Branstofpomp van een 1455 op een 955 bouwen.

Hallo
Ik heb een 955 nu doe ik geregeld mee aan trekkerslep
En wil graag wat meer pks uit de trekker halen .
Nu heb ik het idee om er een pomp van een 1455 op te bouwen .
Maar hoe veel pks kun je er extra uithalen ?
En zijn er eventueel andere opties . ?
Brandjan dikkenberg okk als gebelt maar kan aan mijn pomp niks veranderen .

Deel dit topic

Reacties

RobinFord
Je kunt hem natuurlijk wel opdraaien heeft ie ook meer pk's, en ben je geen andere brandstofpomp nodig.
wezel844-s
Wrom een grotere pomp als je toch niet meer lucht in je motor kunt krijgen want neem aan dat je geen turbo hebt dus dan is het niet nodig om een groter pomp te zetten dan trekt ie aleen maar slechter
Inter724
Zet je er ook n turbo op van 1455? Anders heeft niet veel zin. Met turbo en pomp van 14 blaast ie zo 195pk dan. Had ik destijds bij mijn 1055 nml
jannesvessem
@stefan26 alleen n andere pomp heeft geen zin zonder turbo. Als jij je pomp nu maximaal open zet krijgt hij eik al te weinig lucht waardoor je nie meer vermogen krijgt.
stefan26
In de toekomst mischien een keer een turbo er bij op bouwen . Maar de
Pomp die er nu op zit is zo lek als een zeef dus van daar . Als ik met een 1455pomp wat pks extra zou kunnen krijgen koop ik dat alfast en dan later is kijken naar een spruitstuk en turbo spul .
jannesvessem
@stefan26 wat voor blok ligt er eik in jou 9? Al de 5.9 liter?
stefan26
D358 5,9 liter
case maxxum 5140
Pomp laten reviseren , bij Berger revisie Heerenveen
stefan26
Ja dat kan jari techniek doet het reviseren ook wel das maar 200 meter.
Maar zou het jammer vinden om nu de pomp te laten reviseren en volgend jaar of over 2 jaar weer een andere pomp te moeten kopen om dat er dan een turbo bij op komt .
case maxxum 5140
Houd er wel rekening mee dat je ook weer andere kosten kan krijgen door een turbo en grotere brandstofpomp op te bouwen want waarschijnlijk is de motor ook al wat jaren oud en noch niet gereviseerd
de vries
@case maxxum 5140 boeche of barste
inter-Eric
@stefan26 is je pomp uitwendig lek?
stefan26
Als er een turbo op komt word de motor en de bak eerst wel even uitelkaar gehaald en goed klaar gemaakt en of gereviseerd .
stefan26
@inter-Eric
De pakking aan de cabine kant van de pomp komt het tussen uit lekken . Ze kunnen me overal volgen licht een streep diesel over de straat dus er moet wel ff wat aan gedaan worden .
inter-Eric
Waarom zou je je pomp dan reviseren? kun je dan niet beter een paar o-ringen en afdichtsetje halen? ben je veel goedkoper uit, als je pomp goed is heeft reviseren geen nut
stefan26
Verder is de pomp ook niet echt top meer moet wat meer aan gedaan worden dan een afdichtings setje anders was dat al wel gedaan !
inter-Eric
Wat mankeert er aan je pomp?
stefan26
De asjes met splanes die de pomp in gaan liggen er bijna los in allemaal speling . En er zit een rare tik in wat niet echt zo hoort .
Roy-brune
De bak even uit elkaar halen is nog wel een heel klussie hoor is mijn ervaring dus bedenk je wel goed als je er aan begint
mc-cormick-ihc
Je begint steeds meer te praten dat je toch wel die 14 pomp dr op wil zetten. Koop m nou maar dan ben je alvast 1000 lichter. (Voor een goeie natuurlijk)
MF6465dynashift
@de vries ik vrees dat het niet buigt dus dan zal het wel barsten worden
ares697
Waarom koop je geen 1455?
stefan26
@ares697 dat kan ook maar mn 9 kan mooi 5,5 bij trekkerslep heb ik
800 kg verplaatsbaar gewicht . En ik geen centjes voor een 14 . He deze ook gekocht met een puinhoop in de bak . dit heb ik zelf klaar gemaakt . En weet dat de trekker verder technisch goed is . Daarom is dit een mooi begin project voor mij .
ares697
@stefan26 Dat kan ook. Er rijdt hier trouwen ook een 1055 of iets in die buurt in de 7ton, met volgens mij niet eens heel veel pk's. Die eindigde nog aardig hoog, dus pk's is niet alles
ares697
@stefan26 ojwl.nl/assets/files/…
Een 1056, die was zelfs eerste geworden
mc-cormick-ihc
Quote @stefan26:
He deze ook gekocht met een puinhoop in de bak . dit heb ik zelf klaar gemaakt . En weet dat de trekker verder technisch goed is .

Quote @stefan26:
Als er een turbo op komt word de motor en de bak eerst wel even uitelkaar gehaald en goed klaar gemaakt en of gereviseerd .

wat ist nou?
wackywilly
@mc-cormick-ihc ik denk dat tie alleen ut losse spul uit de bak heeft gehaald..????
mc-cormick-ihc
Case845xlplus
@stefan26 je kunt er evt een cyclone opzetten die plaats je in de luchtinlaat kijk op harvest-automotive.nl/tuning/cyclone.html/
stefan26
@mc-cormick-ihc er was een lager kapot gegaan in de bak en daar hebben ze mee door gereden dus het lager huis was ook naar de maan. Dat heb ik toen klaar gemaakt . Maar aan gezien ik de trekker in het voor jaar heb gekocht en wij tuis een loonbedrijf hebben was er niet veel tijd om de trekker klaar te krijgen voor trekkerslep
stefan26
@Case845xlplus dankje voor de tip dat zal ik is proberen !
Case845xlplus
@stefan26 alstu
selten
@Case845xlplus
Als dat serieus zou werken dan heb ik grote vraagtekens... Het is immers een direct ingespoten motor. De lucht wordt onder druk gebracht en dan wordt er diesel bij gespoten... Onder een hoge druk...
mc-cormick-ihc
@selten dat werkt ook niet. Dat sprookje hebben er al meer mensen geprobeerd...
selten
@mc-cormick-ihc
In de tractorpulling wereld proberen ze zo vloeiend mogelijk de lucht erin te krijgen 😛. Zou vaag zijn als die de verkeerde kant op gaan
mc-cormick-ihc
@selten juist ja. En dan ga je geen obstakel in je inlaat plaatsen..
selten
@mc-cormick-ihc
Misschien dat het werkt bij een benzinemotor met carburateur maar dat weet ik ook niet zeker...
mc-cormick-ihc
@selten das mogelijk. Maar daar zijn betere aanpassingen voor...
selten
@mc-cormick-ihc
Geen benzineauto kopen :lol:
Case845xlplus
@selten ik ken iemand die heeft dit op een oude fox hakselaar en zegt dat hij hierdoor 1 wagen in het uur meer kan hakselen
selten
@Case845xlplus
indirect ingespoten blok?
Case845xlplus
@selten geen idee is een detroit diesel 2 takt motor 6 cillinder met 240 pk
selten
@Case845xlplus
Ik geloof der weinig van... Zet hem maar een keer aan de rem... Met of zonder dat ding....
Case845xlplus
@selten dit zorgt voor meer koppel pks niet echt
selten
@Case845xlplus
Aan de waterrem meet je beide.
Quote:
Vermogen (kW) is Koppel * Hoeksnelheid (rotatiesnelheid van de krukas)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0