Illustratie van:

Fendt 611 - turbo

Hallo,

Ik heb sinds kort een 611 lsa in bezit.
Dit het laatste oude type uit 1987, dus zonder turbo.
Is het mogelijk om hier een turbo op te bouwen van bijvoorbeeld een 612 of een nieuwer type 611?
Ik heb namelijk gehoord dat de koppakking verschillend is bij de types met en de types zonder turbo.

Mvg Maggi

Deel dit topic

Reacties

jeroen946
Je kunt er altijd een turbo opbouwen, als je onder een bepaalde turbo druk blijft gaat dat wel goed. 😉
maggi
@jeroen946

denk je dat ik met zo'n reactie verder kom? Als je er een turbo op bouwt dan word de druk van elke slag/explosie veel groter. Ik wil alleen weten of de koppakking dit aan kan.
valmet6400power
@maggi

Jij vraagt of het mogelijk is om er een turbo op te zetten, dat is altijd mogelijk natuurlijk.
Fendt926Driver
Quote @maggi:
de druk van elke slag/explosie veel groter.
hoe kom je daarbij?
je zult dan toch ook de brandstofpomp moeten instellen als een 612 met turbo. en dan krijg je 145pk in plaats van 135pk
denk je echt dat jij en de motor het verschil merkt?
pas als jij denkt ik ga naar 185 pk dan kan het zijn dat de lagerschalen en de kop pakking er een probleem mee krijgen
Fendt926Driver
Quote @jeroen946:
als je onder een bepaalde turbo druk blijft gaat dat wel goed.
dus als jij de originele kkk turbo van een 612 erop zet is de druk voor die motor redelijk oke. als jij met een holset beging vergeet het dan maar.
maggi
@Fendt926Driver

En als ik hem nou opdraai voor de trekkerslep, en inderdaad richting de 180/190 pk ga, gaat dit dus niet goed? Wat is precies het verschil tussen een blok van een fendt 611 van 1987 zonder turbo, en van 1988 dus met turbo? zijn daar de lagerschalen ook weer anders van?
jeroen946
@Fendt926Driver ja dat bedoel ik als je een turbo er op zet die bij die motor past en samen stelt dan kan er weinig verkeerd gaan, ben namelijk zelf met een holset hx 35 aan het opbouwen op mn 946 die is ook samengesteld voor tracctorpulling, bij aardt waterweg 😄
SJB533
Quote @Fendt926Driver:
dus als jij de originele kkk turbo van een 612 erop zet
[flauwmodus]
Is dat er een met een witte muts?

[/flauwmodus]
valmet6400power
@SJB533

Hij maakt hem gewoon, hij maakt hem gewoon!
SJB533
@valmet6400power
Helder moment?
Hurli356
Quote @SJB533:
originele kkk turbo
reden dat Fendt niet verkocht werd in Amerika.. Was te racistisch 😃
Arrie94
@SJB533 Daar krijg je wel een puntmuts van...
mc-cormick-ihc
@jeroen946 knutsel je dr ook nog een andere pomp op?
valmet6400power
@SJB533

Nee dat zegt Edwin Evers altijd als iemand een zeer voor de hand liggende grap maakt 😉
SJB533
@valmet6400power
Luister ik nooit naar
valmet6400power
@SJB533

Vandaar dat ik de grap even uitlegde.
SJB533
@valmet6400power
Heb t door...
arnoud
Wat voor type blok heb je? 226 is het zeker mogelijk. Bij 227 word het iets moeilijker ondat je geen zuiger koeling niks hebt. Bij trekkertrek zou het wel kunnen maar als je langere tijd zwaarder werk doet is het niet fijn. 226 kan het wel hebben want dat ligt in de nieuwere 611 612 614 en de 615.
RPCounty
@SJB533 hahaha gevat.
maggi
@arnoud

volgens konedata heb ik een D226-6 blok, en die liggen ook in de latere types inderdaad. Maar ik hoorde dat er nog verschil in koppakking kan zitten. Niet dat ik binnen de kortste keren de koppakking er uit blaas.
Fendttrisixfan
Quote @arnoud:
Bij 227 word het iets moeilijker ondat je geen zuiger koeling niks hebt.

226 standaard zonder turbo heeft ook geen zuigerkoeling, dat hebben alleen de TD226 motoren...

@maggi

ik rij met een 226.6 motorblok als in jou fendt ook tractorpulling, ook standaard zonder turbo en nu met, met originele zuigers en koppakking ben ik tot over de 4bar turbodruk geweest en nooit 1 koppakking eruit gehad, dus als jij naar 200 pk wilt (wat trouwens ook bijna het maximum is met de originele 8mm pomp) zal dit geen problemen geven
maggi
@Fendttrisixfan

Kijk hier heb ik wat aan, wat voor turbo heb jij er op zitten? Een standaard turbo van een 611 oid?
Heb je misschien foto's hoe je het er op hebt gebouwd?
Fendt926Driver
Quote @maggi:
inderdaad richting de 180/190 pk ga, gaat dit dus niet goed?
mijn mening is dat dat niet goed gaat. als eerste ga je je vermogen opschroeven dus zwaardere belasting van lagerschalen zuiger pennen koppakking enz ten tweede ga je dat vermogen welliswaar in een kort tijds bestek ook voor de volle 100% vragen.

mijn oude 615 met 180pk aan de aftakas blies wel eens per 2 jaar een kop pakking van een cylinder eruit door te veel vermogens vraag en warm worden tijdens het maaien met een tripple met kneuzer.
voordeel van mwm motor je vervangt de kop pakking van die cylinder die erdoor blaast en laat de rest mooi zitten
Fendt926Driver
Quote @SJB533:
Is dat er een met een witte muts?

grapjas .....
SJB533
@Fendt926Driver
Valt wel mee, Huub...
GD tuning Garyp
@SJB533 Niet zo bijdehand
SJB533
@GD tuning Garyp
Bij de pinken is al goed genoeg...
Fendttrisixfan
Koppakking is gewoon kwestie van iets harder aantrekken dan voorgeschreven, dan gaat het gewoon goed... en zuigerpennen en dergelijke zijn ook geen probleem want ben nu weer mijn motor aan het opendoen, en al die delen is gewoon niks aan en reed dit jaar met ongeveer 300pk...
jeroen946
@mc-cormick-ihc jepp van 1246
mc-cormick-ihc
@jeroen946 dan blijf je redelijk op de std toer iig.
jeroen946
@mc-cormick-ihc hoe bedoel je?
DANOONTJE POWERR
Het maakt niet veel uit wat iedereen hier zegt of het kan of niet.
Als het fout gaat is er maar één die het moet betalen en dat ben jij.

Je weet als je gaat opvoeren dat je risico gaat lopen en je moet voor jezelf bepalen of je dat risico wil dragen.
maggi
@DANOONTJE POWERR

dat klopt zeker, maar het ging mij meer om de koppakking eigenlijk, de blokken moeten het normaal wel kunnen hebben als ik naar meerdere 600 series kijk. Nu zoek ik alleen nog een kkk turbo voor een 600 serie 😃
DANOONTJE POWERR
@maggi Succes ermee, je kunt er een hoop lol aan beleven.
maggi
@DANOONTJE POWERR

Haha ga mijn best doen, uit mn 307 krijg ik ook 110 pk 😃
DANOONTJE POWERR
@maggi 135 op de aftakas met m'n 88-94 😉
maggi
@DANOONTJE POWERR

ik heb wel eens mensen horen zeggen dat je uit een 307 zelfs 150 pk kunt krijgen. Dat durf ik nog niet helemaal aan haha
DANOONTJE POWERR
@maggi Alles is mogelijk, alleen waar de grens ligt weet je pas als het stuk gaat.
county854t
Allemaal leuk en aardig, er wordt geschreven over 4bar vuldruk en 300 pk maar vuldruk van 4 bar wil nog niet zeggen dat die druk ook boven de zuiger komt met die kleine inlaat kanaaltjes van een mwm. Daarbij zijn de koppen niet standaart geflowt en dus allemaal bullshit. Voor wat betreft de lagerschalen, leg ze is langs schalen van een ford 6.6 liter of inter 7,6 liter. Dat zijn motoren die dat geweld wel probleemloos aan kunnen. Tja tis en blijft fendt he.
RPCounty
@county854t ik bedoel maar...
arnoud
@maggi

een 307 wil inderdaad wel dik over de 110 pk ja, en heb met de 308 142 pk aan de aftakas en een koppel van 1800
armpie
Quote @arnoud:
een koppel van 1800

Je hebt zeker toch geen koppel van 1800 Nm?
RPCounty
@armpie hahaha uit een 4 cylinder MWM zeker...
arnoud
@armpie jawel een koppel van 1800 nm was voor de waterrem bij trekkertrek hooghalen. 142 pk aan de stomp daar
county854t
Nou das indrukwekkend, ik zou bijna zeggen breng m is een dag dan zullen we is kijken of ie de volgende dag nog leeft. Ik heb al heel veel van dat soort onzin gehoort en t zijn allemaal moment opnamen en van zeer korte duur, maar zet m maar s een uur of wat vol belast aan die zelfde waterrem. Wedden dat t koelwater er aan alle kanten uitloopt. oja 1800nm aan de aftakas en niet aan krukas. Dat zou je willen. En ook zuinig dat ie is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
20