Ik ben van plan om een nissan pick up te kopen en deze terug te keuren naar MMBS T5, maar nu heb ik gehoord dat de eisen veranderd zijn en dat je zelfs een caddy niet meer gekeurd krijgt omdat de laadruimte te klein zou zijn?
Weet iemand hoe het zit met de eisen en de kosten? anders bel ik morgen wel even met de RDW.
En heeft iemand al zo'n ding verzekerd?
Volgens mij kan dat alleen bij rialto, en die zijn normaal gesproken heel duur. Maar ik ben gewoon in bezit van een autorijbewijs dus dan zou het toch niet zo duur kunnen zijn?
Ik wil hem trouwens terugkeuren omdat wij geen bedrijf hebben en geen zin heb om een paar duizend per jaar aan de staat te sponsoren.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Is goed, rijd jij dan voortaan alleen maar door de berm en niet meer over het asfalt? Onderhoud aan wegen moet ook ergens van betaald worden he.
Waarom?
Omdat ik gewoon een rijbewijs heb, en maar een paar km per jaar rijd en daar geen 2000 piek belasting voor wil betalen?
Zo'n reacties heb ik niet nodig, graag alleen zinvolle reacties.
Als je maar een paar km rijd, waarom dan een grote dure pick up?
Maar die MMBS voertuigen moesten Ze meteen afschaffen op belasting er op....
Omdat ik
geen 300 kilo paardenvoer
geen ibc container met water
geen aanhanger mest
in een daihatsu cuore kan krijgen.
Nu graag ontopic..
geen 300 kilo paardenvoer
geen ibc container met water
geen aanhanger mest
in een daihatsu cuore kan krijgen.
300 kg paardenvoer past er wel in
dat water ook wel als je de ibc weg laat
en de mest zal ook wel lukken
geen ibc container met water
geen aanhanger mest in een daihatsu cuore kan krijgen.
Waarom heb je dan een tractor???
Of is dit een onzinnige vraag...
Beide mogen maar 25km/h dus ik zie het nut van een MMBS niet.
Of is dit een onzinnige vraag...
of slacht dat paard, hoef je niet met al dat water en stront te sjouwen en je hebt de komende tijd genoeg te eten
Beide mogen maar 25km/h dus ik zie het nut van een MMBS niet.
Inderdaad, ik zie er het nut ook niet van in, 95% van die voertuigen wordt voornamelijk voor andere doeleinden gebruikt dan bedrijfsmatige agrarische werkzaamheden.
Ik wil dit graag, en als jullie het niet bevalt hebben jullie toch pech.
Overigens ga ik er van uit, dat je niet lang plezier hebt, van dit gat in de wet. Zou daar ook naar vragen, als je contact zoekt met de RDW
Ik/ wij raden het je erg af om een MMBS te kopen/ om te keuren.
Een mmbs is bedoed voor vervoer van goederen op korte afstand met een maximum snelheid van 25km/h. Ze worden vaak opgeschroefd tot 45km/h of harder, maar je bent dan niet verzekerd. Als iemand je dan iemand het ziekenhuis in rijd, mag JIJ zelf betalen.
Mocht iemand jou aanrijden ben je waarschijnlijk nog verantwoordelijk, omdat je het snelheidslimiet overschrijdt.
Een trekker is dus even snel en scheelt veel problemen met de politie, omdat de wetgeving rond een MMBS nog heel vaag licht.
Als een kentekenplichtig voertuig, zoals een personenauto of een bedrijfsauto, wijzigt in een niet-kentekenplichtig voertuig, zoals een motorrijtuig met beperkte snelheid, moet het voertuig voldoen aan de definitie die geldt voor een motorrijtuig met beperkte snelheid. Bovendien moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen voor dit voertuig. Om het voertuig “buiten registratie” te plaatsen moet u een verzoek sturen naar de afdeling VRD. Zij nemen uw aanvraag in behandeling. U ontvangt daarna een oproep om uw motorrijtuig bij een RDW-keuringsstation te laten keuren. Als het voertuig voldoet aan de definitie motorrijtuig met beperkte snelheid dan wordt hiervan in het kentekenregister een aantekening gemaakt.
De definitie
motorrijtuig met beperkte snelheid: motorvoertuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan:
a. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en wel ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten wegen, aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen;
b. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, met niet meer dan acht zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, dat een combinatie vormt met één of meer aanhangwagens die zijn ingericht voor het vervoer van personen;
Het gebruik
Over het gebruik van een motorrijtuig met beperkte snelheid kunt u informatie inwinnen bij de politie of op de website van het Openbaar Ministerie. De politie is te bereiken via telefoonnummer 0900-8844 of de websites www.politie.nl of om.nl/verkeer/.
Technische eisen
Het voertuig moet voldoen aan de hierboven genoemde definitie en aan de permanente eisen zoals die zijn beschreven voor iedere voertuigcategorie in hoofstuk 5 van de Regeling Voertuigen. De Regeling Voertuigen is te vinden via de website www.wetten.overheid.nl . In elk geval geldt dat de maximum constructiesnelheid niet meer mag zijn dan 25 (plus 5) of 45 (plus 5) km/h en dat er geen voorziening aanwezig mag zijn die de controle op de maximum constructiesnelheid kan bemoeilijken of beïnvloeden.
Ik ga zeker nog contact opnemen met het RDW.
Zou jij kunnen zorgen dat ik voorlopig geen last meer heb van walker1? ik word een beetje ziek van die kerel...
@ares697
Bedankt voor de serieuze reactie.
Ik snap dat het afgeraden word, maar een MMBS t5 hoeft schijnbaar niet begrensd te zijn. en er zijn hier op tractorfan zeker mensen die een T5 rijden. en die wou ik graag horen of ze nu positief of negatief zijn.
Man man man, wat ben jij kinderachtig
Als je niet open staat voor een normale discussie en berichten die je niet aanstaan gaat verwijderen, ja dan kan ik wel eens irritant worden.
Ben ik mee bezig!
neem een asperientje als je je ziek voelt!
Dat snap ik inderdaad ook niet dat je daar geen rijbewijs voor nodig hebt, maar ik heb gewoon een autorijbewijs. dus daar zie ik het probleem niet van in. het gaat me echt puur zodat ik dan goedkoop, sneller en warmer zware vrachten kan vervoeren dan met de tractor.
Overal op internet staat dat een MMBS t5 niet begrensd hoeft te zijn?
T5: landbouw- of bosbouwtrekkers op wielen met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid
van meer dan 40 km/h.
MMBS 4x4 of anders Auto rijden en regels T5
Voertuigen, ingericht voor werkzaamheden op, aan of langs de weg.
Deze voertuigen mogen (technisch) harder rijden en zijn niet begrenst voor alle 80 km wegen in heel Nederland legaal
In ieder geval ga ik morgen de RDW bellen.
van meer dan 40 km/h.
Appart, maar ik ga hier zeker achteraan, nu wil ik het ook zeker weten of je echt maar 25 mag. want anders kan ik hem beter terugkeuren naar 45km brommobiel.
Nee dat is alleen bij bromfietsen. maar ik ga morgen de RDW bellen.
Want ik weet zeker dat je een auto terug kan keuren. mits de regels niet veranderd zijn, dat is het enige waar ik bang voor ben.
En 45 km kan ik prima rijden als de politie kijkt.
Zullen ze moeilijk doen als ik mijn trekker als zelfrijdend voertuig aanmeld ?
Een mog zou natuurlijk het mooiste zijn, maar die zijn weer heel duur in de aanschaf. en reparatie van die dingen is allemaal veel lomper en groter.
Zoals hierboven al gezegd. Een brommobiel heeft een maximale massa (ik meen iets van 500-600kg) een maximale cilinderinhoud en maximale afmetingen.
Vandaar dat ze altijd zo klein zijn en klinken als een gazonmaaier.
Ik zou graag zonder bivakmuts door het dorp willen rijden
Je zou het kunnen proberen....
Denk toch dat ze snel te pakken hebben...
Weet niet waarmee je je gazon maait, maar niet met een trilplaat toch?
En je komt van een akkerbouwbedrijf?
Scherp
- 4 wielaandrijving
- een trekhaak aan de voor en achterkant
- banden met tractorprofiel
Nu zijn de eerste 2 geen probleem maar die banden wel....
Ik heb ook nog een verzekeringsmaatschappij gebeld. Maar die vroegen 1000 tot 1500 premie per jaar. En dit is me toch te gek.
En je mag inderdaad maar 25 km/u rijden met een mmbs t5.
Ook kon de man van de rdw vertellen dat de wet waarschijnlijk aangepast word en je een teruggekeurde auto alleen nog mag rijden als je een landbouwbedrijf hebt.
Voorbeeld:
Link onderaan mijn reactie staat een Nissan pickup, Mag 1000 kilo laden, 1500 kg trekken geremd of 500 kg ongeremd. Kost per jaar aan wegenbelasting 1300 euro. Dan nog verzekering erbij, maar dat is afhankelijk van je ervaring + noclaim vanaf zo'n 20 per maand.
----------------------------------------------------
Totaal: 1300 + 240 = 1500 per jaar en dan mag je gewoon 130 over de snelweg.
autowereld.nl/nissan/pick-up/…
Probleem is dat ik pas 19 jaar ben en een autoverzekering dan 2x de hoofdprijs kost
Is dit dan een omnium verzekering, of een gewone ? (weet niet of jullie een omnium kennen)
Nee voor 1500 ben je gewoon een jaar verzekerd dan.
En volgens mij was dit gewoon een WA verzekering en geen allrisk.
sowieso is allrisk op een auto van 1500/2000 een beetje overdreven vind ik.
Dit is dan blijkbaar iets zeer duur bij jullie. Nu betaal ik maar iets van een 560€ voor een gewone verzekering. Voor iemand van 19 jaar, is dit inderdaad duur.