Deutz DX 90 - versnellingsbak + ervaring
Ik ben vandaag naar een dx 90 wezen kijken voor de rest een goede trekker alleen de versnellingsbak was slecht heeft iemand ervaring met de versnellingsbak? zijn ze gemakkelijk te repareren die vernsellingsbakken? en hoe zijn de verdere ervaringen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz DX 90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar geen brute 5 pitter
Haha, zo'n 5 pitter is idd wel groot in verhouding tot een 6.05
De F5L912 heeft ook in bepaalde Eder kranen gezeten en in puinbrekers/zeven kwam hij voor.
Wat mij altijd verteld is, is dat er motorisch niks mis mee is (voor zover ik weet !! alleen is een vijfcilinder in deze klasse niet erg gangbaar), maar de DX vijfpitters kregen een slechte naam door kwalen van de versnellingsbakken, die in samenwerking met Steyr werden gebouwd/ontwikkeld. De meesten lopen nu in Polen.
Typ maar DX90 in op youtube, bijna allemaal uit Polen.
Inderdaad klinkt de roffel van zon vijfpitter lekker (net als de Transporter 2.5 TDI met open pijp)
De transmissie van de DX 85 en 90 werd door Deutz zelf ontwikkelt.
Die 5 pitter van Deutz bestond al langer eigenlijk, alleen werd die toen nog niet tot weinig gebruikt
Moraal van het verhaal: De onderdelen voor die transmissies zijn blijkbaar niet goedkoop !!
Zou de markt het accepteren als Deutz morgen besloot om van de 6.140 tot 6.160 een nieuw model TCD5.1 in te bouwen ? de grote Sisu viercilinder in de grote Valtra en MF's meet ook 4.9 liter, maar een vijfcilinder loopt rustiger...
De handige techneut! De onderdelen lagers , tandwielen en diverse onderdelen zijn vaak erg prijzig!
Lagers kun je ook goed in de handel krijgen als je goed zoekt. En de verkopende partij moet de wegen weten.
Ik zou een 6160.5 wel wat vinden, wij willen hier een nieuwe trekker, en de ene wil een 6160.4, en de andere een 6160, dus een 6160.5 er tussen zou wel wat hebben
Nee, dat is een hele andere transmissie, die jij bedoelt, is eigenlijk een 4bak, maar met een snelgang er in gebouwd, en die van de DX 90 is een echte 5 bak
Vrig jaat heeft een bekende van mij een 6207C de bak gereviseerd, die is vergelijkbaar met de intrac, ging ook al voor meer als 5000E in
Vaak ook nog lastig om aan 2e hands onderdelen te komen, omdat de onderdelen die stuk gaan, bij iedereen stuk gaan
De versnellingsbak gaat moeilijk uit de gieringen in de lage kreeg ik hem niet.
Wat zou dit voor een probleem kunnen zijn?