Hallo
Ik heb hier een international 856 XL staan die prima schakelt tussen de 4 versnellingen maar waarvan de groepenpook vast zit in de lage gearing.In de groepenpook zit dus gewoon geen millimeter beweging. Ik kan op het moment dus gewoon alleen rijden in de lage gearing vooruit.
Is er iemand die dat probleem herkend en die weet hoe dit probleem te verhelpen is.
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
schakelvork versleten dan wil je hem uit de lage gearing halen maar hij blijft in de lage staan de pook komt uit de schakelvork en staat in een positie ertussen in maar kan hem niet weer uit de lage halen. versnellingsbak deksel lichten en weer goed zetten.
misschien zijn er techneuten die weten hoe je er via een inspectie luik bij kan komen met een koevoet of zo
Je moet even door het rechter achterwiel kijken onder de cabine. Boven de tank zie je 4 hevels zitten, waarschijnlijk staat er eentje niet in lijn met de anderen. Met een lang stuk ijzer door het achterwiel kun je hem weer terugdrukken en dan is het weer goed.
Het gebeurt wel vaker als je snel schakelt. Er komt op den duur wat ruimte op het mechaniek en dan schiet hij weleens te ver door.
Als je een stukje buis achter de stoel gooit kun je het probleem altijd onderweg oplossen mocht het nog eens gebeuren.
Aanvulling: direct sleutelen (=nylon blokjes vervangen) voorkomt, dat het nog eens gebeurt
Na wat proberen blijkt dat de trekker goed in de hoog en laag schakelt. Maar als je hem in de achteruit schakelt hij soms blijft hangen of doorschiet. Ligt dit aan de ruimte op de schakel gaffel of aan het stangen stelsel (lengte en speling)
Weet niet waar ze zitten. Kijk maar eens onder de map International 745 XL
Interesse in onderdelen?