John Deere 6920 - algemene kwaliteitsproblemen

Hallo, zijn wij de enige mensen die niet te spreken zijn omtrent de kwaliteit van John Deere? Onze 6920 heeft op z'n 5700 uren een waslijst aan pannes en vooral fouten opgestapeld, kan iemand me zeggen of dit ooit ophoudt? wij zijn sterk aan het twijfelen of er überhaupt nog iets binnen komt van John Deere. erkent iemand zich hierin?

Deel dit topic

JD6920

Reacties

marco2250
Dan heb je gewoon een maandag morgen machine hier in de buurt lopen er zat die er goed over te spreken zijn
Fendt926Driver
Misschien oud verhaal. hebben vroeger een jd hakselaar gehad en alleen de voor ruit is niet vervangen verder is alles zo een beetje kapot gegaan aan die machine. na de laatste grote knap afgevoerd naar polen. sindsdien geen grote fan meer van jd
MF6465dynashift
Hier in de buur rijden dan wel erg veel maandag morgen John deeres, loonwerker had er 2 is naar fendt gestapt en op stage moest na 4300 uur een brandstofpomp, intercooler en de bak moest open in een maand tijd
+1
erik9831
De dag dat het ophoudt, is de dag dat je een nieuwe hebt 😄

Aan iedere trekker gaan dingen stuk, alleen kan je zoiets nooit op voorhand voorspellen. Dit geld voor ieder voertuig dat op straat komt. Alles kan stuk gaan.
+1
marco2250
@Fendt926Driver dat is hiero met fendt trekkers
john deere 7810
Noem eens punten op dan?

stond laatst nog een heel stuk over in trekker&werktuig.
fiatfan
Wij hebben met een kleine 20 serie nu 8000 draaiuren en alleen een keer de radiatorslang gescheurd. verder nog niets vervangen. O ja een keer speling op de omkeerhendel na 6500 uur. nieuwe kabel erin
Fendt926Driver
Quote @marco2250:
dat is hiero met fendt trekkers
dat is heel goed mogelijk. maar de topic maker vroeg om de ervaringen met john deere niet over Fendt volgens mij?
+1
marco2250
@Fendt926Driver ow ik dwaal een beetje af haha
mdoornekamp
Wat is de herkomst (of nieuw gekocht?) en wat voor werk doe je er mee?
samie
Ken het probleem de ene week geen problemen de andere week zijn ze niet weg die foutcodes. en ook heel veel olie lekken. en het rare is dat hij meestal heel veel foutcodes geven als het regent.
Fendt926Driver
Quote @marco2250:
ow ik dwaal een beetje af haha
start maar een topic over problemen bij Fendt . weet ik er ook wel een paar van.......
ford8630power
@Fendt926Driver

Jij dwaalt ook wel een klein beetje af met je john deere hakselaar, dat is wel even een andere orde dan een 20 serie trekker haha
walker1
Van elk merk zijn wel mensen te vinden die er alleen maar slechte ervaringen mee hebben en evengoed vind je van elk merk ook mensen die dat merk helemaal geweldig zijn.
Of ik nu bij een Fendt dealer, een JD dealer of een Zetor dealer kom, ze hebben allemaal een werkplaats en daar staan altijd trekkers van hun eigen merk in 😄
mdoornekamp
@samie heb je hem wel binnen staan dan? Of laat je hem in de winter gewoon buiten wegrotten net als die Engelsen doen. Elektronica kan gewoon niet tegen vocht. Ventileer je cabine ook eens en gebruik de airco zoals het hoort (boek lezen) 😄
john deere 7810
@Fendt926Driver

elk merk heeft zijn punten.

Alleen over het algemeen zijn de 20 serie goede betrouwbare trekkers. Ook een autopower mits je hem goed behandelt.
samie
@mdoornekamp snachts slaapt hij altijd binnen en de airco gebruik ik in de zomer bijna altijd
jd4050
Quote @john deere 7810:
Ook een autopower mits je hem goed behandelt.

Dat geld voor elke (variabele) transmissie.
MF6465dynashift
@john deere 7810 autopower is ruk in die dingen, stage gaat er altijd netjes mee om, na 4300 uur bak uit elkaar
mdoornekamp
@jd4050 dat geldt ook voor de hele trekker. Als je trekker alle dagen voor een grote dumper loopt en tot de Assen er door moet. En die geregeld vast zit met alle capriolen die er dan volgen. En dan het liefst met wisselende chauffeurs. Dan gaat elke trekker heel hard van je af. En het liefst dan ook nog flink getuned met een zo goedkoop mogelijk stekker setje. 😄
+1
jd4050
@MF6465dynashift

er zijn ook fendten die na 2500/3000 uur een andere vario nodig hebben. Meestal ligt het toch aan de gebruiker.
mdoornekamp
@jd4050 bedoel je jd of Fendt 😄 is namelijk om het even
955 xl
@MF6465dynashift tja je moet ook wel is olie verversen he dat vergeten ze nog wel is daar
jd4050
@mdoornekamp

die bakken?
MF6465dynashift
@955 xl doen ze vrij nauwkeurig hier
mdoornekamp
@jd4050 ja de bakken bedoelde ik. Die van Fendt krijg je met wat geweld ook wel binnen 3000 uur stuk. Maar eerlijk is eerlijk, die 20 serie jd vario was nog niet helemaal top. 30 serie is goed
MF6465dynashift
@mdoornekamp ja 30 serie is men erg over te spreken hier in de buurt
walker1
6920 is ook de zwaarste in de serie. Heb zelf altijd het idee dat die vaak toch net iets meer te lijden hebben dan de lichtere modellen. Motor, bak, achterbrug e.d. is natuurlijk allemaal hetzelfde als bij 6620, 6820, maar die hebben minder vermogen en zullen in het algemeen ook voor minder zwaar werk ingezet worden. Zijn er genoeg die de zwaarste uit de serie nemen, deze dan ook nog eens opvoeren/chiptunen en dan inzetten voor werk waar ze misschien beter een model uit de serie erboven kunnen nemen, dus in het geval van JD een model uit de 7020 serie.
john deere 7810
@MF6465dynashift

ja zal wel. Maar ken het gebruik niet en zie hierboven al een reactie staan dat het onderhoud ook zijn twijfels heeft. zegt al genoeg lijkt me?

er lopen er ook genoeg met het dubbele aantal uren met een ap. Maar een vario is eerder versleten dan de degelijke pq
john deere 7810
@walker1

Deze trekkers kunnen veel hebben 😉 Op een autopowerbak na. Dat is de zwakste schakel bij deze serie. Maar gebruik zegt veel.

een 6820/6920 hebben een zwaardere achterbrug dan de 6520/6620. En daarom hebben deze ook een versnelling minder. Maar de powerquad is van de 4 cilinders tot de 6 cilinders allemaal gelijk alleen zijn de drukken van de bak anders afgestelt.

De 7020 serie kunnen we beter wegstrepen 😛 dit waren niet de allerfijnste dan is de 7010/7030 serie onverwoestbaar
Bakker S
Ik ben helaas geen jd fan. Maar het meest storende is dat de dealer zelf geen baas meer is over zijn jd trekkerverkoop/onderdelen.
Het valt mij op dat de jds wel brandgevoelig zijn;

agri-parts.nl/occasions/

Hier in de buurt al een paar opgebrand.
MF6465dynashift
@john deere 7810 word gewoon goed onderhouden hier, autopower van 20 serie is gewoon slechter als bijv 30 serie, daar hoor je nooit gezeik over
MF6465dynashift
@Bakker S hier gister ook een verbrand in de buurt
john deere 7810
@MF6465dynashift

Dat kan ik van hier niet zien hoe er mee wordt omgegaan en wordt onderhouden.

En dat is een feit dat de 30 serie beter is. Zou ook niet goed zijn dat het niet zo zou zijn he.
john deere 7810
@Bakker S

Wacht maar eens af. John deere en nh zijn al aan het opruimen geweest met de dealers. Het is nu afwachten op de rest. Maar de agco groep is al lekker aan het rommelen.
jdmonteur
@john deere 7810 powerquad van een 6820 en 6920 zit echt wel verschil in.
MF6465dynashift
@john deere 7810 10 serie is ook beter
john deere 7810
@jdmonteur

klopt, Bedoel in grote lijnen
john deere 7810
@jdmonteur

Bedoel er meer mee te zeggen dat deze bakken best wel tegen een stootje/paar pk's extra kunnen.
mdoornekamp
@MF6465dynashift 30 serie na 3000 uur standaard koppakking er uit en turbo kapot (variabele turbo). Daarnaast trekt de 30 slechter door de emissie arme afstelling. Verder hele fijne trekkers en overal is wel eens wat.
jdmonteur
@john deere 7810 dat kunnen ze zeker we ja. Van de week een 6920 aan de waterrem gehad 8500 uur en 195 pk aan de aktakas. En de bak nog niet los geweest
jdmonteur
@mdoornekamp Hoe kom je aan deze wijsheid van de turbo. Hier lopen meerdere 7530 met 10000 uur en de orginele turbo zit er nog op.
john deere 7810
@mdoornekamp

Turbo kan dicht slippen inderdaad. Beste is om deze motoren goed zwaar te belasten.
MF6465dynashift
@mdoornekamp ow ja der is overal wat over te zeggen
john deere 7810
Commonrail?

Vandaag nog aan een 6520se gewerkt. 8000 uur nog nooit grote dingen mee geweest. Loopt bij een boomkweker En ziet er uit alsof hij al wel 20000 ruwwe uren heeft gelopen.
JD 6110
De 6920 waar ik veel mee rond kachel. Is 1 van de eerste types 6920. En word als een beetje luie - niet zo felle - te zuinig afgestelde serie ervaren.
mdoornekamp
@jdmonteur van Sinterklaas 😄 Bij mijn baas 2 6930 en 2 7530 allemaal al een beurt gehad. Vreemd genoeg bijna nooit verstuiver problemen bij ons.

Je hoort mij niet echt klagen hoor. Overal is wel eens wat en van de jd's wordt altijd veel gevraagd. Altijd 6920 voor de triple maaier gehad. Bijna 200 pk. 7530 al 7000 uur voor de sleepslang en nauwelijks problemen 😄
jdmonteur
@JD 6110 de eerste types met de ode vp44 pomp kunnen inderdaad een beetje lui zijn.
mdoornekamp
@JD 6110 die moet je even licht laten tunen bij een goede tuner. Heb ik bij mijn 6620 van 2002 ook laten doen. Loopt stukken beter.
JD 6110
@mdoornekamp

Jow. Jaa bevalt dat? Wat doen ze dan? Moet je de brandstof pomp opsturen.? Hoeveel pk heb je nu?
jdmonteur
@JD 6110 bij de eerste types kun je de controler op de pomp laten vervangen.
JD 6110
@jdmonteur

Word die dan feller en wat kost zo'n geintje voor de baas. Jd heeft exact pks aan de water rem. Meende standaard 150 Ofzo
jdmonteur
@mdoornekamp dan heb je wel pech met de turbos gehad. Bij ons op het bedrijf hebben we +/- 60 nieuwe 30 series verkocht en in die tijd 3 turbos vervangen.
mdoornekamp
@JD 6110 hij moet even aan de laptop. Nooit van die losse kastjes er tussen bouwen. Ik heb het bij de dealer laten doen. Die doet het via van Vught tuning. Je kunt zo veel pk's krijgen als je wilt. Die 6620 van mij was precies 125 en stond zo op 178!! Toch maar weer wat lager laten zetten op 150. Maar als je wilt zetten ze hem zo tegen 200 pk.

Deze eerste 20 series hadden nooit wat extra vermogen. En slaan standaard ook wat eerder af.
mdoornekamp
@jdmonteur ja die sleepslang trekker wordt weinig belast en dat is niet gunstig zeggen ze. Ik dacht dat een 20 met PQ mechanisch zeker zo goed is als een 30, maar elektrisch wel wat zwakker. Ik kan met mijn 20 serie trekkers de opraapwagen elektrisch slecht voeden. Lukt alleen met een dikke kabel rechtstreeks op de accu.
jdmonteur
@mdoornekamp de powerquad van een 20 en 30 serie zit niet veel verschil in. Alleen de aansturing is anders.
JD 6110
@mdoornekamp

Klopt dat afslaan kijk ik niet meer van op. Wat kost dat dan ongeveer? Tussen 800 en 1200 Euro Ofzo?
ljdekker
10 serie is beter dan de 20 serie
mdoornekamp
@JD 6110 rond de 800 euro inclusief water rem. Het gaat niet eens zo zeer om veel extra pk's. Ligt er ook aan of je extra vermogen nodig hebt. Ik had de pk's wel nodig. Als ik het vermogen gebruik gaat er ook meer diesel door. Bij lichter werk merk ik geen verschil in verbruik. Hij is niet zuiniger geworden, maar daar ging het mij ook niet om.
ljdekker
Wij hebben een 6920S maar die is nog niet geheel vrij van reparaties.
JD 6110
@mdoornekamp

Oja. Ja 150 pk is zat eigenlijk. Hij moet dus alleen meer vermogen krijgen dat die niet meer afslaat en lekker fel is.
mdoornekamp
@ljdekker mijn ervaring met jd is dat je er niet te veel poes pas op moet zetten. Dus geen S uitvoering of vario en elektrische ventielen. Die zooi gaat alleen maar stuk en voegt niks toe. Die 20 en 30 series hebben dezelfde basis als de 10 series. Alleen zit er een hoop electronica omheen gebouwd.
mdoornekamp
@JD 6110 ze kunnen hem ook alleen onderin sterker maken. Alleen trekt ie dan voor je gevoel bovenin niet meer, dus kun je er beter een paar pk's bij op zetten
john deere 7810
@JD 6110

probleem is dat die motoren met die vp44 pompen er aan te traag van reactie zijn. daardoor vallen ze snel dood.En vooral onderin toeren slaan ze meteen af Die commonrails willen wel gruwelijk trekken/vasthouden.
marco955
@walker1 bij de 6900\6910\6920 zit allemaal een zwaardere vooras 1 plaat meer in het pto lamellen pakket , 00en 10 serie waren de meest betrouwbare modellen 20 serie is bagger zooi
JD 6110
@john deere 7810

Dus wat te doen volgens jou om hem lekker fel te krijgen ?:)
JD3010
@marco955 zo erg is het nu ook weer niet hoor, bij mij doen ze het best.
mdoornekamp
@john deere 7810 ik heb nu 4 jaar een 6620 met vp 44 pomp en is me altijd goed bevallen. Nu een 6820 common rail erbij dus we zullen zien wat het verschil is
john deere 7810
@JD 6110

net wat mdoornekamp gedaan heeft
john deere 7810
@mdoornekamp

tja hier zit de loonwerker er altijd over te klagen. Maarja die moet ook het zelfde werk verzetten als een 7810
marco955
@JD3010 dat deden de 6810 met 14800 uur en de 6910 autopower ook maar wel een paar 6920 trekkers zien vertrekken met nog geen 10000 uur op de klok omdat er teveel problemen waren
john deere 7810
@marco955

dat is jou mening, de feiten zijn anders 😉
3130ls
20 serie zijn best goede trekkers hoor.vaak is het verkeerd gebruik dat ze kapot gaan. Bij ons reden ze met een 6220 met een beco gigant 160 vol grond. Die is nu ingeruild met 11000 uur.zitten bij elk merk goed en slechte trekker bij
JD3010
@marco955 bij mij heeft de 6400 nog geen 1000uur gehaald.
mdoornekamp
@john deere 7810 In die tijd was 6920 het zwaarste en die lompe Amerikanen (7920) wou niet iedereen hebben. Dus die 6920 moest alles doen. 45 cub silage wagen in de mais, grootpakpers, tripplemaaien en voor de sleep slang mestpomp. Toch nog 10.000 uur gemaakt. Wel 2 keer koppakking er uit
marco955
[@JD3010 waarom niet ?????
JD3010
@marco955 Omdat het een hopeloos ding was. Daar was niet fatsoenlijk mee te werken. Vooral de electronica, maar ook andere dingen
mdoornekamp
@marco955 krukas brak nog wel eens van de 6400
JD3010
@mdoornekamp daar heeft die de tijd niet voor gehad.
marco955
@mdoornekamp koppakking is een bekend probleem 5000 uur dan heb je geluk
JD3010
@marco955 Die was toen met 250 uur al aan de beurt.
mdoornekamp
@JD3010 o boer hier wel. 4 schaar wentelploeg erachter met 1400 kg voorop en scheuren maar. John deeres moeten toch altijd het zwaarste werk doen.
JD3010
@mdoornekamp De 6600 heeft het ruimschoots goedgemaakt.
eddie
Turbo en koppakking zijn de meest voorkomende problemen met die 20 serie, voor de rest zijn et prima trekkers dacht ik.
mdoornekamp
@JD3010 dat is bijna dezelfde trekker op 2 cilinders na. Hij was ook wat jonger denk ik. Wij hebben 6600 gehad van 1996. Prima trekker en met veel plezier mee gewerkt. Andere merken lagen toen nog 10 jaar achter
marco955
@JD3010 ik vindt het nog steeds niks om meer dan 100 pk uit een 4 cilinder te halen die motoren lopen op hun tenen en onderin zijn sommige trekkers ook niet zo taai ,lang leve de 6 cilinder
JD3010
@mdoornekamp De 6400 was van dec.92 en de 6600 maart95.

@marco955 Mijn 6320 heeft dezelfde vermogenskromme als de 6600 die ik had, alleen onder de 1400toeren hield de 6600 het iets meer vol. Ik ben blij et de 4 cilinders.
john deere 7810
@marco955

Kan zat. Je moet een motor van nu niet gaan verglijken met een van 20/30 jaar geleden. Kijk eens wat ze tegenwoordig allemaal wel niet kunnen inregelen kwa brandstof/lucht. En ook het karakterestiek van de motor kunnen veranderen/verbeteren.
stefaanp
@marco955
voor de 20 serie was er een ombouw op de koppakking van john deere uit
JD3010
@john deere 7810 mijn 6420 heeft 129 pk op de pto en wordt niks warm. Het zal wel goed gaan dan.
john deere 7810
@JD3010

inderdaad is geen probleem
zijn van zichzelf alle zeer velle trekkertjes

er worden hier alleen een bult verhalen de wereld in geholpen.
john deere 1120
@JD3010 wij hebben ook de meeste problemen met de 6400, als het vriest valt die niet meer te starten zonder startkabels. voor de rest een prima trekker
JD3010
@john deere 7810 Meeste vermogen wordt gebruikt aan de pto met frezen en spitten. De rest doet die met gemak.
chucky5o
Wij hebben thuis een 6910 jd voor de 14 kuub dumper staan en toen deze eens kapot was hebben ze een 6920 gestuurd om die tijd dat de trekker gerepareerd werd op te vullen. Maar onze 6910 is 1000 keer sterker!. Met het terug brengen vroeg en monteur of wij niet de 6920 wouden houden..... NOOIT!, blij dat ik weer m'n 6910 terug heb!
930triplemaaier
Een 6920
koppakking en koprevisie met 4700 uur
met 5000 en 6700 uur autopowr bak vervangen
moederblok van de hydraulische ventielenblok vervangen
as tussen de hefarmen getordeerd
aan de 20 serie is ook in het begin veel gemodificeerd

oja en de hefvermogen valt tegen. wij hebben een 5 schaar kverneland ploeg die die amper hoog genoeg kan heffen om te kunnen wentelen. Dit komt door de korte topstang. deze staat staat bijna rechtop als de ploeg geheven is en dat kost het laatste stukje heffen veel hefvermogen
JD5620
@930triplemaaier met 1700 uur de ap bak alweer er uit :?
JD5620
Elk trekkermerk heeft wel eens een maandagochtend trekker maar over het algemeen hoor ik weinig slechts over de 6*20 serie soms heb je gwn pech.i
930triplemaaier
@JD5620 jep helaas wel
mdoornekamp
@930triplemaaier Die korte topstang is wel een nadeel. Dit kun je compenseren door de topstang wat vlakker te zetten. Hij komt dan minder stijl te staan. En de hefstangen in de achterste gaten (het dichts bij de vanghaken) dan til je met gemak een 6 schaar en gaat je hefas ook niet krom 😄
Bakker S
Toch een groot nadeel bij de jds dat de hefslag zeeeerrr klein is. Zie voor de aardigheid eens naar een valtra zijn hefslag.
ljdekker
Quote @Bakker S:
hefslag zeeeerrr klein is
zeer klein en daarnaast zit de aftakasstomp ver naar achteren waardoor de aftakas van de machine praktisch altijd te lang is ten opzichte van andere merken.
fendt-vario
En dan zie je @StijnTheDeereDriver niet :lol:
930triplemaaier
@mdoornekamp ligt eraan wat voor ploeg je hebt in een geval een 5 schaar kverneland vario ploeg
de topstang vlakker kan niet want dan gaat met het wentelen het uiteinde van de laatste rister door de grond
930triplemaaier
@ljdekker inderdaad
int verleden hadden we een fendt 510 favorit en een jd 6400 naast elkaar lopen dat waren kwa plaatsting van de aftakasstomp 2 uitersten van elkaar als je werktuigen in de hef had. met getrokken machines viel het wel mee
JD5620
@fendt-vario hahaha hij is vrij tam nu 😃
Patrick 2020
@Fendt926Driver Lag dat niet aan hoe je er mee om ging Huub? 😃
Fendt926Driver
Quote @Patrick 2020:
Lag dat niet aan hoe je er mee om ging Huub?
we hadden hem in het najaar na de mais weg gezet nadat we hem omgebouwd hadden naar gras en met starten in het voorjaar was de kop van de motor lek??????
dus weg gebracht naar een motor revisie bedrijf kop laten vlakken en monteren en met terug ophalen liepen de lagerschalen uit de motor. toen was het exit polen.
Patrick 2020
@john deere 7810 6520? Laat me raden, Menkehorst? 😃

De 6920 bij Stege moet inderdaad regelmatig hetzelfde werk doen als een 7810. Een type er tussenin had je in die tijd niet echt.. En onderin de toeren is het zo gebeurd, een keer brrrr en je kunt weer opnieuw starten. Heb je net de pech dat je een helling op moet met volle wagen, dan heb je geen remdruk meer. Doe mij dan maar een 7810, al is dan het comfort weer wat minder.. Stoelen vervangen gebeurd bij Stege niet en de voorasvering is ook niet echt meer te vernemen. En ik wacht ook met smart op de nieuwe spuittrekker, als die van 't jaar nog komt.. 😛
Arrie94
Toch mooi dat JD rijders ook objectief over hun kleurencombinatie kunnen zijn.
@fendt-vario Vertel het eens kereltje, hoeveel pagina's over de 6920 moet ik volschrijven?
Arrie94
@StijnTheDeereDriver Gewoon objectief in 1 reactie, over 'algemene kwaliteitsproblemen'.
fendt trekkertje
@fendt-vario pas maar op ''kereltje'' straks staat ie bij je op de stoep 😛 😃
mdoornekamp
@930triplemaaier Maare dit is bij jullie de gemiddelde machine voor zo'n trekkertje?
fendt-vario
@fendt trekkertje laat hem maar komen 😃 hij vertrekt met een Fendt kalender :lol:
930triplemaaier
@mdoornekamp nee dit was een demo machine
Jasperfendt
Quote @fendt-vario:
hij vertrekt met een Fendt kalender

+1000 :lol:
Tom VB
@fendt-vario
Ja, dat kan heel goed van die kalender.

Wss om er iets mee af te vegen ... 😃
Arrie94
@Tom VB Is te glad denk :mrgreen: Kan ie het hergebruiken hahaha
fendt-vario
@Tom VB o heb jij nog johnie kalenders over ? 😃
JD3010
@Arrie94 dat hoort er precies bij.
Tom VB
@JD3010
Heeeel glad idd
JD3010
@Tom VB net zo glad als de praatjes.
Tom VB
@JD3010
Hihihi
merijn4755
Onze 7530 na 5 jaar ook opgeruimd van ellende, 6170r teruggekocht en dat lijkt tot nu toe goed te gaan, maar we kloppen het af. Volgens mij deugen die 20 en 30 serie niet helemaal als ik het zo hoor.
trean
Ah, daarom worden de zwaardere trekkers van de 6020 en 6030 serie tweedehands vrij veel en goedkoop aangeboden als je ze gaat met andere merken die even oud zijn met dezelfde uren.
+1
mdoornekamp
@trean O, wijs mij die goedkope occasions maar eens aan dan , want ik kan ze niet vinden. Alleen Fendt is duurder. Alle andere merken zitten er (ver) onder. John Deere is blijkbaar toch populair genoeg ondanks dat daar ook wel eens wet stuk gaat.
jeroen13
Hoe meer trekkers er van rijden hoe meer problemen er kunnen opduiken. Hier loopt vrij veel John Deere. Een collega landbouwer heeft een 6620 en een 6630 deze worden zeer goed onderhouden maar maken ook niet al te veel uren, zij zijn er dan weer content over. ander collega heeft een 6620 en 6830, 6830 stond ook in panne bij de eerste 100uren iets met de electronica en de hydrauliek. Nog een andere collega heeft een 7730, 7430, 6920 en overt laatst nog een 6170R bij van de schoon zoon. de 6920 en de 7430 hebbe beide al problemen gehad met de EGR. verder zijn ze er ook over te spreken. Het zijn allemaal geschakelde trekkers, iets anders willen ze niet omdat dat toch voor problemen zorgt. 7430 is sterk genoeg maar veel te licht daarmee de komst van de 7730. 6170R is dan weer zwaarder daarmee dat er mss dit jaar zo een bij komt. Loonwerker had vroeger een 6920s met autopower, 6000h en ook de bak kapot. heeft een tijd geduurt maar nu hebbe ze terug een 7530 autopower. Nu heb ik wel gehoord dat de 6920 in de tijd zo populair / veel vraag achter was dat ze er zelf de 4 powershifts niet instaken. mss zijn dit wel cowboy verhalen.
Valtra-Fordpower
@mdoornekamp Das ook .lulpraat.... Er zijn wel meer merken dan alleen Fendt die onwijs waarde vast zijn.... Valtra bijvoorbeeld, maar ook Zetor!!
trean
@mdoornekamp tractors-and-machinery.com/ en dan zoeken op bouwjaar tussen 2000 en 2011, tussen 135 en 185 pk. Dan kom je tussen de €20.000,- en 30,000,- 8 jd 11 case 5 nh 5 mf 3 claas 2 deutz 1 valtra en 1 fendt tegen. Dus naast case en new holland (waarschijnlijk zijn die nieuw ook goedkoper als jd)is jd 2e hands in deze klasse relatief goedkoop. Er zijn er natuurlijk jds ook die wel aan de prijs zijn maar dat andere trekkers ook.
JD3010
Quote @mdoornekamp:
O, wijs mij die goedkope occasions maar eens aan dan ,

Deze, alleen is die al verkocht. 😄
930triplemaaier
@jeroen13 bij mojn weten is de egr pas vanaf de 30 serie
jeroen13
@930triplemaaier hij zei dat deze bij beide al vervange was ale wa juist e blokske dat er tusse stond van een 1000 euro. mss zal hij die 7730 en de 7430 bedoeld hebben , dan heb ik verkeerd geluisterd.
JD3010
@jeroen13 Zo krijg je praatjes in de wereld. 😉 Net zoals @trean die niet kan tellen.
jeroen13
@JD3010 praatjes praatjes... ik heb me vergist van model. ik ga echt ni tege iemand zeggen ooh john deere kapot 1000 euro koste nee tzijn allemaal "kweddele" als het kapot gaat en toch zijde voor da merk en dat is bij alles zo.
mdoornekamp
@trean er zijn ook veel meer jd's dus logisch dat er meer te koop staan. John deeres met weinig uren zijn gewoon erg duur. (Vraag bepaal de prijs) En die goedkopere hebben heel veel uren of zijn import.
+1
john deere 7810
@930triplemaaier

ik snap niet waarom iedereen over een autopowerbak valt wat met 5000 uur al kapot is? Volgens mij is een autopower en ja zelfs van de 20 serie nog betrouwbaarder dan een vario van Fendt.

Alleen accepteerd iedereen het gewoon dat een vario van Fendt maar 5000 uur meegaat.
john deere 7810
@Patrick 2020

Jup inderdaad. Er staat nu wel zo'n zelfde type voor de deur patrick 😉 Alleen die baas van jou wil ze verder rijden om een trekker aan te schaffen
Patrick 2020
@john deere 7810 Ja, ik zag vanmorgen wel iets staan voor de showroom met voorlader.
Dan word het tijd dat hij dat eens gaat doen dan, straks zeker weer met de Knormick op pad. 😛
930triplemaaier
@john deere 7810 bij ons is er een fendt 711 van 2001 weg gegaan met 12000 uur en de eerste vario en de motor is ook nog niet los geweest
kwa onderhoud is bij ons de 711 een stuk goedkoper dan de jd6920
trean
@JD3010 het kan zijn dat tussen mijn reactie en het zoeken van jouw de site bijgewerkt is, dan kloppen de aantallen niet meer. Ik heb alleen in Nederland gezocht en dat kan ook het verschil zijn. Heb jij toevallig niet ook de trekker die minder als 20000 of precies 30000 kosten ook meegeteld? Maar dit ging meer over het globale beeld en niet om de precieze aantallen.
Tim-MF3080
@jeroen13 Dat van de egr heb ik ook al vaker gehoord, dit was wel bij een 6830 denk ik , die man heeft hem ondertussen ook niet meer ook met de dealer te maken. Maarja zo heeft elk merk problemen
rubenv
Mijn ervaring met een 6420 en 6430 is dat de 4wd slecht is
al moet je achteruit met een kieper en t ga zwaar is die verot
mdoornekamp
@rubenv Daar heeft mijn 6620 ook last van. Maar veel andere merken ook. Hij slipt dan door de platenkoppeling van de voorwielaandrijving. Vroeger zat er bij Renault een klauwkoppeling tussen. Dan brak er een tandwiel van het differentieel voorin.
Perry JD
Hier zijn er zat met 6920's die er zo 12.000 uur probleem loos me maken voor de pakken pers en silage wagens. hef van deze trekkers is ontzettend slecht. zeker tegenover een Fendt
maar motorisch nooit een probleem
JOHNDEEREBOERTJE
Die egr doet weinig goeds aan zo'n trekker. die kun je beter meteen uitschakelen. En de orginele koppakkingen zijn ook niet de beste, als die maar vervangen is en het onderblok goed op vlakheid gecontroleerd is dan gaat et best.
fendt308-driver
@mdoornekamp
cvx op stage heeft ook de koppeling van de 4wd kapot gehad door overbelasten met kuil op klimmen 😄
deeremeneer
Quote @rubenv:
mijn ervaring met een 6420 en 6430 is dat de 4wd slecht is
al moet je achteruit met een kieper en t ga zwaar is die verot

Leg dat eens uit aub. En als het kan in iets duidelijker Nederlands.
rubenv
@deeremeneer heb 2x gehad dat al reed ik achter uit door een zandbaan met een volle kieper (+/- 20ton)
dat de vierwiel aandrijving begon te janke en even stopte.
dit was met een 6420 ap en 6430 ap
deeremeneer
@rubenv Dus omdat je twee keer hebt gehad dat je de vooras zo zwaar belaste met achteruit rijden dat hij door het pakket slipte wil dat zeggen dat de 4wd per definitie slecht is?
ford8630power
@deeremeneer

Heb ik ook wel een paar keer gehad met onze 6210 gehad, maar dat komt puur door misbruik. Het moet een keer ophouden anders gaan er dingen kapot. Trouwens met veel andere merken ook wel gehad.
rubenv
@deeremeneer er wordt wel iets te gek mee gedaan ja.
maar de monteur zij ook dat ze dat bekend probleem was.
trean
@rubenv zit er ook automatische inschakeling van de 4wd op? Want daardoor slijt de 4 wd koppeling sneller.
JD6920
Fijn om nog eens een oud topic te lezen.. de 6920 hier is blijkbaar geen alleenstaand geval.. wat me stoort is de berg aan problemen met basis mechanica. Het kostenplaatje wordt ook steevast doorgeschoven naar de gebruiker. Ik doe een greep uit de problemen. Injectoren die lekken waardoor de motor op 5 poten draait, koppakking, overmatige speling op liftarmen op 4000u, ALLE hydraulische slangen springen. Lagering in de achterbrug defect, hierop wordt een aanpassing gedaan maar fijntjes betaald door de gebruiker.. te pas en te onpas onregelmatig draaiende motor.. opnieuw injectoren... Eén lichtpunt.. als de trekker 9000u heeft heb je zo goed als alles gehad.. Men praat veel slecht over CNH maar best tevreden van de overstap. Hier geen John deere meer.
+3
walker1
@JD6920 Ach, elk merk heeft wel eens een maandagmorgentrekker, of gewoon een wat minder goede serie gebouwd. Bovendien, hoe meer er op zit, hoe meer er kapot kan gaan of storing kan geven. Maar John Deere is een van de grootste fabrikanten van trekkers en landbouwmachines ter wereld, dat wordt je echt niet als je alleen maar troep bouwt. Ook veel loonwerkers kiezen voor John Deere, dat doen ze echt niet omdat ze de kleurstelling zo mooi vinden.
+2
Fast Eddy
@JD6920

Jammer dat je er zoveel pech mee hebt gehad. Dit zijn wel vaak de dingen die mensen doen besluiten om een ander merk te kopen. Maar ook andere merken hebben zo hun mankementen bij lage urenstanden.
+1
J asper
@Fast Eddy Gewoon een andere 6920 had het al een stuk beter kunnen doen dan deze. Net een pech trekker. Maar wel jammer geld zo.
+2
Fast Eddy
@J asper

Ja klopt. Soms heb je een vrijdagmiddag of maandagmorgen gevalletje. Een schrale troost is dat elk merk dat wel eens heeft. Het valt of staat met de afhandeling van de fabrikant of dealer.
+3
mdoornekamp
@Fast Eddy veel problemen liggen vaak aan de gebruiker zelf. Wat voor werk doe ermee? Het is het zwaarste model uit de serie en werd vaak voor te grote machines gebruikt. Wat voor gasolie is er getankt met deze CR trekkers. EN 590? of rode diesel. Deze types werden vaak nog opgevoerd. En hydrauliek druk nog een beetje omhoog.

Wij hebben hier veel gereden met 6820 en 6920. 200 pk d'r in en gaan. En amper problemen.
+3
stephan-inter
@JD6920 alles staat en valt met onderhoud. En hoe de gebruiker er mee omgaat.
Hier draaien ook een paar jd's probleem loos al jaren.
En om die zelfde reden zie je hier bijna geen fendt
+1
dennisbouter
@stephan-inter zal wel aan de dealer liggen bij ons in de alblasserwaard is jd niet zo populair meer als het is geweest
+2
Rokus
@dennisbouter jah dat ligt in de Alblasserwaard inderdaad aan de dealer jah! Alle trekkers kunnen kapot gaan want bij andere dealers staan ook altijd trekkers in de werkplaats als je er komt!
dennisbouter
@Rokus ja maar die andere dealers zoals die van case of mf hebben monteurs die wel weten waar ze mee bezig zijn
Rokus
@dennisbouter jah dat bedoelde ik ook!
Johny power
@dennisbouter Hier hele goede service van john deere. Niks over te klagen. Is verschillend denk per regio
sjuu
De 20 serie was niet de beste serie, maar mijn 10 en 30 serie hebben ook wel eens wat. De 400 serie van fendt is motorisch ook matig als de egr klep niet uitgeschakeld is.
dennisbouter
@sjuu heb ook gehoord dat een 20se juist heel goed is en nooit wat aan mankeerd 🤷‍♂️
sjuu
@dennisbouter Beter als de 10 serie word het niet. Degelijk en simpel, schakelbak dramatisch. Daarom heb ik nu autopowers.
+1
angelo-nabben
@sjuu vergeet de 500serie van fendt ook niet …motorisch is fendt niet de beste met de deutz motor.
Arrie94
@angelo-nabben de nieuwe 500 serie? De oude had MWM
angelo-nabben
@Arrie94 ja de nieuwe serie
J asper
@angelo-nabben Volgensmij zijn de oude 500 slimmer met water bij de olie, maarja je blaast de koppakingen er weer uit.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6920 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!