Illustratie van:

Deutz D6006 - Positie uitlaat

Hallo,
We hebben een Deutz 6006 uit 1971 met de uitlaat door de motorkap. Voordat de motorkap kan worden geopend moet eerst de uitlaat worden losgeschroefd. Ik zie op diverse foto's nog twee andere varianten: 1) uitlaat links naar beneden richting achterwiel. 2) via een bocht onder en langs de motorkap naar boven.
Iemand een idee hoe dit zit. Was het wellicht niet handig om doorheen de motorkap te gaan en heeft men het ontwerp aangepast?
Wie het weet mag het zeggen.
Gr Marcello

Deel dit topic

Reacties

marwin1987
Als je op google afbeelding en dan deutz 6006 folder doet krijg je folders met de uitlaat omhoog en opzij dus denk dat er meerdere zijn.
tjerk-koetje
Is net zoals met de kleuren enzo, verschilt per bouwjaar
Straw
Orgineel is uitlaat opzij of door de motorkap.
maar vaak is uitlaat opzij niet veel en werdt deze na boven gebracht maar dan langs de motor kap zodat ze de moterkap niet hoefde aan te passen.

dit is mij ooit verteld bij mijn deutz D 4006
ben verder geen deutz kenner
deutz keal
Wij hebben een Deutz D6006 gehad en die had hem aan de linker kant naast de motorkap.
goeiedag eem
Volgens mij kon je ze met beide varianten krijgen, uitlaat onderlangs voor het achterwiel of naar boven door de motorkap. als ze langs de motorkap naar boven gaan is dat vaak een uitlaat geweest die naar onderen liep e zelf mnaar boven gemaakt is, omdat je anders een ander srpuitstuk moet hebben. Wij hadden hem ook eerst op onze 6006 langs de motorkap omhoog maar door de voorlader die we erop gemaakt hebben(is er inmiddels weer af) hebben we hem door de motor kap gemaakt met een origineel spruitstuk daarvoor, en hebben de er een ring zon 10 cm naar beneden om geklemt waar de uitlaat gewoon los opstaat zodat je hem er zo af pakken kunt, als je toch eens een keer onder de motor kap moet, wat bijna nooit voor komt haha
weurding
Door de motorkap was destijds een optie, standaard was onderlangs voor het linkerachterwiel langs, bij de uitlaat door de kap hadden de eersten de uitlaat met een schroef geklemd om het spruitstuk, later kreeg je de demontabele met een uitsparing in de pijp
goeiedag eem
@weurding oke nu je het zegt ja in onze zit wel die uitsparing maar we hebben destijds die ring er bij omheen gezet omdat hij over de nok op het spruitstuk zakte.
weurding
@goeiedag eem slijtage of ruim door het rammelen?, bij de 07 en dx zat er ook nog een trekveer aan, maar die uitlaten konden soms machtig vast gaan zitten vooral bij de dx doordat je daar voor onderhoud de zijplaten eraf kon halen, bij de 07 moest de kap wel omhoog en daardoor ook de uitlaat er vaker af
goeiedag eem
@weurding zoalng we deze er op hebben heeft hij al wel speling gehad, eerst hebben we er ook wel een klem om gehad en de speling opgelost maar toen we de accu kapot hadden er er bij moesten was het het een klote werk om die klem weer los te krijgen en toen hebben we hem zelf wat meer sleping gegeven zodat we hem er zo af pakken kunnen, is net zo handig, maar ja de speling komt dus door slijtage van het rammelen, hij heeft nu wel weer wat meer ruimte dan een paar jaar geleden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
15