Hallo,
Ik ben vandaag bij een O&K L6 (bouwjaar onbekend, denk jaren '80) wezen kijken. De shovel beviel mij wel, zag er netjes uit en motor liep mooi.
Er mankeert echter wel iets aan: in de vooruit heeft hij geen power. Hij rijdt wel normaal in de vooruit maar zodra hij moet trekken en vooral duwen heeft hij geen power. Lage giering gaat iets beter dan in de hoge maar duwkracht alsnog niets. In de achteruit is er geen probleem, power genoeg en aardig wat mans. Met heffen heeft de shovel ook geen problemen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Is dit redelijk makkelijk te verhelpen/repareren en wat zou ik ongeveer aan reparatie/onderdelenkosten kwijt zijn?
De shovel zal hobbymatig gebruikt worden: grote hooibalen binnenzetten, mestvaalt opschuiven en rijbak slepen.
Alvast bedankt!
M.v.g.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de O&K L6 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik denk dat je hem eens bij je dealer in de werkplaats moet zetten of de dealer even meenemen voor een check voordat je hem koopt.
Misschien heb je hier wat aan.
Je hebt een begin, maar waar is het einde, ga er niet te veel euro's er in stoppen...
Kijk even verder op internet, je komt vast wel iets beters tegen...
Het probleem is een beetje dat ik met spoed er een nodig heb. Ik heb nu een O&K L4 uit '71. Voor het werk is hij wat licht, maar het kan. Echter de laatste tijd alleen maar problemen mee, drukgroep, koppelings platen, etc. De shovel is op.
Ben dus haastig op zoek naar een vervanger, t liefst een slag zwaarder.
Goed idee. Maar woon zelf in Twente en de shovel staat ergens in Brabant. Dus ik ben bang dat dat geen optie is.
Die hebben er redelijk wat staan (ben je wel wat duurder uit maar het is dichter bij de deur en dat is ook wat waard) Zie nu net dat daar ook nog een paar L6'en staan