Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de tractorwereld. Heb juist een david brown 990 selectamaric gekocht. Op eerste zicht in goede staat, ook na testrit.
Nu na 2 X ermee gewerkt te hebben , 2 uurtjes, ben ik moeten stoppen vanwege veel rook ontwikkeling via kleppendeksel ontvluchting. Hier kwam een smurrie van olie en koelwater door. Ook aan de krukas poelie komt deze smurrie eruit alsook aan de zilverkleurige kabel die vertrekt boven de dieselpomp, denk urentellerkabel.
Koelwater is niet meer te zien in de radiator.
Het chassis nummer is 503042S.
Zou van 1967 zijn.
Heb de handleidingen besteld om wa te kunnen uitzoeken.
Kunnen jullie mij al helpen of advies geven?
Tractor zou al een paar jaar stil gestaan hebben...
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bedoel je open halen? Ben Vlaming en woordgebruik is anders
Nummer staat bij het brandstofopvoerpompje.
In onderstaande links een aantal downloadbare instructieboeken 'à la France'.
[url]vieilles.soupapes.free.fr/index.php/… Brown 990 Selectamatic[/url]
[url]vieilles.soupapes.free.fr/index.php/… Brown 990 Implematic[/url]
Haha, euh over Histoparts zijn de meningen sterk verdeeld, de kwaliteit schijnt niet altijd je van het te zijn!
Misschien weet @DieterL of @ADB996 een beter adres/site om aan die spullen te komen?
ik heb het advies gekregen om bij de With, agrilineproducts, sparex of DBTC te bestellen.
Bij Histoparts vindt ik de kwaliteit tegen vallen. voor elektriciteit kun je daar wel terecht, maar voor draaiende onderdelen advieszeer ik u toch om bij een ander te bestellen.
Loopse sloper:
KLik: waldnet.nl/wn/vraagaanbod/…
Is het een 4/47 of 4/49? Staat onder de dynamo/ alternator, zoals hierboven al aangegeven.
4/47 heeft natte bussen. Kan zijn dat er een bus lekt, of de koppakking. Advies om dan motor eerst goed warm te draaien, olie aftappen, carterpan er onderuit halen, stuk karton eronder en kijken waar het lekt. Evt. Koelsysteem op druk zetten (0,8 bar ong).
4/49 heeft geen bussen, cilinders zijn rechtstreeks in blok geboord. Koppakking kan dan oorzaak zijn, of kop zelf.
In ieder geval niet meteen motor uit elkaar gaan halen, kan bestaat dat je niets ziet. Eerst een paar testen doen geeft vaak meer duidelijkheid.
Ps. Sloper hierboven heeft 4/47 motor
Zal moeten gaan kijken voor het motor type te weten.
Laat dit nog weten.
Dus achteraan eronderuithalen en koelsysteem op druk zetten en kijken.
De poelie die de ventilatorriem aandrijft lekt ook olie/koelwater.
Deze tractor heeft jaren stilgestaan, best alle mogelijke dichtingen vervangen? Iemand tips?
Het moest daar ook wel gaan lekken vanwege het verhoogde olie-/koelvloeistofmengsel in het carter.
Vanwege de motorrevisie die je te wachten staat is het zeker verstandig alle dichtingen te vervangen.
agrilineproducts.com/Catalogue/ProductDetail/…
Heb ik dan alle richtingen?
agrilineproducts.com/....
Heb ik dan alle Dichtingen?
@DieterL @ADB996 ?
Nee, je mist de pakkingen voor de waterpomp, carterpan, opvoerpomp en krukaskering. dit is voornamelijk de bovenste deel.
Histoparts
histoparts.com/nl/webshop/…
histoparts.com/nl/webshop/…
Of Agriline
agrilineproducts.com/Catalogue/ProductDetail/…
agrilineproducts.com/Catalogue/ProductDetail/…
Dit moet je hebben. zowel de onderblok- als koppakking set.
Dan heb je volgens mij alles.