Illustratie van:

Fendt 512 C - Toch niet zo goed?

Hallee, tis misschien n rare vraag mr is het toeval dat hier in de buurt 2 fendt 512c met 10000uur allebei motorisch de geest gegeven hebben.Of komt het meer voor dat de 500 series MWM stuklopen na die draaiuren? Das toch niet de kwaliteit die fendt zou moeten bieden gezien de aanschaf prijzen die ze hanteren.

Deel dit topic

Reacties

nhfendt fan
Zal wel toeval zijn hier in de buurt rijd er een met 16000 uur en nog geen problemen maar ik zeg altijd maar zo onderhoud en de chauffeur doen een hoop met de levensduur
Arrie94
De O-ringen van de cilinderbussen willen wel eens gaan lekken tegen de 10.000 uur, maar dat wil zeker niet zeggen dat de motor dan in puin ligt.
deJong
Om de 1000 uur klep stellen om ook belangrijk... de onze draait al 13500 uur en alleen bij de 10000 de bussen en o ringen vervangen.
deJong
Maarja ook een gat in de brandstof pomp gehad enz...
fendt308-driver
Alles valt of staat met de gebruiker/onderhouder 😉
bietje
Inderdaad, beetje chauffeur en onderhoud is niet verkeerd.

Wat is trouwens het nut hiervan om er een heel topic over te starten..
matzzz
Hier lopen case en jd die al veel en veel eerder (dduizend of 3 a 4 eerder) open moeten. Je hebt het over een trekker van 20 jaar oud die rijdt als een nieuwe. Beetje onzin topic maar kan het mis hebben
mf6495driver
Beide motoren gewoon volledig kapot? of gewoon de koppakking erdoor? van dat laatste hebben ze na 10.000u of soms zelf vroeger wel eens last. Voor de rest degelijke motoren.
veeboertje
wintersagri.nl/fendt-512-c/ deze heeft el wel wat uren
mdoornekamp
@matzzz ik vind dit nog niet zo'n onzin topic. Er zijn altijd positieve en negatieve uitschieters bij tractoren. Een Fendt 930 hier heeft 2 MAN motoren versleten voor de mestpomp. En een 927 ook veel te vroeg een peperdure motor revisie. Blijkbaar is Fendt dus ook niet perfect.
Schluterfan
Ik heb wel gehoord van 514's waarvan de motorblokken krom trokken. Maar verder eigenlijk niets.
josje
19800 uur gedraaid bij ons 1x o ringen en bussen vervangen.
en 2 keer de koppeling achterbrug remmen 1x voor de rest goed gedraaid nooit een vaste chauffeur gehad
Farmer_2
Bij ons in de buurt rijd er eentje met 18000 en nooit problemen mee gehad.
deeremeneer
@mdoornekamp tja het is misschien geen onzin maar zo kun je natuurlijk wel voor elk merk en type een topic maken. En zoals je ziet krijg je gelijk weer nutteloze schreeuwers zoals @rikkertt die meteen weer over iets heel anders beginnen.
deeremeneer
Aan de topic maker. Wees eens wat duidelijker aub. Wat versta je onder de geest gegeven?
mdoornekamp
@deeremeneer ja elk merk heeft wel eens wat. 2 weken geleden werd john deere 6920 (mijn merk) in een topic even flink afgebrand. Nu kan ik hier even klagen 😄
Rdeweerd
Hier in de buurt rijd nog 1 512c met 10.000 uur gereviseerd nu weer 3000 uur zeer veel problemen
Arrie94
@mdoornekamp Tijd voor een admin om een "Algemeen trekker afzeik topic" te maken 😃
SJB533
Quote @deeremeneer:
nutteloze schreeuwers zoals @rikkertt die

Doe je mij ook even een notificatie, de volgende keer? Inmiddels is de betreffende reactie weg 😄
deeremeneer
@SJB533 Oké zal ik doen.
jorn wijthmen
Ach ja fendt dealers hebben niet voor niets een werkplaats
Arrie94
@jorn wijthmen Tja, als de maaier aan bonken is moet die toch ergens gerepareerd worden 😃
Jasperfendt
@mdoornekamp over bijde types jd 6820 6920 en fendt 500 heb ik wienigs negatiefs over gehoord, hoor aleen maar goeie ervaringen ermee hier in de buurt. Maarja alles kan kapot 😞
deJong
De 500 serie is wel goed. Lekkere rouwe mwm blokken vrijwel t zelfde als de 600. Zolang je maar fatsoenlijk met de lamellen pakket omgaat.
county854t
Kijk het gaat er niet over om fendt af te zeiken, het blijven ook goede trekers. MAAR de prijs die men er voor vraagt is dan wel zo hoog dat een fendt probleemloos!! de 20000 uur moet draaien.
Arrie94
@county854t Er zijn meer factoren die de prijs bepalen, en zolang ze verkocht worden voor die prijzen zullen ze het wel waard zijn ook. En om dan antwoord te geven op je vraag, liever een keer wat groter onderhoud bij 10.000 uur en dan weer vrijwel probleemloos naar de 20.000. Daar wordt je vrolijker van dan iedere keer van die kleine storingen. Als iets te duur is, moet je naar wat anders kijken, maar dat is altijd al zo geweest.
deJong
Het gaat er gewoon om dat ze bij 10/12000 uur onderhoud nodig hebben en dan gaan ze voor inruil.je kunt ze gwn kopen doet ff wat aan de motor wat nieuwe koppelings olie en tuf mooi verder en met wat geluk en een goed onderhouden trekker is dat goed te doen. Reviseer de hydr pomp noch eens en nieuwe keerrinkjes in de stuurscHuiven mwa gaat dan mooi toch. Enheb jij wel eens een trekker probleemloos zien draaien
Perry JD
MWM blokken hebben niets met het merk Fendt te maken. de reden dat fendt zo duur is om dat ze al vroeg varia bakken hadden. MWM blokken liggen in meerdere tractoren wij hebben dr ook een met een MWM Blok. Blok heeft nu ruim 16000 uur gedraaid en heef 3x een nieuwe koppeling gehad vanwege het vele zware voorlader werk en voor de rest nooit iets mee gehad. Ik sta volledig achter die MWM blokken erg taai Ik wil nog wel zien of dat trekkers van nu met adblue ook de 15000 uur probleemloos halen. oprijd de olie/ en diesel filters vervangen wil ook wel helpen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 512 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
17