Illustratie van:

International 633 - Dubbelwerkend ventiel met zweefstand?

Hallo,

Ik heb een dubbelwerkend ventiel gekocht. zo'n imitatie model.
Heb het ventiel naast een origineel enkelwerkend ventiel gezet. Maar bij het drukloos rondpompen komt er olie tussen de beide blokjes wegzetten. Nu zit er een extra kanaal op het ventiel naar mijn zeggen voor zweefstand. Wie weet hier meer van?

MVG Emiel

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Euhm, ik kan me natuurlijk vergissen, maar waren hydraulische regelventielen met 4 standen wel eens mogelijk op een 33'er?
poelie633
Je kunt ze wel kopen via kramp of granit. Daar zie je ook het verschil qua kanalen met en gewoon dw ventiel
Fast Eddy
Heb je wel de goede O-ringen er tussen?
poelie633
Ja heb er nieuwe O-ringen ingezet
Dairy-Special
Een ventiel met zweefstand heeft 4 standen, deze heeft een langer aluminium huisje aan de onderkant. (2 op elkaar) Een gewoon dubbelwerkend ventiel heeft maar 1 aluminium huisje eronder.
Als er olie tussen weg komt ligt het denk ik aan de o-ringen die tussen alle blokjes zitten.
Fast Eddy
Heb je wel langere bouten erin gedaan?
ErDee
@Fast Eddy anders krijg je ze niet vast, dus zal wel
Fast Eddy
Ik heb laatst ook een dubbelwerkend ventiel op mijn 744 gebouwd. Daar heb ik dikke O-ringen tussen gedaan. En hij is lekvrij.
poelie633
Heb hem al een paar keer eraf gehad maar hij bleef telkens lekken ook na nieuwe O-ringen
Valtra-Fordpower
@Dairy-Special Niet alleen de arretering is anders, ook een ander model plunjer, die de zweefstand mogelijk maakt.

Ligt de Oring in een groef? Hoe dik is deze groef en hoe dik zijn je O-ringen?
Zijn je boute wel de goede lengte als ze wel aan zitte maar net niet genoeg spanning er op komt dat komt er ook olie tussen uit heb ik al paar keer gezien bij hobbyisten leg er eens paar sluitringen bij
En kijk goed of overal veen oring tussse zit en de goede
poelie633
Bouten zin lang genoeg en O-ringen ook. Maar er zit ook een kanaal midden in het blokje met een kogeltje daar zit geen O-ring groef in.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
9