Fiat 1000 DT super - welke turbo past op een fiat 1000s
Welke turbo past op een fiat 1000s
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 1000 Super ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zou zelf voor een Holset gaan, beste prijs-kwaliteit verhouding vind ik. Heb zelf een Hx35 en hx40 op een mercedes 3liter 6 cilinder gehad. (niet samen natuurlijk
Voor alleen TT (die paar uur per jaar) kun je geen nieuwe turbo kopen, lijkt mij? Kan wel, maar wel dure uurtjes dan
Wat zit er op die Fiat 1000 bij jullie?
Zie bovenstaande
Heeft een 100-90 ook, die draai je ook zo open..
Zie hierboven :
8O!
Zeker waar! Blij dat onze trekkers af-fabriek al turbo's hebben haha
650 is nog wel te overzien, als je richting het 'hogere pk-segment' gaat zit je al gauw op 1500 euro. Tel daar de modificaties aan de brandstofpomp en nokkenas e.d. bij op. Hebben het er pas nog over gehad als we TT 7,5 tot 12 ton gingen rijden (toekomstmuziek haha), maar dan heb je het toch al gauw over een duizend of 8 om 'm gereed te maken. En de concurrentie staat ook niet stil
Waarom zou je zon hoge klasse gaan dan? Of plannen om dat met een "droom"trekker te doen of?
De zwaardere klassen hebben me altijd al meer getrokken, ik weet niet hoe dat komt eigenlijk haha. Op TT gaan we ook alleen naar de Agrisport kijken en de klassen vanaf 6,0 ton.
Wat de droomtrekker wordt weet ik niet, ik hoop iets van een JD -55'er of Fiat met 8,1L blokje. Helaas rijzen die prijzen ook de pan uit, dus dat wordt al een moeilijke opgave haha.
Het probleem is alleen dat je bij ons standaard gewoon veruit laatste wordt. In de 7,5 ton of 9,0 ton is er geen een met minder dan 300 pk. Ik denk dat het gemiddelde rond de 400 pk ligt
Oh joh? Is het bij jullie zo uit de hand gelopen? Hebben ze dan ook andere plunjers enz?
Vind zelf de klasses tot 5.5 ton de mooiste, daarna is het geen kwestie van afstellen maar van een bult gas en powershift/cvt tot je stilvalt!
Ja, ze zouden eigenlijk gewoon een Agrisport klasse moeten maken voor de 7,5 ton en 9,0 ton.
Ja andere plunjers is allemaal inbegrepen volgens mij hahaha. Ik weet er ook niet alles van maar aan de nokkenas wordt ook nog e.a. veranderd. En de druk in de (PS) bak verhogen natuurlijk, anders ben je zo klaar haha
CVT's rijden er niet zo veel mee, in mijn profiel staan de meest frequente deelnemers. Powershift zegt niet alles heb ik het idee, de grondsoort en gewichtsverdeling zijn ook behoorlijk belangrijk.
Waterweg turbo?
Moet ook nog n turbo aanschaffen, heb ik vast n richtprijs. €300,- vr n gebruikte of €650 voor een 'maat'gemaakte, dan liever ff doorsparen idd
Oh joh, dat is dan voor een deelnemer die een trekker heeft die 500 uur per jaar maakt ook niet meer leuk om mee te doen? Tenminste, dan verlies je altijd omdat je zoveel pk's tekort komt.. Powershift is wel ideaal hoor, je je kan het beter wel hebben dan niet
Voor op een DB?
Die zijn er niet, die er nog 500 uur mee in 't gewone werk rijden.
Ja best spijtig allemaal idd. Maar zij zitten ook niet stil natuurlijk, er zit veel geld in tegenwoordig.
Het werkt prachtig ja powershift, al zijn er ook wel bij die met een Dual Power mee kunnen.
Ik zou zeggen veeg ze allemaal de Agrisport in want je verpest in principe de "standaard" klasses voor iedereen..
Tenminste, lijkt mij
Tja vanmiddag is het TT Etten Leur dus dan zien we straks wel de foto's weer verschijnen. Kun je het zien haha.
Ja was 't maar zo simpel. Och, ze moeten maar zien wat ze doen. Nu is het nog prachtig om te zien dus ik maak er m'n eigen niet druk om hahaha.
Sja voor het publiek waarschijnlijk een stuk aantrekkelijker dan die "stomme" standaard trekkers maar voor de deelnemers niet.. Waterrem zou echt een uitkomst zijn
Uiteraard voor een DB
Goede gebruikte turbo's niet te vinden,
Nwe Schwitzer rond de €550 dacht ik.
Aangepaste holset vr €650,- is dan geen geld.
Iig nieuwere technologie in toepast.
Voor de 950? Aangezien die toch ook al een aangepast blok had toch?