Welke trekker voor trekkertrek

Wij hebben 2 Massey Fergusons een 6270 en een 6245. De 6270 heeft +/- 120 pk, de 6245 ongeveer 90. Bij de 6245 zit al een ring in de velg maar heeft smalle banden de 6270 heeft dikkere banden. Ook is van de 6245 volgens mij de turbo kapot. Met welke trekker zouden jullie aan trekkertrek mee doe n

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Beiden niet 😃 😃 😃
JD3010
@Boemrang De trekker van de buurman. 😄
Mf1155
Kies zelf?
frank_mf
Je zegt het zelf al een beetje, als de 6245 een kapotte turbo heeft dan hoef je daar al niet met mee te doen. Dan zie je niks meer van alle rook. Een 6270 is een mooie, sterke 6-cilinder die wel aan z'n pk's zal komen.
Nick6270
Nee jij rookt niet maar loopt heel kort
Nick6270
*hij
radium45
Quote @Nick6270:
loopt heel kort

Leg eens beter uit...
Boemrang
Quote @JD3010:
De trekker van de buurman.

Als die nou geen tractor heeft dan.... 😄 😄
Nick6270
Je hoort geen turbo en hij schokt heel erg. Als je in 2A zonder koppeling weg trekt slaat die af en hij hoort 40 te lopen en loopt 37
EA_MF
Waarom rij je dan door met een vermoedelijk kapotte turbo? Lijkt me verstandig om dat gewoon te laten repareren.
Nick6270
Wat kan er aan kapot zijn vraag ik me Af
frank_mf
@Nick6270

Ik vermoed dat je powershift/powershuttle toe is aan een calibratie. Wanneer hij erg schokt met schakelen moet de powershift gecalibreerd worden. Dat hij afslaat met omkeren zonder koppeling kan duiden op een calibratie van de koppeling/powershuttle.

Ik kan je wel uitleggen hoe dit moet maar ik adviseer je naar de plaatselijke dealer te sturen, het moet wel goed gebeuren (juiste temperatuur van de bak). Deze weten wel hoe dit moet.

Dat je de turbo niet hoort wil niet zeggen dat deze kapot is. Er zou dan abnormaal veel rook uit je uitlaat moeten komen.
Fast Eddy
De drukregelaar van de turbo kan ook kapot zijn dan trekt hij ook niet.
Nick6270
Ik denk dat we er wel een keer naar laten kijken bedankt voor jullie reacties
valmet6400power
Als je alleen al het vermoeden zou hebben dat je turbo stuk is ga je er toch (of laat je er) naar kijken lijkt mij? :?

Hoeveel wegen die orgels eigenlijk, begin daar is mee?
radium45
@valmet6400power A-technische figuren...
hert
Je turbo kan niet stuk zijn je.komt anders niet harder gaan als 15 .hebben wij bij onze trekker ook gehad alleen toen lag de turbo slang eraf,ik zou zoiezo meedoen met de 6270 die brult zo mooi
valmet6400power
@radium45

"ik hoor de turbo niet dus ik denk dat ie stuk is", misschien hebben ze hem wel gestolen 😃
radium45
Quote @hert:
komt anders niet harder gaan als 15

Slaat ook nergens op, heb zo vaak de turboslang kapot gehad van de MX150 en dan rij je gewoon met 40 naar huis om een nieuwe te monteren, je hebt minder vermogen maar voor de rest kun je gewoon rijden.
radium45
@valmet6400power Of afgedopt. 😛
valmet6400power
@radium45

Haha, zou ook een stunt wezen!
533 inter
Ik zou die trekker van je zelf met die kapotte turbo?? lekker inruilen .
Bij lmb luiten in stompwijk staat volgens mij nog een mf 3690 met een hoop vermogen echt wat voor de trekkertrek
radium45
@valmet6400power soms ga je de simpelste dingen over het hoofd zien, had al eens een JD 4440 en die wilde op een dag ook niet meer trekken, en dat is bijzonder voor dit type... alles nagemeten zoals turbodruk, brandstofdruk, temperaturen en van dit alles deugde niks meer... uiteindelijk wat bleek? De stopkabel was beschadigd door iets of iemand en de lijnpomp bleef heel iets op stoppen staan, kwam net niet geheel terug tegen de aanslag.. Reparatie door een schroevendraaier in 1 minuut.
533 inter
valmet6400power
@radium45

Nooooh haha, dat is ook zuur als het dan zoiets makkelijks blijkt te zijn! Beter trouwens dan dat je denkt dat het in de aanslag zit en dat het wel verder gezocht moet worden!
Boemrang
@radium45 De vak mensen zitten wel hier.... 😛
Ik heb met een tractor gewerkt die had helemaal geen turbo, en die zijn werk ook zeer goed...haha..
radium45
@Boemrang iets wat er niet opzit, gaat ook niet kapot. Dit zie je de laatste dagen met dat circus in de woestijn ook veelvuldig voorkomen.
Boemrang
@radium45 Nou eerlijk gezegd volg ik het woestijn circus bijna niet....
radium45
@Boemrang is eigenlijk het enigste wat ik volg. meer is er toch niet aan sport? 😛
Boemrang
@radium45 Ieder zijn hobby.....
selten
@Nick6270
In een turbo zit een as en lagers... De wielen kunnen opgevreten zijn...
valmet6400power
Quote @radium45:
circus in de woestijn

Als je die snelheden ziet snap je wel dat de meest onmogelijke dingen stuk gaan 😃
radium45
@valmet6400power Ik heb wel eens het idee dat ze te veel testen, tegen de tijd dat het echt gebeuren moet hebben veel onderdelen al zoveel meegemaakt...
valmet6400power
@radium45

Zal toch niet? Ze hebben waarschijnlijk onderdelen zat mee alleen met 150 een steen meepakken dan buigt elk stukje ijzer wel 😄
radium45
@valmet6400power De meesten rijden toch wel redelijk low budget. Geld is gewoon een keer op. Tegen die fabriekrijders van Kamaz kun je gewoonweg niet tegenop, en dat heeft niks met Russisch materiaal te maken, het meeste aan die wagens is tegenwoordig West-europees zoals de motor, assen en aandrijving.
radium45
Quote @valmet6400power:
150

140 is de max.. 😛
Nick6270
Deze 6245 staat trouwens voor een12 kuubs mengwagen en heeft 7600 uur
valmet6400power
Quote @radium45:
Kamaz

Die rijden ook als een stel idioten rond trouwens, stuk minder comfort dan gemiddelde Nederlandse truck.. Mini ging over de zoutvlakte 185 he 😄
radium45
Quote @valmet6400power:
Mini ging over de zoutvlakte 185

Toen Dakar nog echt leuk was voor een vrachtwagen reed de vader van gerard de rooy over de 200. ging zelfs de toprijders in het autoklassement voorbij.
valmet6400power
@radium45

Serieus? Dan sta je ook niet zomaar stil met het spul!
radium45
@valmet6400power Jawel, soms in 1 keer 😛 Meestal ook einde oefening..
Wimsumar
Beste Nick6270: Neem de linker "M.F.". 😉

P.S.: Mee doen is belangrijker dan winnen. Peekaas zijn van ondergeschikt belang. Het is zaak door optimale gewichtsverdeling, bandenkeuze/bandenspanning(!), maximaal toegelaten trekhaakhoogte en de juiste versnelling het motorvermogen tot het eind van de baan te benutten.

Uit jouw fotoboek:
velsje
@Nick6270 ik zou dan met de 6270 mee doen. komt met vermogen beter uit. Denk dat je als je de andere mee neemt, je met bijde trekkers maar van af de 5,5 ton mee kan doen. en dan heeft de 6270 net wat meer vermogen 😄 eventjes een keertje mee naar coops/ essink. eventjes op de weegbrug zetten kijken wat die zo kaal weegt. en dan kan je er gewichten bij op pakken. en hier in de regio mag je in de 5,5 ton alleen maar met 2 wd trekken, dus netjes alle gewichten achterop pakken, bij de achterbrug 😄
meelezer1
Misschien luchtfilter een keer schoonmakenan en brandstoffilter vervangen.
valmet6400power
@Wimsumar

Netjes verwoord dat pks van ondergeschikt belang zijn 😄
Teus2
@Nick6270 zou ik niet eens over twijfelen gewoon de 6270 is iets zwaarder en een 6 cilinder.
eicher4048driver
Ik zou sowieso de 6270 nemen! Je zegt het zelf al:
-bredere banden
-de 6245 zen turbo is kapot
-meer pk/gewicht verhouding dan de 6245
-...
walker1
Quote @radium45:
Toen Dakar nog echt leuk was voor een vrachtwagen reed de vader van gerard de rooy over de 200. ging zelfs de toprijders in het autoklassement voorbij.

Voor de jongeren mensen onder ons: Misschien wel een van de meest legendarische beelden van de Dakar: Jan de Rooy haalt met zijn Daf Turbotwin Ari Vatanen in de Peugeot rallyauto in met ruim 200 km/h in de Afrikaanse woestijn. Ari Vatanen was destijds een van de beste rallyrijders ter wereld.

GD tuning Garyp
@walker1 Kijk, dat zijn de betere beelden
walker1
@GD tuning Garyp de eerste turbotwin had geloof ik al ruim 1000 pk, de laatste versie zelfs 1200. Zoon Gerard moet het nu met "slechts" 900 pk doen 😄
GD tuning Garyp
@walker1 Ja das niks natuurlijk :lol:
selten
Als je alleen keuze uit MF hebt zou ik voor deze gaan!
frank_mf
@533 inter Hee dat is mijn foto! 😃 Maar idd op de zaak hebben we nog een MF 3690 staan met zeer veel vermogen 😃
weusjr
Je hebt direct al het goede merk te pakken.
Maar ik zou voor de 6270 gaan.
Mijn buurman doet ook met een 6270 mee met de trekkertrek nou dat ding doet het echt goed.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
54
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
7