Hallo TFers,
Valmet 305, 4000 uur gedraaid. Recent daalt het koelvloeistof peil en stijgt het oliepeil. Eerste conclusie de koelvloeistof gaat op een of andere manier naar het carter.
Voordat de boel open gaat om te kijken wat er hand de hand is kan ik iets voor de hand liggends checken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Roel.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Valmet 305 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
weet niet of t Carter er makkelijk af kan?? zo ja deze demonteren en dan t koelsysteem op druk brengen. der is dan een kans dat je wat kan zien gaan druppelen
Als de olie begint te knetteren zit er zeker water in de olie.
Als de olie wit uitziet zit er ook zeker water in.
Olie ziet er niet wit uit maar lijkt wel dun.
Ik weet niet of het oliecarter deel uitmaakt van het trekkerframe zoals bij de 705, maar als je m eronderweg kunt schroeven kun je soms zien waar hij lekt als je het koelsysteem op druk zet.
Ook geen vlamstart oid.
Dit lijkt mij een overduidelijk verhaal lekke bus of ring.
Mijn eigen 605 heeft lekke bussen gehad en blies daardoor van alles overal heen.
Bestaat die nog?
Nee daar hebben we het niet over.