Hallo.
wij hebben thuis een big m 2, met een probleem in de rijaandrijving.
als wij op de weg rijden, en we gaan afremmen, dan schokt rond de 20 km/h de machine een keer, en remt de machine amper nog op de rijaandrijving.
als we vervolgens weer weg willen rijden, dan rijdt de machine niet weg, maar de kilometers in de terminal lopen wel op, als we gewoon de rijhendel vooruit blijven houden, dan vertrekt de machine in een keer en hoor je de pomp door de overdruk gaan.
hij heeft dit probleem alleen in de weg versnelling en niet in de veld versnelling.
zijn er mensen die vaker van dit probleem gehoord hebben en misschien een idee hebben wat het probleem kan zijn.
mvg joost
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Krone Big M II ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zit er dan een hoog/laag in de wielmotoren? Blijft er dan daar niet iets van hangen en dat die weer dicht schiet als je snel wilt gaan rijden.
Als het systeem blokkeert is dat altijd in de transport groep. Alleen als ik dan naar de veldgroep schakel en ik splits de assen los van elkaar dan rijdt de machine wel normaal, zodoende denk ik dat de voorste wielmotor in de hoge versnelling blijft hangen en dat hij dan niet genoeg kracht heeft om weer weg te rijden, en als ik dan splits ,dan krijgt de achteras wel gewoon de normale olie voeding en die motoren staan dan wel in de lage versnelling dus die hebben wel kracht om dan weg te rijden
in de slangen achter de pompen zitten 2 verschillende z.g.hogedruk filters
kan zijn dat er daar één van verstopt zit,
ook een mogelijkheid is dat de remdruksensor rechts onder de cabine niet goed werkt, krijg je meestal wel een storingsmelding, hier kan je ook de druk instellen.
of een wieldruksensor,,ongetwijfeld zal abemec je verder kunnen helpen.
ik vindt chassisbalken van 5 mm wanddikte voor zo'n big m nou ook niet echt overdreven zwaar gemaakt, en van de persen breken ook de sterren uit de rotor, en staan achter de ijzers op de hoeken van het perskanaal ook behoorlijk krom onder de druk, heb ik bij mn new holland pers na 26000 pakken nog geen last van gehad, en de nh is gewoon over de gehele machine zwaarder gebouwd.
beslist mee oneens, beide op bedrijf en dan valt krone toch echt door de mand... ziet er misschien degelijk uit maar is het niet.
vb: heb met de kuhn schudder nog nooit bout stuk gehad die de tanden vast houd, bij krone swadro en schudder echt een ellende.. heb je weer tanden in het veld liggen. En zo zijn er meer dingen die ik ook echt niet had verwacht van zo'n groot merk
maar krone bouwt die bouten niet aleen de machines
maaiers heb ik allergie voor
@iwan
Gaat mij om de totale machine... daar mag je krone op afrekenen, moeten ze maar andere bouten inkopen
ik heb nou 8 jaar krone ik kan mij echt niet beklagen en als je van de kuhn dealer hoort dat je beter geen kuhn kunt kopen krijg ik ook vraagtekens
Ben inmiddels wel weer wat verder , heb een hydraulisch schema van het beest en volgens poclain ksn het probleem nog wel eens in een van de schakel plunjers van de motoren zitten