Schouten turbovuller

Hallo mensen

Nu hebben wij een nieuwe Schouten tank met turbovuller.
Vanavond hebben we hem even uitgeprobeerd maar toen kwam er allemaal olie uit de turbovuller spuiten, dit kan alles behalve goed zijn.
Kan iemand ons vertellen wat er aan de hand is?

Deel dit topic

Reacties

maartendankers
Hij lekt...
ford8630power
Slangetje of koppeling lek lijkt me.
Fendttrisixfan
Als hij net nieuw is zal er wel nog garantie op zijn dus niet zelf aan knooien maar direct terug doen
interrijder
Keering eruit liggen gebeurt weleens, pas maar op dat je geen stront in de achterbrug van je trekker krijgt
New Holland TM155
Keerring lek. lekleiding niet of niet goed aangeloten
gewoon ik
Het komt er niet aan de binnenkant uit dus kan er ook geen stront in de achterbrug komen.
Het is zeker geen slangetje, misschien dan toch een kapotte keerring.
Tank komt uit 2007.
sjouke
Retour wel goed aangesloten. en anders de koppeling vervangen van de retourleiding. kan wezen dat het veertje lam is, dan slaat het kogeltje ervoor en heeft hij geen retour.

en dan word de keering er uit gedrukt.
DESLAGERURRE
Foto ? is het een nieuwe ? hoe veel leidings zitten er aan ? als er 3 aan zitten moet er altijd een drukloos bij zitten ... duszz die moet drukloos terug .. max 0.5bar .. en de andere retour mag maar max 5 bar op zitten ..
grondverzetter
@ interrijder..

stront in de achterbrug.. jaa tuulk jong, this geen case van bouwjaar '50.. die olie word eerst wel gefilterd voor dat het in de achterbrug komt,, kans is wel klein dat zoiets gebeurd
gewoon ik
Beide retouren zijn goed aangesloten.

Kunnen wijzelf de hydromotor uit elkaar halen om te zien of alles nog heel is, of moet een LBM dat doen?
DESLAGERURRE
Maar het kan wel hendrik ! 😉 stront = vocht
DESLAGERURRE
Als je technisch aangelegt bent wel ..
ford8630power
Ik heb het wel vaker gehoord hoor, stront in de achterbrug, ben je mooi klaar mee 😉
DESLAGERURRE
Beter is een nieuwe 😉
grondverzetter
Whahaha lieuwe,, als je die tank net nieuw hebt, dan moet je niet gaan vragen op TF.nl hoe dat moet,, dan moet je gewoon direct de smid bij de strot krijge 😉
gewoon ik
Hebben nog geen foto, morgen wel.
Favorit614
Hydro motor kan je beter laten repareren.
Ik heb er laast ook 2 klaar laten maken bij deze jongen.
wissinkhydrauliek.nl/index.html/
gewoon ik
Tis weekend he
interrijder
Hey grondverzetter je zou niet de eerste zijn geloof mij maar ik zie al een reactie meer staan mazzel!
grondverzetter
Laatst bij een lmb geweest.. hadden we het ook over dit feit.. nou dan moest het wel heel raar gaan wil je stront er in krijgen..

maare @ lieuwe.. uit de turbbovuller? dat is een hydromoter ja, is er niet gewoon een slang kapot, koppeling los..
sjouke
Keering vervange kan zelf wel, de hydromotor uit elkaar zou ik lekker laten doen.
interrijder
En het kan raar lopen, hier in de buurt stond was er ook 1 geloofde het verhaal ook niet tot dat ik het zelf zag dus....
gewoon ik
Tja dan zullen we morgen de 4 bouten wel even los draaien om te kijken. Nu weten we waar we op moeten letten.
interrijder
In ieder geval succes ermee het zal wel meevallen
gewoon ik
Laten we dat hopen.
New Holland TM155
Zou et niet zelf proberen, als het mis gaat kost je 2200 euris voor nieuwe hydromoter, laten maken kost ongeveer 150
Hoekstraj
De lekleiding van de turbvuller moet altijd op de drukloze retour van de giertank en die wordt op de trekker aangesloten op de drukloze retour 😉
John k
Ja, kun je zelf wel maken, maar kijk uit, maak de boel goed schoon en ram er niet te hard op.
en VOORAL kijken hoe de boel in elkaar zat.

even iets anders: kijk zo nu en dan ook als de hoek van de schoepen nog goed staat, op den duur slijten ze iets en buigen ze iets (doordat je er eens iets in hebt gehad) dit scheelt gelijk veel capaciteit.
Dr Fendt
Onze turbovuller op een veenhuistank van 1992 moeten we 'hyraulisch knijpen' we laten er minder olie doorheen, zodat de turbovuller minder snel draait, dit om de keeringen te sparen.

De turbovuller heeft 3 slangen (die van ons,) 1 dikke drukloze retour, verder werkt de turbovuller op een dubbelwerkend ventiel.

ik denk dat de keerringen er uit liggen, en je zult waarschijnlijk de hydrauliekpomp van de trekker moeten knijpen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
1