Hallo,
Ik heb sinds kort een 611 lsa in bezit.
Dit het laatste oude type uit 1987, dus zonder turbo.
Is het mogelijk om hier een turbo op te bouwen van bijvoorbeeld een 612 of een nieuwer type 611?
Ik heb namelijk gehoord dat de koppakking verschillend is bij de types met en de types zonder turbo.
Mvg Maggi
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
denk je dat ik met zo'n reactie verder kom? Als je er een turbo op bouwt dan word de druk van elke slag/explosie veel groter. Ik wil alleen weten of de koppakking dit aan kan.
Jij vraagt of het mogelijk is om er een turbo op te zetten, dat is altijd mogelijk natuurlijk.
je zult dan toch ook de brandstofpomp moeten instellen als een 612 met turbo. en dan krijg je 145pk in plaats van 135pk
denk je echt dat jij en de motor het verschil merkt?
pas als jij denkt ik ga naar 185 pk dan kan het zijn dat de lagerschalen en de kop pakking er een probleem mee krijgen
En als ik hem nou opdraai voor de trekkerslep, en inderdaad richting de 180/190 pk ga, gaat dit dus niet goed? Wat is precies het verschil tussen een blok van een fendt 611 van 1987 zonder turbo, en van 1988 dus met turbo? zijn daar de lagerschalen ook weer anders van?
Is dat er een met een witte muts?
[/flauwmodus]
Hij maakt hem gewoon, hij maakt hem gewoon!
Helder moment?
Nee dat zegt Edwin Evers altijd als iemand een zeer voor de hand liggende grap maakt
Luister ik nooit naar
Vandaar dat ik de grap even uitlegde.
Heb t door...
volgens konedata heb ik een D226-6 blok, en die liggen ook in de latere types inderdaad. Maar ik hoorde dat er nog verschil in koppakking kan zitten. Niet dat ik binnen de kortste keren de koppakking er uit blaas.
226 standaard zonder turbo heeft ook geen zuigerkoeling, dat hebben alleen de TD226 motoren...
@maggi
ik rij met een 226.6 motorblok als in jou fendt ook tractorpulling, ook standaard zonder turbo en nu met, met originele zuigers en koppakking ben ik tot over de 4bar turbodruk geweest en nooit 1 koppakking eruit gehad, dus als jij naar 200 pk wilt (wat trouwens ook bijna het maximum is met de originele 8mm pomp) zal dit geen problemen geven
Kijk hier heb ik wat aan, wat voor turbo heb jij er op zitten? Een standaard turbo van een 611 oid?
Heb je misschien foto's hoe je het er op hebt gebouwd?
mijn oude 615 met 180pk aan de aftakas blies wel eens per 2 jaar een kop pakking van een cylinder eruit door te veel vermogens vraag en warm worden tijdens het maaien met een tripple met kneuzer.
voordeel van mwm motor je vervangt de kop pakking van die cylinder die erdoor blaast en laat de rest mooi zitten
grapjas .....
Valt wel mee, Huub...
Bij de pinken is al goed genoeg...
Als het fout gaat is er maar één die het moet betalen en dat ben jij.
Je weet als je gaat opvoeren dat je risico gaat lopen en je moet voor jezelf bepalen of je dat risico wil dragen.
dat klopt zeker, maar het ging mij meer om de koppakking eigenlijk, de blokken moeten het normaal wel kunnen hebben als ik naar meerdere 600 series kijk. Nu zoek ik alleen nog een kkk turbo voor een 600 serie
Haha ga mijn best doen, uit mn 307 krijg ik ook 110 pk
ik heb wel eens mensen horen zeggen dat je uit een 307 zelfs 150 pk kunt krijgen. Dat durf ik nog niet helemaal aan haha
een 307 wil inderdaad wel dik over de 110 pk ja, en heb met de 308 142 pk aan de aftakas en een koppel van 1800
Je hebt zeker toch geen koppel van 1800 Nm?