Steyr cvt 170, 10.000 uur, veel?

Ik kwam een tijdje geleden van een particulier te horen dat hij zijn cvt 170 wilt verkopen.
Als ik deze trekker koop kan ik het me niet echt veroorloven om hoge reparatie kosten erbij te gaan betalen.
Hij had een leuk prijsje waardoor me interesse gewekt is maar op dat ding staat wel 10.000 uur.
Ik vraag me af of 10.000 uur veel is voor een cvt?

Ben niet alleen bang straks de hele motor te moeten reviseren maar ik heb geen idee hoelang de vario bakken mee gaan.
(ik heb altijd trekkers met schakel bakken gehad)

Deel dit topic

Reacties

selten
De motor zal goed meevallen, de cvt ligt eraan... Denk dat bij 10 000 uur deze toch aardig wat heeft gezien.. Ik hoor verhalen van 15000 uur, tuurlijk als ze m mishandeld hebbe kan t ook maar goed 10000 uur volhouden.
MF6465dynashift
Bij fendt zeggen ze dat de vario rond de 8000/9000 uur uit elkaar moet en dat is niet goedkoop, motor zal wel meevallen denk ik
selten
@MF6465dynashift
Fendt Vario is niet te vergelijken... ZF CVT is vaak stukken degelijker, en mechanischer, dus ook zuiniger.
mgoudsblom
Wij hebben een CVT 120 thuis, Nooit wat gehad! Staat op 9 duizend uur en elk jaar weer voor een 3 schaar rumpstadt op zware klei. Naar onze mening super trekkers
RvM96
Cvt van steyr gaat bij goed gebruik net zolang mee als de rest van de . tractor
fendt308-driver
Bak van een steyr is niet te slopen 😛
arjanWolfs
Ik heb verhalen genoeg gehoord dat ze tussen de 6000 en 9000 vervangen zijn dus zo goed zijn de cvt bakken ook niet
fendt308-driver
@arjanWolfs
Dat was geen cvt bak van zf maar van fendt ofzo
hugo-vbnnop
Zal wel niet te oordelen zijn maar wat zijn de kosten (ruwe schatting) als de vario gerepareerd/vervangen moet worden? (incl werkuren) Iemand die dat weet?
StevenBomers
@hugo-vbnnop van steyr weet ik het niet maar die van john deere kosten 9000excl montage en incl montage en werkuren 13000
Fast Eddy
Als je serieuse interesse in de trekker hebt.
Vraag aan de eigenaar of je de trekker mee mag om de bak te laten testen bij de dealer.
Volgens mij kunnen ze dan de druk meten in de bak.
krolsteyr
Motor hoeft je echt ni bang voor te zijn bij zoon tractor, onze 170 heeft nou 9500 uren en loopt nog als een naaimachine, bak weet ik ni hoelang die meegaan
johndeere 4450
De vario's van zf zijn bij goed gebruik onverwoestbaar. Wij hebben er zelf 3 en er zijn geen problemen mee.
johndeere 4450
Die motoren trouwens ook niet, we hebben een cvt 150 met 13000 uur en een 6170 met 10000.
Nooit komt er een sleutel aan te pas. Altijd starten lopen.
kerstrunner
Ik heb bij een loonwerker gewerkt met Case CVX'en,super trekkers. Motor zal geen probleem zijn,vario werkt ook fantastisch maar heb wel gehoord dat deze bij 8000-9000 uren het beste gehad hebben,maar zeker weet ik het niet. Mijn baas heeft er nooit problemen mee gehad.Bij Fendt zou een ruil vario inclusief werkuren ongeveer 12.500. euro kosten
fendt trekkertje
Maar wat ik altijd dacht, dat de bakken van bv. steyr cvt of case cvx minder lang meegaan dan bv. een bak van een fendt vario omdat je bij deze trekkers nog de keuze hebt om op de weg manueel te gaan rijden waardoor hij bij het gas loslaten niet op de bak gaat afremmen. bij (bv.) case of steyr heb je deze keus niet en remt hij (vooral) op de weg altijd op de bak af... hoe zit dit nu?
MASSEY-MOOI
Bij ons in de buurt zijn de fendten al stukken bij 6000/7000 uur?
county854t
Hallee, misschien verstandig om de stappenmotoren van de cvt bak goed na te kijken, verders zijn het probleemloze bakken en zeker niet te vregelijken met die fendt rommel.
jd4050
@MASSEY-MOOI

Heb zelfs al is gehoord dat iemand om de 2500 uur een fendt variobak kapot had.
Renze
Oei oei hier gaat een "color war" ontstaan... Kritiek op een Vario dat kun je niet maken 😛

Gemiddeld 10.000 uur, bij ALLE varios CVTS autopowers en wat meer. (Het zijn gewoon hydrostaten, met een mechanisch pad ernaast) en daar kan een keer een 3000 uur naar boven of naar onder aan mankeren. De een heeft m met 7000 uur en slecht onderhoud verrot, de ander draait er 13.000 uur probleemloos mee.

Laat ze maar lullen, maar een Vario of CVT repareren is gewoon duurder dan een ouderwetse 16/8 synchromesh bak van 30 jaar terug.
SJB533
@fendt trekkertje
De cvt van Fendt is anders gebouwd, dan de S-Matic van ZF/Steyr, neem ik aan? Een Fendt Vario, in de 400 - 900-serie, mag je niet op de TMS laten rijden, als je op de weg zit, is mij geleerd, omdat je inderdaad de bak kapot remt. Technisch verhaal, hoe t exact zit weet ik niet meer precies.
fendt-vario
@SJB533 lijkt me beedje vaag, dus je moet hem van tms afzetten op de weg ? En dan remmen op de vario of dood smoren in de vario ? 😃
fendt trekkertje
@jd4050 dan zou ik eerder de bestuurder daarvan de schuld geven dan de trekker.
SJB533
@fendt-vario handmatig, dus zelf denken
wibe
@SJB533 ik zou eerder zeggen dat je juist op tms moet gaan rijden. Als je weinig ervaring met de fendt vario hebt en je gaat om af te remmen de hendel naar achter trekken maak je meer kapot denk ik. Op de weg is tms juist ideaal
B - W
@SJB533
Ze hebben mij ooit verteld als de trekker afremt op de bak, draai je de functie van een pomp en een hydromotor om, dus je pomp gaat als hydromotor fungeren en je hydromotor als pomp, maar als ik een trekker met TMS mee heb, staat ie in principe altijd op TMS, of het nu goed is of niet... Hadden ze het er maar niet op moeten bouwen haha ????????:lol:
SJB533
@B - W @wibe
Had iets te maken met remmen en vertragen tegelijkertijd. Hebben de sleutelhangers en 300-serie niet, doordat die een hele andere Vario hebben.
hugo-vbnnop
Nou dit gaat wel beetje offtopic mensen.
de cvt heeft toch een sisu motor?
hebben alle steyrs deze motor? (bijv de 9124, 9145 serie?)
fendt-vario
Die cvx bakker werken langer niet zo fijn als een vario
SJB533
@hugo-vbnnop
6,6 liter Sisu zit inderdaad in de 9115-145, CVT's 120-170, 6135-6195, maar ook in de 9155, 9160, 9170 en 9180. Uiteraard wel in verschillende uitvoeringen
Renze
Quote @B - W:
Ze hebben mij ooit verteld als de trekker afremt op de bak, draai je de functie van een pomp en een hydromotor om, dus je pomp gaat als hydromotor fungeren en je hydromotor als pomp,

Ligt eraan wat voor spiegelplaat erin zit. Linksdraaiende pomp heeft een linksdraaiende spiegelplaat, rechtsdraaiend een rechtse. Wat bij een hydroMOTOR juist linksdraaiende spiegelplaat zou zijn...

Je hebt ook spiegelplaten waar aan beide zijden een gleufje ingefreesd is zodat restdruk weg kan... Waarom er links, rechts en tweerichtingen spiegelplaten zijn weet ik ook niet, het zou toch makkelijker zijn om ALLe pompen en motoren standaard met de tweerichtingen spiegelplaat te leveren... ?? zal wel met een bepaald percentage lekverlies te maken hebben wat je door dat aflaatgroefje krijgt.
B - W
@Renze hoho, dat is me veel te technisch, daar heb ik geen verstand van haha
steyr 6150
- hugo-vbnnop .of wil de die steyr 170 van troostwijk veilingen kopen.
Renze
Quote @B - W:
@Renze hoho, dat is me veel te technisch, daar heb ik geen verstand van haha

Ik neem ook (te) veel informatie op dus je moet me er een poosje mee laten bolsteren voordat ik het op de plek zet en er met zekerheid iets over zeggen kan... 😉
hugo-vbnnop
@steyr 6150
troostwijk veilingen? ken ik niet.
de steyr die ik op het oog hebt is een kennis van me.
hugo-vbnnop
Grappig.
Zit ff te kijken op troostwijk. zelfde trekker, maar dan met fronthef en zit ernaar uit wat betere conditie is dan die van me kennis. (fornthef en as lijken wel overgespoten te zijn?)
kent iemand Loonbedrijf? gaat hij beetje goed met zijn spullen om?

troostwijkauctions.com/nl/tractor/…
GD tuning Garyp
@SJB533 Waarom hebben ze er dan tms op gezet? :lol:
SJB533
@GD tuning Garyp
Slijtage aan de genotsknots voorkomen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
19