John deere

Waar moet je op letten als je een john deere 2040s koopt.
zijn er soms veel voorkomende problemen met dit type of eerder niet?

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Neem iemand mee die verstand van zaken heeft....
Kan je veel trammelant verkomen....
walker1
Ongeacht het merk, veel hangt af hoe er altijd mee omgegaan is, wel of niet op tijd onderhoud en zo. Bekijk de trekker goed, rijd er een stuk mee, in alle versnellingen. Let op lekkages en zo. Ik weet zo geen typische problemen, is me wel eens verteld dat de hydrauliek pomp weinig capaciteit heeft. Verder heb je van de 40 serie de oudere types met vierkante cabine en de nieuwere met de ronde cabine, die laatste heeft bv ook de versnellingspoken aan de rechterkant ipv in het midden.
fendt-vario
Die met gele velgen moet je niet hebben is mij verteld 😉
mdoornekamp
@fendt-vario Maar ja als die met rode velgen te duur zijn moet je wat. 😄
samie
@Boemrang ja ga ik zaterdag normaal doen
paulusmahandel
Volgens mij willen de remmen inwendig wel lekken, maar dit ligt ook aan hoe hij gebruikt is.
Je kunt aan de trekhaak wel zie of hij veel voor transport is gebruikt.
Dan hebben de remmen vaak ook flink te verduren gehad.
samie
@paulusmahandel bij de eerste eigenaar was hij gebruikt voor te sproeien en bij de tweede was een hobbyboer dus een beetje vanalles
Jasperfendt
@mdoornekamp Een blik rooie verf hoeft niet veel te kosten 😉 😛
fendt-vario
@mdoornekamp zolang het maar geen grijze velgen zijn 😛
john deere 7810
Oliepomp is vaak een puntje evenals een lek hefdeksel.

zorg dat de trekker goed warm (ook de achterbrug) en ga dan veel sturen en heffen tegelijk. begint de hef te stotteren is of de pomp slecht of je hebt een lek in je achterbrug, zet je de trekker dan uit met de hef omhoog (liefst nog een beetje gewicht er in) en zakt hij dan, is je hefdeksel lek.
mdoornekamp
@fendt-vario nee met grijze velgen wordt het echt hopeloos 😄
bikkertie
@mdoornekamp en nu ga je toch iets te ver 😃
mdoornekamp
@bikkertie Eh ik bedoel die rode trekkers met grijze velgen 😄 😄
bikkertie
@mdoornekamp haha dat zal 😛
mdoornekamp
@bikkertie Een goede klant van mij heeft ook een M 620. Trok eerst voor geen meter, nu opgevoerd. Zuipt gasolie zoals een koe water drinkt. En elke 500 uur nieuwe kabels in de bediening van de versnellings pook. En nog een paar dingen. Hij had een John Deere 6506 ingeruild. Was nooit wat mee. 😞 Vandaar mijn reactie.
mdoornekamp
@bikkertie De beruchte M 620. Ook jammer dat er geen grotere banden onder kunnen.
bikkertie
@mdoornekamp ja ik durf het ook niet te ontkennen , hebben er zelf ook een. Zijn blij dat hij weggaat! We hebben zijn voorganger de 150 ook maar daar hebben we echt nog nooit wat mee gehad.
mdoornekamp
@bikkertie een andere boer hier heeft een 135 mk 3. Die doet het wel goed. Is laatst getest. Is 143 pk op de aftakas. Origineel dus niet opgevoerd. Mankeert nooit wat aan.
paulusmahandel
@mdoornekamp was dat die tractor met die lekke verstuiver?
en versleten zuigerveren?
mdoornekamp
@paulusmahandel Eh nee daar weet ik niks van. Welke bedoel je precies?
walker1
Ach, elk merk heeft er wel eens een model of serie tussen die wat minder is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
6