Ik kwam een tijdje geleden van een particulier te horen dat hij zijn cvt 170 wilt verkopen.
Als ik deze trekker koop kan ik het me niet echt veroorloven om hoge reparatie kosten erbij te gaan betalen.
Hij had een leuk prijsje waardoor me interesse gewekt is maar op dat ding staat wel 10.000 uur.
Ik vraag me af of 10.000 uur veel is voor een cvt?
Ben niet alleen bang straks de hele motor te moeten reviseren maar ik heb geen idee hoelang de vario bakken mee gaan.
(ik heb altijd trekkers met schakel bakken gehad)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Fendt Vario is niet te vergelijken... ZF CVT is vaak stukken degelijker, en mechanischer, dus ook zuiniger.
Dat was geen cvt bak van zf maar van fendt ofzo
Vraag aan de eigenaar of je de trekker mee mag om de bak te laten testen bij de dealer.
Volgens mij kunnen ze dan de druk meten in de bak.
Nooit komt er een sleutel aan te pas. Altijd starten lopen.
Heb zelfs al is gehoord dat iemand om de 2500 uur een fendt variobak kapot had.
Gemiddeld 10.000 uur, bij ALLE varios CVTS autopowers en wat meer. (Het zijn gewoon hydrostaten, met een mechanisch pad ernaast) en daar kan een keer een 3000 uur naar boven of naar onder aan mankeren. De een heeft m met 7000 uur en slecht onderhoud verrot, de ander draait er 13.000 uur probleemloos mee.
Laat ze maar lullen, maar een Vario of CVT repareren is gewoon duurder dan een ouderwetse 16/8 synchromesh bak van 30 jaar terug.
De cvt van Fendt is anders gebouwd, dan de S-Matic van ZF/Steyr, neem ik aan? Een Fendt Vario, in de 400 - 900-serie, mag je niet op de TMS laten rijden, als je op de weg zit, is mij geleerd, omdat je inderdaad de bak kapot remt. Technisch verhaal, hoe t exact zit weet ik niet meer precies.
Ze hebben mij ooit verteld als de trekker afremt op de bak, draai je de functie van een pomp en een hydromotor om, dus je pomp gaat als hydromotor fungeren en je hydromotor als pomp, maar als ik een trekker met TMS mee heb, staat ie in principe altijd op TMS, of het nu goed is of niet... Hadden ze het er maar niet op moeten bouwen haha ????????:lol:
Had iets te maken met remmen en vertragen tegelijkertijd. Hebben de sleutelhangers en 300-serie niet, doordat die een hele andere Vario hebben.
de cvt heeft toch een sisu motor?
hebben alle steyrs deze motor? (bijv de 9124, 9145 serie?)
6,6 liter Sisu zit inderdaad in de 9115-145, CVT's 120-170, 6135-6195, maar ook in de 9155, 9160, 9170 en 9180. Uiteraard wel in verschillende uitvoeringen
Ligt eraan wat voor spiegelplaat erin zit. Linksdraaiende pomp heeft een linksdraaiende spiegelplaat, rechtsdraaiend een rechtse. Wat bij een hydroMOTOR juist linksdraaiende spiegelplaat zou zijn...
Je hebt ook spiegelplaten waar aan beide zijden een gleufje ingefreesd is zodat restdruk weg kan... Waarom er links, rechts en tweerichtingen spiegelplaten zijn weet ik ook niet, het zou toch makkelijker zijn om ALLe pompen en motoren standaard met de tweerichtingen spiegelplaat te leveren... ?? zal wel met een bepaald percentage lekverlies te maken hebben wat je door dat aflaatgroefje krijgt.
Ik neem ook (te) veel informatie op dus je moet me er een poosje mee laten bolsteren voordat ik het op de plek zet en er met zekerheid iets over zeggen kan...
troostwijk veilingen? ken ik niet.
de steyr die ik op het oog hebt is een kennis van me.
Zit ff te kijken op troostwijk. zelfde trekker, maar dan met fronthef en zit ernaar uit wat betere conditie is dan die van me kennis. (fornthef en as lijken wel overgespoten te zijn?)
kent iemand Loonbedrijf? gaat hij beetje goed met zijn spullen om?
troostwijkauctions.com/nl/tractor/…
Slijtage aan de genotsknots voorkomen?