Illustratie van:

International 745 XL - hefdekesel moet eraf!!

Doordat ik veel met een hefmast werk, is de pakking tussen de hefdeksel en de versnellingsbak gaan lekken (mag na 33 jaar), dit komt omdat de hydro olie soms met gang terug in het reservior spuit (het snel laten zakken van een zware last), het komt ook soms voor bij internationals die vaak voor een kipwagen staan werd mij bij de dealer verteld.
Maar wat moet ik allemaal los draaien van de hefhandels om het deksel eraf te krijgen?? het is een van de eerste types xl cabines (1981)

Deel dit topic

Reacties

stevenb
De cabine er compleet af, sommigen krijgen het ook gefixt door de cabine naar voren omhoog te lichten, hebben wij laatst gedaan bij een 845 die had de pakking ook lek ????
Remi_91
Bij een Case 1056 XL is het me gelukt zonder de cabine eraf te halen, maar dan wel iets vóór-over gelicht. Onder de stoel zit een deksel zodat je goed bij alle leidingen kan.
Aan de topstangbevestiging een hijsoog gemaakt met daar aan een starre as/koker/noem het maar op naar achteren, om een hefboomwerking te krijgen, dus evt. met frontgewichten of je eigen gewicht kan je het hefdeksel er vanonder lepelen.

Ik hoop voor je dat er bij een 745 XL net zoveel ruimte is;)
Remi_91
...
monteurtje
Cabine hoeft er echt af, iets voorover kantelen en wielen eraf halen zodat je bij alle bouten kunt komen. Achterop het hefdeksel zitten 2 dikke bouten, daar een strip van ongeveer 2cm dik en 6cm hoog aan monteren waar weer een koker aangelast zit waar je een lepel van een heftruck in kan steken. Zo kun je gecontroleerd en met beleid het hefdeksel demonteren en monteren.
Renze
Bij een Zetor pak ik het hefdeksel met een motortakel (voor autos) eraf. Heb zon chinees ding gekocht toen voor die klus maar het is ook makkelijk voor het demonteren van eindaandrijvingen.

...Maar als ik het zo hoor kun je de kabinevloer van de XL cabine niet losschroeven om er een stropje om te gooien ?
ansems
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ben even bij Evax geweest voor de pakkingen en ze vertelde mij daar dat het mogelijk was om de hefdeksel te verwijderen zonder de cabine te verwijderen, alleen achter omhoog krikken en blokken onder de steunen en niet vergeten om de motorkap open te maken anders komt er spanning op de voorruit.
Omdat ik een van de eerste XL cabines heb zit er bij mij helaas geen deksel onder de stoel.
Er is weinig ruimte maar het is wel te doen (bijna los)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
12