Hallo
ondanks tot wij alleen maar liggen te sukkelen met onze ford 2000. zijn wij op zoek na een goede andere tractor! misschiens iemand die dit leest weet waar wij een fatsoenlijke tractor kunnen kopen. hoeft geen grote te zijn. onze overbuurman heeft een iseki is dat wat? of is er iemand op het forum die zijn tractor verkoopt met papieren. invoeren na belgie als deze NL is. of een belgishe is nog beter. maar ook die apparte merken zoals iseki etc is dit wat?
dank jullie wel.
Wil je reageren op deze advertentie?
Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (Maikel1986).
Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan
Laatste
Reacties
Wat betreft gebruiksgemak, onderhoudsvriendelijkheid, betrouwbaarheid zijn maar weinig merken/types zo goed als een Ford-2000!
mijn vader is 61 en wij hebben 4paarden wij lopen nu weer met kruiwagentjes het stro na voor te halen wat te gek voor woorden is!
ik had iemand gevonden dus voor de revisie maar hun zeiden bij ford komt dit vaker voor onderdruk en iets met boren ? plaats van verstuivers?
nogmaals wij hebben er geen 100procent verstand van. voor ons is het een werkpaard.
En niet elke tractor is even goed...
En dan is het wel begrijpelijk dat ze uit eindelijk toch iets anders willen hebben...
Kijk hier maar eens tussen... agrarisch.tweedehands.net/tractoren/
dankjewel boemrang. het is moeilijk om een goede tractor te vinden. prijsklasse voor ons ligt rond de 7500 euro wat we willen uitgeven aan een GOED werkende tractor die zeker 20jaar meegaat
op de site wat boemrang aangaf staan er veel dankjewel. we gaan hier zeker eens tussen kijken en tips zijn altijd welkom. en monteur is ook welkom!
en welke Merken vooral NIET?
Er staat momenteel een ford 8210 (te groot voor wat jij wil) te koop op 2dehands.be voor 6.800€. Staat er al een paar weken op, en lijkt niet verkocht te raken. Ziet er mij ook een heel mooie uit en er staan bijna nieuwe banden op lijkt mij. Daarmee zie je, dat je voor 7500€ wel iets zeer degelijks kunt vinden. (voor mensen die nu al kritiek hebben op de prijs, leeftijd van deze 8210 ... Laat het, want het is enkel maar een voorbeeld, niets meer)
Koop iets waar er eventueel een goede verdeler van is bij jou in de buurt.
ten eerste brengt de ford 2000 in deze staan vrij weinig op en zal de waarde alleen maar minder worden.
en ten 2de is er grote kans dat je weer rommel koopt en zit je weer met de gebakken peren.
door je geld in de ford te steken weet je 100% zeker dat je dan een goede tractor krijgt. de waarde stijgt, en wie weet ben je nog goedkoper uit ook.
wat is er allemaal mis met de ford 2000?
dus rivisie kost 2500
dan heb je nog opstart problemen,
en wat nog meer?
Dat de trekker niet meer start door onderdruk dat heb je niet zo vaak!
Beter zorg je dat de trekker weer gloeit en zorg je voor een goede accu en een goede start motor misschien met 9 v anker dan start de trekker wel weer!
Heel vaak wordt gezegd dat te weinig compressie het moeilijke starten veroorzaakt
Maar nog veel vaker is het wat anders
Dus laat een goede monteur naar de trekker kijken en blijf lekker ford rijden
Je commentaar prima maar daar vraag ik niet om het gaat niet om hoeveel paarden! Gaat erom waar het stro ligt he!
@ de rest Thnx allemaal.
Startmotor is vervangen dynamo is vervange accu ook. Alle diesel eruit gehaald uit de tank. Hij lekt oli uit de achterkant. De verstuivers zouden vervangen moeten worden. Eigenlijk een hele grote onderhoud. Alleen ligt er bij ons niks in de buurt.die doen riviseren ofwat dan ook minimaal 2uur rijden. Dat zou probleem niet zijn. Maar wat voor problemen krijg je hierna? En degene die wilde reviseren zei wat over boren in blok vanwege de verstuivers? Wat ik niet helemaal begrijp.
Uiterlijke staat misschien wat minder maar voor 7500.kun je hem ook nog op laten knappen.
Sommige ook met frontlader, een goede is zeer betrouwbaar!!! Wel altijd ff gloeien ookal is her snikheet, maar in de winter is het ooj ff gloeien en hij doet het!!
Kijk bijv naar een prefekt 300/301/400/401 of granit 500/501
we zijn misschiens toch maar aan denken om de ford maar helemaal in orde te laten maken dan (reviseren)
iemand misschiens ervaringen bij bedrijven die dit nog doen?
tips zijn welkom.
Dat is nog maar de vraag of revisie nodig is.
Nederlandse trekkers zijn onaantrekkelijk voor een gebruiker in België vanwege het ontbreken van kentekenregistratie en keuring.
Mijn 844s is ook een Nederlandse trekker, maar ik heb toch al mijn papieren en keuring in orde gekregen.
Kentekenregistratie en keuring is het probleem niet voor een trekker uit het buitenland. Het is het ontbreken van het gelijkvormigheidsattest. Bij CNH in zedelgem kunnen ze dit voor jou regelen, of uiteraard ook een New Holland dealer.
Gratis? :?
Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat de eigenlijke oorzaak is.
Heb u wel een richtprijs gegeven van een normale herstelling / revisie maar als er inwendig echt iets stuk is , dat is een ander verhaal.
Het zijn motoren die moeten opgeboord worden , ze hebben geen bussen die je kan verwisselen
Als hij niet start moeten we eerst de oorzaak zoeken. Dit kan zijn versleten maar ook de injectie kan een probleem zijn of misschien de kleppen / kop.
Dat is natuurlijk niet zo vanachter een computer te bepalen.
Indien versleten en dus boren / honen / verstuivers / lagers …. Ligt tussen de 2000-2500 euro + transport onder normale omstandigheden.
Om te beginnen een test van de injectiepomp doen , daarna een compressietest. Dat zegt dan al veel over de situatie en wat er moet gebeuren
is er niemand in de buurt op dit forum in limburg maastricht daar wonen wij 10 min van af ?
Ik ga uit van het voordeel van de twijfel en dat 'versleten' een te sombere diagnose is.
"Versleten" is aan de orde als de trekker langdurig en zwaar werk heeft gedaan en/of slecht onderhoud heeft gehad.
'Zwaar en langdurig' is bij jullie zeker weten niet aan de orde, maar om hierin toch enige indicatie te krijgen ben ik wel benieuwd op hoeveel draaiuren de trekker nu staat.
Wellicht dat @RPCountyof @wouterdp een geschikt adresje weten?
Wat kan ik er verder van zeggen.
Als reviseren van de motor aan de orde is dan moet het blok inderdaad opgeboord worden, maar dan wel gelijk nieuwe bussen erin laten persen.
Ik ben niet zo van het opboren, honen en dan overmaats zuigers monteren.
Liever dan opboren en dikke bussen erin laten persen zodat je weet dat je genoeg "vlees" overhoudt en dus niet na verloop van tijd niet gaat doorrotten of scheuren naar de koelwaterkanalen toe.
Dan ben je namelijk nog veel verder van huis en kun je het blok echt in de oudijzerbak gooien.
Ik kan hier verder nog weet ik wat allemaal neer zetten, maar ik ken de toestand van de trekker in kwestie niet.
@ford andre kan je hier alles over vertellen want hij is de beste Ford revisiespecialist van Nederland.
Wat ik in ieder geval niet zou doen is overstappen op een mini tractor als Iseki(of elk willekeurig ander merk).
Niet dat ze niet goed zouden zijn, maar op de 2e hands markt van minitrekkers is ook veel rotzooi te koop en niet alle handelaren zijn even betrouwbaar.
Ik zou dan met het te besteden bedrag ook veel liever die 2000 weer op en top in orde maken.
Dan weet je namelijk zeker dat hij, met normaal onderhoud, tenminste 20 jaar weer mee kan.
Bovendien hou je dan nog geld over want het opknappen/reviseren van die 2000 gaat je geen € 7500,- kosten.
dat ding weegt amper 1360 kg dus zware aanhangwagen en auto hoeven het niet te zijn.
(dit is altijd nog het goedkoopst dan de dealer/specialist te laten doen)
Ja ik kan helpen inderdaad
had 4 maanden geleden een PB gestuurd, toen hij eerder problemen had met de ford.
helaas geen antwoord op gehad
maar @maikel1986 ik ben van riemst dus de buurt van maastricht, ik kan gerust eens komen kijken naar de ford.
Waarom dan niet naar een dealer toe? Die kan jou voor dat bedrag prima van dienst zijn.
Ik zou aller eerst er een wisselstroom dynamo op zetten.
Dan de verstuivers laten testen, kijken of de pomp op tijd staat en compressie meten, als dat allemaal goed is en hij gloeit dan start hij ook.
Ik ben bang dat er iets verkeerd in elkaar is gezet of de brandstof pomp niet op tijd staat.
Dan kun je wel op de kop gaan staan maar dan start ie niet of heel slecht.
@newholland6640 we hebben 7500 te besteden ja maar als het goedkoper kan is dit meegenomen toch? en kunnen we weer wat extraas voor de trekker kopen kwa werkmateriaal.
de ford blijft indd! we weten wat we aan hem hebben gehad als die het wel deed! alleen nu nog laten na kijken. en in orde laten maken. maar gelukkig komt @fordfanaat langs zodra ik wat van hem terug heb kunnen we wat afspreken. allemaal bedankt trouwens
Voor z'n leeftijd/draaiuren nog een strak uitziende Ford 2000.
Zo op het eerste gezicht blijf ik bij m'n eerste reactie dat je van de regen in de drup was gekomen deze trekker te verruilen voor iets anders, en daarbij flink wat 'money in the pocket' houdt.
Wellicht verander je je nickname nog eens in Fordfanaat2.