Illustratie van:

Mc-Cormick D 432 - Motorpeil stijgt en koelvloeistof peil zakt.

Hallo tractor fan's
Cormick D432
Motorcarter peil stijgt en koelvloeistofpeil zakt.
Er zit koelvloeistof in de motorolie, dit heb ik gezien bij het aftappen v/d motorolie.

Vraag:
1: Wat kan de oorzaak zijn??
2: Heeft deze cormick D432 natte voering??
Alvast bedankt voor het meedenken van dit probleem,
Hendrik.

Deel dit topic

Reacties

albert-fendt
Meest voorkomende oorzaak is lekke koppakking, als hij natte bussen heeft zou het kunnen dat de oringen het begeven hebben
Huuuuub
Even dit topic doorlezen. Hier staat het een en ander in beschreven 😉
tractorfan.nl/topic/72280/
b450
Een D432 heeft natte bussen.
IHC-power
Kan vanalles zijn. O-ringen, barst of gaatje in een bus, koppakking. Indien je het carter eronder uit neemt kan je mogelijk al zien waar het probleem zich situeert. 😄 Naar mijn mening zijn defecte o-ringen het meest waarschijnlijk.
RPCounty
Iemand al eens gedacht aan verzakte bussen? daar staan deze k*tmotoren vooral de 4 cylinders om bekend. een nieuwe koppakking zal het probleem even oplossen maar het is zo weer bingo. de 2 en 3 cylinders zijn wel wat beter.
b450
@RPCounty een D439 heeft pas een ruk motor! Daar zitten zelfs platte kanten aan de bussen anders passen ze niet naast elkaar.
b450
Ik zou het carter er onder uit halen en dan mijn koelsysteem iets op druk zetten. Dan kan je aan de onderzijde eventueel zien waar hij lekt. Dit om bepaalde oorzaken uit te sluiten.
RPCounty
@b450 het is mij 1 pot nat. ik weet wel dat je met de 3 cylinders bij lange na niet die problemen hebt. dan de engelse modellen dat is pas degelijk gebouwd.
Gerrit Hendrik
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Volgende vraag:
1: Het carter zit tussen de vooras en vliegwielhuis gemonteerd. Kan het carter er tussen weg gehaald zonder de vooras te demonteren.
2: Kunnen de drijfstangen door de cilinder bussen naar boven uit gedemonteerd worden of moet de krukas er eerst uitgehaald worden.
Groet Hendrik.
IHC-power
Ik zie het probleem met die 4 cilinder motoren niet. Wij hebben hier nog niet 1 verzakte bus meegemaakt. Ook nog nooit iets over gehoord van onze technieker (45 jaar in een IH dealership gewerkt). D-439 enzo hebben idd de platte kant. Kwestie van opletten maar ook daar zie ik voorderest geen problemen. Andere 4 cilinder motoren zijn bouwgelijk aan de 3 cilinders. Ik hou het bij de o-ringen.
1. normaalgezien kan het carter er onderuit zonder de vooras te demonteren ja. Kijk even of de schommelas dat niet belet.
2. Krukas moet er niet uit om de drijfstangen eruit te halen. Gewoon langs boven doen dus.
Succes!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
4