Deutz Brand uit

Bij het mixen van de put is de trekker in Brand gegaan. Met gevaar voor de stal

Deel dit topic

Reacties

stefan310
Nog wel een leuke zwaailamp erop en de voorband is ook nog goed! 😃
Verder natuurlijk jammer van de trekker
mftrekkers
Die magnetron is in ieder geval goed heet 😛
Renze
1 voordeel van zon Common Rail motor: Hij stopt met het opkloppen van methaan uit de put als het vuurtje nog klein is... 😉
Fast Eddy
@Renze

Daar zit geen commonrail in.
ZetorTwente
Tja je moet ook nooit een magnetron zo lang aan moeten staan als je er niet bij bent....
casejxu
@Fast Eddy klopt. Hier zit het Deutz PLD systeme in
Wimsumar
Beste GroeneDeere e.a.: Ik vond dit wel leuk: (citaat uit het nieuwsbericht): "In de wijk Hofland hadden veel mensen last van de hevige rook''.
De geur van het mestmixen viel zeker wel in de smaak? 😃
JohnDeere5720
@Wimsumar hahaha :lol:
valmet6400power
@mftrekkers

Oeps, voortaan maar een trekker ervoor zetten die het wat makkelijker trekt. Die niet roodgloeiend wordt 😃
Johndeeretje
@valmet6400power

Eentje die niet roodgloeiend wordt, maar al is 😛 Iets van MF of Valtra 😄 :lol:
valmet6400power
@Johndeeretje

Die draaien met gemak de mest rond 😃
RobDeutz104
Vind dit altijd erg, ongeacht het merk!
Renze
Quote @casejxu:
Hier zit het Deutz PLD systeme in
Pumpe Leitung Duse ??
Dacht dat het gourmetten pas donderdag begon?

Zonde, ben benieuwd naar de oorzaak
casejxu
@Renze correct
ricooo12
Dit is wat je noemt de kachel op stantje gevaarlijk 😛
Renze
Quote @casejxu:
@Renze correct
Pomp-leiding-verstuiver dus... Eigenlijk niks nieuws, Detroit Diesel had dat ook. Was een hoop werk om dat af te stellen.
RobDeutz104
@Renze
Volgens mij valt dat bij de Deutz motoren wel mee
Renze
@RobDeutz104 ik vermoed dat dit een systeem was waarbij de pompjes geen helix hebben om de brandstofgift te regelen zoals de Detroit, maar continu de volle slag geven en de duse electronisch opent. Dus een common rail verstuiver gevoed door een "normale" brandstofpomp.

Dit is het volkswagen PD systeem van Bosch, de nokkenas bedient de pompverstuiver. PLD is dus een unit injector met een verstuiverleiding ertussen.
en.wikipedia.org/wiki/Unit_injector/
RobDeutz104
@Renze
Nee, deze hebben ook nog een helix, er zijn geen electronische verstuivers aanwezig
casejxu
@Renze de mechanische en elektrische geregelde motoren met PLD hebben gewoon nog een helix. Deze pompen zijn overigens nog vrij makkelijk af te stellen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
3