Koppeling john deere 4350

Beste.
Ik ben bezig met de koppeling van mijn 4350.
Nu hij gaat pas in versnelling als je boven de 1500 toeren gaat ( anders kraakt hij )
En de koppeling slipt heel snel door.
Ik heb de druk gemeten. Deze is rond de 10bar. Van vanaf het moment dat je de koppeling indrukt valt de druk volledig weg.
Iemand enig iedee wat hier de oorzaak van kan zijn ?

Alvast bedankt !
Grtz Wouter
deutz powers

Reacties

Tom VB
Lekkage inwendig denk ik? Zal wel een gevalletje door de midden worden.
deutz powers
Denk het ook dat olie terug de bak in gaat. Kan ik dit nog ergens meten ofzo ?
DESLAGERURRE
Dat wordt sleutelen .. 1 of merdere paketten lek
deutz powers
@DESLAGERURRE
De paketten van de HI LO ?
deeremeneer
Waar heb je de druk gemeten? 10 bar is goed en als je de koppelingsdruk meet moet deze ook wegvallen als je de koppeling indrukt. Was bij deze er niet meer aan de hand?
deutz powers
Ik heb de druk gemeten onder de kabine waar de stang van het koppel pedaal in de bak gaat. Daar stonden 2 meet punten. Pto en koppeling de koppeling heb ik gemeten. Deze zat rond de 10 bar. En als je van lo naar hi schakeld voel je bijna niets en van hi naar lo voel je hem goed !
Ik zelf denk tot de koppelings platen gewoon op zijn... De trekker rijd maar als hij berg op moet slipt hij gewoon door.
deutz powers
De trekker had nog meer problemen deze zijn allemaal al opgelost. De trekker deed eerst helemaal niets. Nu werkt alles buiten de koppeling ( denk ik ).
deeremeneer
Blijft de druk ook op tien bar als je de hi/lo bedient?
deutz powers
Dat heb ik nog niet gemeten. Moet ik dit ook aan de koppeling meten of is hier een andere aansluiting voor de druk meter te plaatsen ?
DESLAGERURRE
@deutz powers @deeremeneer is de man die je kan helpen ..
deeremeneer
@deutz powers je kunt hem inderdaad aan de koppeling laten. Schakel de hi/lo dan eens en kijk of er bij een van de twee versnellingen de druk wegvalt. Slipt hij in allebei tijdens het rijden? De kans is redelijk groot dat je rijkoppeling eruit ligt. Maar meet eerst nog even verder.
deutz powers
Oke morgen zal ik de hi lo even meten.
En ja er is geen verschil van trekken in de hi of lo hij slipt er allebij gewoon door.
deeremeneer
Dan is denk ik je rijkoppeling weg. Let op er zijn een paar aandachtspunten bij het splitsen van de trekker evenals het afstellen van de gereviseerde koppeling.
deutz powers
Ik heb al koppelingen van fendt,ford,en case vervangen maar john deere is geheel nieuw voor me. Cabine kan erop blijven denk ik ?
De aandrijfas van de pomp er vanachter uithalen denk ik ? Nog iets speciaals ? En voor de koppeling zal ik een werkplaatsboek voor moete. Hebben. Is dit een gewone platen koppeling ?
deeremeneer
Quote @deutz powers:
En voor de koppeling zal ik een werkplaatsboek voor moete.

En speciaal gereedschap. Je kunt niet zo klakkeloos de nieuwe platen monteren en weer dichtbouwen. Ja je dient inderdaad de as achter te verwijderen. De cabine kan blijven staan ja.
deutz powers
Nee moet mooi afgesteld worden allemaal anders werkt het niet.
deutz powers
Na eindelijk tijd gevonden te hebben is de 4350 in twee. Platen van de rijkoppeling zijn helemaal weg. En alle platen in de Hi-Lo zijn afgebroken.
Dit was dus het probleem.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 4350 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!