Beste forumers,
Ik ben al een eind opgeschoten met mijn holder ag3 het is de bedoeling om deze week voor het eerst te starten maar ik zit nog met een probleem ik wet niet wat voor smeerolie ik moet gebruiken voor de motor omdat het een 2 takt is en is het de zelfde olie die in de carterpan zit
Graag hoor ik het
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Holder AG 3 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Holder schrijft een hd olie voor dieselmotoren voor, al naar gelang de temparatuur een sae 10, 20, of 30.
Ze schrijven niet, over speciale 2 takt olie.
Voor de latere 4 takt motoren schrijven ze dezelfde olie voor.
Wij deden er vroeger, gewoon minerale dieselmotor olie 10w30 in.
Nu doen we er speciale 2takt olie in. Die wat ook in 2takt Detroit motoren wordt gebruikt.
Niet omdat we slechte ervaring hebben, met de gewone motorolie.
Om uit te proberen, en omdat onze laatste 2 takt aankoop, een hele can van die olie zat
De een zweert bij die 2takt olie, de ander bij gewone olie.
Ik merk er geen verschil in.
Moet er wel bij zeggen dat, de Holders bij ons niet zwaar gebruikt worden.
Wat ik veel belangrijker, als het soort olie, bij deze motoren vindt.
Het goed ontluchten van het smeersysteem!!!
Het ontluchten is heel belangrijk daar was ik ook al achter maar ik heb nog 10w30 olie van caterpillar staan dus dan gaat dat er in.
Maar ik ben ook nog opzoek naar de olie meter die vanonder het carter vandaan komt heb jij meschien
Olie meter?
Aan de zijkant van de trekker als je er op zit rechts
Steekt bij de carterpan een stuk stale leiding naar boven die verbonden zit met de dekseltjes aan de onderkant van de krukas met benzineslang
Daar hoort volgens het boek ook een soort meter voor het olie peil te zitten die weer verbonden is met een lampje op het dasbord
De dekseltjes onder de krukas, met de slangetjes zijn een ontluchting. Op de leiding aan de buitenkant, zit soms een ontluchtingsdop, en soms een stuk slang.
Maar welk nr heeft die meter in het boek? Heb op de ontluchting nog nooit wat zien zitten.
Heb de zender gevonden, en een foto van gemaakt.
Wist niet, dat er soms, een zender op zat....
Zo leer je nog eens wat!
Bij onze AG 3 zit er ook een op, de AM 2 heeft er geen.
Zal morgen eens bij rest kijken.
Op de foto kun je zien dat de zender en de ontluchtingsbuis, niks met elkaar te maken hebben.
Zit er op tot motor nr hd3 10795, hoort het op die van jouw?
De ontluchting, en de zender.
Volgens mij staat die zender bij mij in het boek gewoon in de ontluchtingspijp getekend maar dat lijkt me niet logies
Ik heb een paar maanden terug natuurlijk het hele blok gereviseerd maar ik ben niks van een zender of iets tegen gekomen dus ik snap er niks van
Maar ik zal vanavond eens even er onder kruipen om te kijken
Wist ook niet dat er een zender in zat. De motor met zender, hebben we nog nooit aan gewerkt.
En van die anderen, kan ik me ook geen zender, of gat op die plek herinneren.
Kijk naar je motor nr en je weet of er een in hoort.
Ik ben vanavond nog bezig geweest aan de holder ben er achter dat ik geen meter heb in het blok en ook nergens tussen dus gewoon handmatig controleren.