Welke trekker voor trekkertrek
Wij hebben 2 Massey Fergusons een 6270 en een 6245. De 6270 heeft +/- 120 pk, de 6245 ongeveer 90. Bij de 6245 zit al een ring in de velg maar heeft smalle banden de 6270 heeft dikkere banden. Ook is van de 6245 volgens mij de turbo kapot. Met welke trekker zouden jullie aan trekkertrek mee doe n
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Leg eens beter uit...
Als die nou geen tractor heeft dan....
Ik vermoed dat je powershift/powershuttle toe is aan een calibratie. Wanneer hij erg schokt met schakelen moet de powershift gecalibreerd worden. Dat hij afslaat met omkeren zonder koppeling kan duiden op een calibratie van de koppeling/powershuttle.
Ik kan je wel uitleggen hoe dit moet maar ik adviseer je naar de plaatselijke dealer te sturen, het moet wel goed gebeuren (juiste temperatuur van de bak). Deze weten wel hoe dit moet.
Dat je de turbo niet hoort wil niet zeggen dat deze kapot is. Er zou dan abnormaal veel rook uit je uitlaat moeten komen.
Hoeveel wegen die orgels eigenlijk, begin daar is mee?
"ik hoor de turbo niet dus ik denk dat ie stuk is", misschien hebben ze hem wel gestolen
Slaat ook nergens op, heb zo vaak de turboslang kapot gehad van de MX150 en dan rij je gewoon met 40 naar huis om een nieuwe te monteren, je hebt minder vermogen maar voor de rest kun je gewoon rijden.
Haha, zou ook een stunt wezen!
Bij lmb luiten in stompwijk staat volgens mij nog een mf 3690 met een hoop vermogen echt wat voor de trekkertrek
Nooooh haha, dat is ook zuur als het dan zoiets makkelijks blijkt te zijn! Beter trouwens dan dat je denkt dat het in de aanslag zit en dat het wel verder gezocht moet worden!
Ik heb met een tractor gewerkt die had helemaal geen turbo, en die zijn werk ook zeer goed...haha..
In een turbo zit een as en lagers... De wielen kunnen opgevreten zijn...
Als je die snelheden ziet snap je wel dat de meest onmogelijke dingen stuk gaan
Zal toch niet? Ze hebben waarschijnlijk onderdelen zat mee alleen met 150 een steen meepakken dan buigt elk stukje ijzer wel
140 is de max..
Die rijden ook als een stel idioten rond trouwens, stuk minder comfort dan gemiddelde Nederlandse truck.. Mini ging over de zoutvlakte 185 he
Toen Dakar nog echt leuk was voor een vrachtwagen reed de vader van gerard de rooy over de 200. ging zelfs de toprijders in het autoklassement voorbij.
Serieus? Dan sta je ook niet zomaar stil met het spul!
P.S.: Mee doen is belangrijker dan winnen. Peekaas zijn van ondergeschikt belang. Het is zaak door optimale gewichtsverdeling, bandenkeuze/bandenspanning(!), maximaal toegelaten trekhaakhoogte en de juiste versnelling het motorvermogen tot het eind van de baan te benutten.
Uit jouw fotoboek:
Netjes verwoord dat pks van ondergeschikt belang zijn
-bredere banden
-de 6245 zen turbo is kapot
-meer pk/gewicht verhouding dan de 6245
-...
Voor de jongeren mensen onder ons: Misschien wel een van de meest legendarische beelden van de Dakar: Jan de Rooy haalt met zijn Daf Turbotwin Ari Vatanen in de Peugeot rallyauto in met ruim 200 km/h in de Afrikaanse woestijn. Ari Vatanen was destijds een van de beste rallyrijders ter wereld.
Maar ik zou voor de 6270 gaan.
Mijn buurman doet ook met een 6270 mee met de trekkertrek nou dat ding doet het echt goed.