Is het verstandig om zo'n hi-tech trekker tweedehands
te kopen ? zijn er veel elektrische storingen te verwachten ? en hoe duurzaam is de vario na 10.000 uur?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de nieuwste SCR generatie 3 zal het wel niet zin
Waarschijnlijk de eerste generatie. Ik ben van de tweede nog geen tegengekomen met 10000 uur.
Generatie 3 zou ook al wel kunnen, maar van Generatie 2 (grijze sticker, zonder de serienaam "Favorit", weet ik zeker, dat er al wel klokkie rond zijn
Gen II of III?
deutz motor kan wel tot 20.000 uur?
500 is wel hiel bar.
Ik citeer:
hendrikopstaele - 4 jaar geleden
jawel je kunt het wel zien. Zo kom je er bij: in het beginscherm 2*op F5, dan op F4, nu zit je op het scherm waar je de lichtsterkte van het scherm kan veranderen. Daar drukt je F3, nu zit je in diagnose 1, daar druk je nog eens op F3, nu zit je op diagnose 2. Daar kijk je bij Hoch-Getreibesensor, die zal een bepaald aantal bar geven. Om te testen hoeveel bar hij maximaal nog geeft doe je het volgende: rij vooruit, ga op de rem staan en heeft goed wat gas, desnoods de joystick nog wat vooruit duwen. In goede staat moet hij nog 550 bar geven.. ( 500 bar is owk nog in orde) Als je dit doet moet hij wel in baanversnelling staan, in II dus. Bij trekkers die heel veel en zwaar transport gedaan hebben kan dit al flink afgenomen zijn.
Bij de importeur kunnen ze volgens mij achterhalen of eenb vario al eens gewisseld is en bij welke urenstand.
MNits het een ruil af fabriek is.
Opt werk hebben we een 711 met 9700 uur en daar zit ook nog steeds dezelfde bak in terwijl dat iedereen er mee rond rijd.
Een Favorit 711 nog?
Die heeft nog geen TMS, dat scheelt
Het TMS gebruiken is niet bevorderlijk voor de levensduur, is mij verteld. Heel ingewikkeld verhaal over vertragen en versnellen tegelijk.
Bij de 200 en oudere 300 Vario kan het wel.
Klopt, maar de bak is simpeler, is mij gezegd.
Heeft weer te maken met hoe de bak is opgebouwd.
generatie 3 is toch de nieuwe met SCR ? Nu 3 jaar op de markt. Zou ik straf vinden als een trekker 3300 uur op een jaar kan doen
Van der 2e gen kan het zeker.
Echt? Icht dacht eerst de oude motorkap zoals de oude 400 daarna de nieuwe zoals de 800 en dan die met SCR.
Welke vergeet ik dan?
Ik zoek even een aantal duidelijke foto's voor je
Generatie 1 Fendt Favorit 716 Vario
Generatie 2 Fendt 716 Vario/ Vario TMS
Generatie 3 Fendt 716 Vario/ Vario TMS
Generatie 4 Fendt 716 Vario TMS met SCR
(Volgens mij is in de 4e generatie de TMS standaard
Maar wat ik het verschil tussen 2 en 3
Origineel het logo van de Dieselroß op de grille, maar ook de sticker, mits niet vervangen.
Volgens mij op de motorkap het zilveren dieselross logo maar zeker weten doe ik het niet. Onderhuids weet ik het ook niet.
Edit: je was me net voor @SJB533
Ah nu zie ik het.
Weer al iets bijgeleerd Bedankt
Onderstaande foto is ook een leuke. Die is origineel een Favorit 716, maar de sticker is er in het verleden afgebladderd.
@deutzisthebest
Sticker ook. Onderhuids is ook eea anders. De 3e generatie heeft ook een 718, en mist de 711. Dat was in de 2e generatie andersom, dacht ik.
Ik dacht dat alleen de 711 gen1 was en bij gen2 712. 718 ben ik niet zo bekend mee.
Misschien andere motor in de 3e dan?
Is niet 1 op 1 dezelfde, nee
@fendt favorit 4s
De hele grille is bij een generatie 2/3 anders dan een gemeratie 1. 2 en 3 zijn wel gelijk
Com II = Deutz elektronisch geregeld met pompverstuivers, ML 160 Vario, 10 gats vooras rechts andere instap
Com III = Deutz commonrail + egr, ML 160 Vario, 10 gat achteras
3b/SCR = Deutz commonrail + adblue, 3 verschillende Dana voorassen, nieuwe X5 cabine
S4 / Tier 4 = Deutz commontrail + adblue + roetfilter nu allen met identieke ZF vooras
en in 2019 komt de Tier 5
Let op, wat andere merken Tier 4i noemden is Tier 3b! i stond voor "interim". Pas als andere merken het Tier 4 Final noemen hebben we het over een gelijke als de S4 Fendt. Soort marketing technisch iets...