Atlas 1304 - Waar op te letten met kopen

Hallo, ben afgelopen week bij een aantal kranen wezen kijken en heb een goeie gezien bij wim overbeek (staat op z'n website) ik heb er opgedraaid en leek me wel goed. Alleen leek hij me wel iets traag reageren met zwenken de olie was ook nog niet goed warm zal het daar aan liggen? Dit is Een kraan uit 99 klopt het dat deze niet meer bediend wordt met lucht? Zit 10500uur op. Is een net kraantje met alleen wat speling op de snelwissel. Kunnen jullie me vertellen waar ik goed op moet letten? Zaten trouwens nieuwe filters op. Ik hoor het graag gr jorn
jorn wijthmen

Reacties

Boemrang
@jorn wijthmen helaas kunnen we alleen maar naar foto kijken en daar is niets mis mee, toch ben je hier niet mee geholpen..
Mijn ervaring is, bij ons op het werk hadden veel Atlas kranen, maar voor en na er weer allemaal er uit gegaan en waarom, teveel trammelant en reparaties, zowel oliepompen, aandrijving, keringen en noem maar op, en de remmen werken wel op luchtdruk...
Toch wilt dit niet zeggen dat deze kraan slecht is, helemaal niet...
Maar zo heeft elk merk wel iets, mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar Liebherr of Volvo....
bikkertie
Speling, urenstand en lekkages
atlaspower
Ruimte tussen de bussen en pennen, van de hele arm als deze ruim is is er weinig onderhoud aan gepleegd, wat voor olie zit er in ? Met bio olie er in(of als het er ooit in heeft gezeten) zou ik hard weglopen, kan je makkelijk zien aan de hoeveelheid nieuwe slangen, zitten er veel nieuwe slangen op niet kopen dus, Zit er een nieuwe zwenkkast op. deze gaan vaak stuk, dus als er nog geen nieuwe opzit kan je het oplopen,, conclusie gewoon overal opletten en je niet gek laten maken, ik weet niet of dit type ook een computer heeft maar als ie er zit zit ie links achter in de cabine, even kijken hoeveel storings lampen er op branden, branden er meer als 1 heeft ie problemen.
mrpieter
Speling op giek kun je zelf beoordelen.
Zowiezo altijd even opdrukken en speling op de fuseeas controleren.
Als de kraan al heel zijn leven op brede banden gestaan heeft dan ook speling van eindvertraging controleren. De eindvertragingen lopen vroeg of laat in elkaar door de brede banden, met de standaard dubbellucht is dat probleem een heel eind minder.
Eigenlijk ook even een viaduct of helling van brug ofzo op rijden. Als er veel slijtage in de rijmotor zit dan zal hij maar amper boven komen.
jorn wijthmen
@atlaspower oke dank voor de info, heb ook nog naar een 1404 gekeken deze is een stukkie zwaarder en werkt niet meer op lucht, maar is ie verder zon beetje te vergelijken? merkte alleen bij de kraan dat de pomp van het sturen bleef pompen tenminste zo klonk het, wat kun je hier over zeggen?
Jeroen-ford
Ik ben ook opzoek geweest naar een kraan als dat. Mijn ervaring is dat je je inderdaad niet moet laten lijden door het verkooppraatje van een handelaar maar zelf goed kijken en ogen en oren de kost geven
atlaspower
@jorn wijthmen Wat moet ik daar over zeggen ?? kan van alles wezen, ook normaal dus, dat kan ik van hier niet beordelen, maar als de olie koud is kun je hem door de orbitrol horen zuisen, (olie pomp voor het sturen pompt altijd continu)
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1304 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!