Wij hebben het volgende probleem: Wanneer wij met onze trekker vol gas rijden gaan de banden ratelen. alsof er steeds een nok overgeslagen wordt. Wij kunnen echter niet ontdekken of het de voorbanden of de achterbanden zijn. De voorbanden hebben 50% profiel, de achterbanden zijn nieuwe michelin multibib. De druk in de banden is 1,8 tot 2 bar.
Heeft iemand misschien een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Ik hoor het graag
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zoiets als rrrr-rrrrr-rrrr zoals je een trekker vanuit de verte wel hoort soms?
Bij onze trekker hebben we redelijk grote banden eronder liggen (Voor onze trekker groot) er zat ongeveer 1,5 cm tussen het trappetje en de nokken. in het trappetje zaten boutjes die tegen de nok aan kwamen.. maarr dat was alleen als we een bocht naar links maakten doordat de band dan wat uit verband ging. Dus ik denk dat je eens moet kijken of daar onder (Trappetje ofzo) een boutje echt een heeeel klein beetje tegen de nokken aan lopen
Maar anders dan weet ik het niet, dacht ik aan omdat je nieuwe banden hebt dus grote nokken.
Ja, ik had al even in GypCaseXL z'n fotoboek gekeken. Het zal wel bij hun McCorrrrrmick 115 zijn.
Lekker uitgeslapen weer hooooor!
Geen dank hoor
Ja, dat heb je met die lange nachten momenteel hè.
Gelukkig worden de dagen al weer langer. Zoals de koeien zich nu lekker in de wei in de zon liggen te koesteren kan mij de dag niet lang genoeg zijn.
Dat maakt niet uit, vol gas over de weg is de 4wd toch uit!
Banden van de Valmet na 21 jaar ook maar een keer omgedraaid voor, en die slijten nu ook weer recht af. Met natte banden de schuur in zie je mooi op welke gedeeltes die loopt
Je ziet niet voor niks dat bedrijven die veel transport doen de voorbanden omdraaien.. Het helpt wel degelijk
Hogere delen van de nok raken de grond wel, de lagere niet? Dan slijten ze vanzelf recht
Afvlakken is rubber verspilling en kost centen. Het omdraaien van de banden doen veel mensen en helpt vaak ook. En kost uiteraard ook het minste.
Ja, alweer. Ehhhhh,... gewoon iedere dag al vanaf 12 april.
Nou ja, vanaf begin december zo tegen het middaguur tot 's avonds melkerstijd.
Was het geluid er ook al voor het plaatsen van de nieuwe achterbanden ?
Vraag die blijkbaar niemand al gesteld heeft dacht ik ...
In je fotoboek zag ik de trekker voor de weidesleep staan. Werk waarbij de bandenspanning ver onder de 1 BAR kan (moet).
Welke ander werkzaamheden doen jullie met die trekker? M.a.w., hoe zwaar worden de banden belast?
P.S.: Controleer je bandenspanningsmeter ook eens. Niet zelden hebben ze tienden afwijking!
wat de bandenspanningsmeter betreft, dat is een goeie tip!
Of het is het (rammelende) skelet van de Belgische bandenmonteur. Die zou van binnen uit kijken of de hiel van de band goed op de velgrand springt bij het oppompen.
0.8 bar voor over de weg/werkzaamheden met snelheid is veel te laag he..
de ideale druk is dus sterk afhankelijk van wat er achter de trekker hangt.
Okee? Michelin zal het wel weten.. Haha, ja hoe zwaarder je de band belast hoe harder die moet/mag..
+- 5700 kilo
Wil je het exact weten, zet de achterwielen op de weegbrug en je weet het ook
Valtra was daarin lekker eigenzinnig
Yep maar hij ziet er wel prachtig uit
Leg dat eens uit A.U.B. waarom dan 1.8 "normaal'' is. :?
Dat valt nog wel mee.
Stel de Ford-5610 geeft maximale hefkracht (à 2.570 kg) om het kuilblok los te trekken. Vermeerderd met het gewicht op de achteras van ongeveer 2.000 kg, dan dragen de banden (2.570 + 2.000 : 2 = ) 2.285 kg. Deze "piekbelasting" kunnen ze bij 1 bar wel hebben.
Wil je zo stug onder de 1 bar gaan zitten, kun je beter IF of VF banden nemen, dat moet dan ook wel uit kunnen, omdat oa. je brandstofverbruik flink omlaag gaat.
Maar ik mag aannemen dat michelin goed weet wat hun banden wel en niet aan kunnen kwa lage druk.
Nee, de loonwerker spreekt de waarheid, maar bedoelt ( heel listig) te ploegen met 0,3 - 0,5 BAR in het steunwiel aan de ploeg.
Dan wel volgens het ''open voor'' pricipe?
Onland?