International 323 - Hef wil niet helemaal zakken.

Beste mensen, ik sta op het punt een 323 te kopen via een betrouwbaar mechanisatiebedrijf. Er is 1 probleempje. De hef wil niet volledig zakken. De trekker heeft 5 jaar stilgestaan. Er werd genoemd dat er corrosie in de cilinder kan zitten. Hoe moet ik dit inschatten? Juiste diagnose? Oplosbaar? Onderdelen? Kosten? Ik zou het fijn vinden tips te krijgen. De trekker wordt geen paradepaardje, maar moet gewoon gaan werken voor de kost. Bij voorbaat dank!
323 Jansen

Reacties

erik9831
Ik zou zeggen ... dat het mechanisatiebedrijf het in orde zet. Als het toch maar zoiets zou zijn, dan kunnen zij dit euvel net zo goed voor jou oplossen.

Behalve als je echt zegt, ik wil dit doen. Kostprijs is moeilijk in te schatten als er niet correct word weergegeven wat er net stuk is. Het kan misschien corrosie zijn, maar het kan ook iets heel anders zijn.
ErDee
En als je wat gewicht in de hef hangt?
323 Jansen
Bedankt alvast voor de nieuwjaarsantwoorden. Ik wil de trekker mee naar het buitenland nemen en daar in orde laten maken, Oost-Europa, voor tuinbouwdoeleinden. Kwestie van arbeidsloon dat het daar gaat gebeuren. We hebben met z'n tweeen op de hef gestaan en hij zakte niet helemaal. Het is een fijn trekkertje voor ons doel en ik wil het er op wagen, maar zoek via deze weg toch naar iets meer duidelijkheid.
Wimsumar
Beste 323 Jansen:
Quote @323 Jansen:
Oost-Europa,

Daar zijn ook trekkers te koop, dus waarom een gedateerde (en defecte) west-Europese meenemen? :?
atlaspower
Als iets het niet doet heeft dat een reden, om het dan te gaan vorceren door er het wel te proberen (op te gaan staan) krijg je meer schade,, manchet is nu waarschijnlijk ook naar ze malle/groeven in de cilinderbus etc openhalen wd 40er in en de volgende dag kijken of ie er uit wil, en knap schoonmaken
Puma cvx power
(@323jansen) waar in oost Europa?

(@winsumar) Omdat een gedateerde west Europese trekker nog altijd boven een oost Europese nieuwe trekker uitsteekt qua kwaliteit.

Al was ik meneer Jansen had ik dit probleempje even bij de koop in betrokken. Heel simpel ik koop de trekker voor dit bedrag als je dit probleem voor me oplost.
Wardcase
@323 Jansen
ik heb ook nog wel een 323 voor opknappen daar zakt de hef wel van.
anders kan het wel eens in het hefventiel zitten
323 Jansen
Waarom niet daar in Roemenie kopen? Omdat de 2e hands trekkers die daar worden aangeboden allemaal hiervandaan komen (verse import uit Olanda en Germania), dan 1000 euro meer kosten en de (verborgen) gebreken nog moeilijker zijn te achterhalen.
Bedankt voor de tip Atlaspower, daar heb ik wat aan.
Ook Wardcase bedankt. Ik ga niks cosmetisch opknappen, alleen werkend laten maken.
Beste Puma, Ook een goed idee, daar ga ik eerst naar vragen. Afgesproken bedrag was met werkende hef, dus daar hebben we een punt.
Corne S
Zo liever iets anders kopen ipv een 323. Dan heb je tenminste een direct ingespoten motor met een recentere brandstofpomp. Bijvoorbeeld een 423 / 353.
323 Jansen
Hallo Corne S, Bedankt voor je reactie. Interessant. Als ik op tractordata.com kijk zie ik geen verschil in bouwjaren. Weet jij meer? De types die jij noemt zijn krachtiger, voor ons doel lijkt mij iets te veel. Het is een hele uitzoekerij in wat er wordt aangeboden en waar je vertrouwen in kunt hebben.
323 Jansen
Allemaal bedankt voor de tips. Ik ben uiteindelijk bij een mooie D430 uitgekomen.
Wimsumar
Beste 323 Jansen:
Quote @323 Jansen:
mooieD430

Dat is in vergelijking met de I.H.-323 van de regen in de drup. 😞
Of het nu de gouden, zilveren of bronsen plek is dat weet ik niet, maar dergelijke oude Mc-Cormicks scoren zeer hoog in "meest besproken trekker" hier op het forum. Helaas niet (alleen) omdat ze 'mooi' zouden zijn.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 323 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!