Illustratie van:

Renault 90-34 TX - problemen hydrauliek en versnelling

Bete Tf

Bij onze 90-34 werken de hef en hydrauliek traag als de trekker koud is. Bijvoorbeeld als je de hendel van de hef omhoog doet duurt het een tijdje voordat de hef omhoog gaat, hetzelfde gebeurd bij de hydrauliek. Waar zou dit aan kunnen liggen?

En de hendel van de voor en achteruit springt soms uit de versnelling iemand een idee waar dat aan ligt?

Alvast bedankt, Case5130

Deel dit topic

Reacties

boegie
Dat is bij alle olie die koud is. De olie is dan dik
Case5130
@boegie ja maar dat je echt een halve minuut moet wachten voordat de hef begint met heffen lijkt me beetje sterk en onze andere tx heeft dat niet
boegie
@Case5130 Dat zou inderdaad niet moeten nee. Er zit genoeg olie op? En de druk is wel goed als de trekker warm is?
Case5130
@boegie ja er zit genoeg olie op en als de trekker warm is werkt alles wel normaal
walker1
Met koude olie gaat het wel langzamer, maar dat je moet wachten voordat je kan heffen klopt niet. Voldoende olie erin? Hangt er iets zwaars in de hef, wat de trekker maar net kan heffen?
Case5130
@walker1 zoals ik al zei oliepeil is goed en er hangt een klein rubber schuifje in dus het ligt echt aan de trekker
walker1
@Case5130 Ik zag het al, maar was nog aan het typen toen jij al antwoordde over de olie. Ja een schuifje zou die zo moeten heffen direct na het starten.
Tom VB
Persfilter al eens vervangen?
En het uit de versnelling springen wil waarschijnlijk zeggen dat je synchromesh ringen versleten zijn, of je schakelvork. Dat is wss een iets grotere operatie.
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
Persfilter vervangen

Het aanzuigfilter lijkt me in dit geval zeker zo onderhoudsbehoeftig.
Daarnaast: Hoe is de staat van de olie?
Case5130
@Wimsumar de olie die aan de peilstok zat zag er goed uit, nog mooi blank
pino
@Case5130 wordt je hef ook minder sterk als de olie warm wordt ? Hoe schakel je de voor en achteruit als de trekker stil staat of als die nog beetje rijdt en dan je dan bijv. Al achteruit gaat of voorruit ?
Zuigt hij geen lucht via uitgedroogde slangen bij het zuigfilter ?
Filters controleren.
Pomp capaciteit meten bij bedrijfs temperatuur.
Ben je bij het verversen van de achterbrug nooit geen ijzeren blokje tegen gekomen ?
Schakeld de omkeer er wel goed in ?
Vaak gaan de boutjes los zitten van de steun aan de bak waar de kabel aan zit.
Hoeveel uur heeft de trekker en wat zijn de werkzaamheden ?
Tom VB
Kijk daar komt hulp @Ferdinanddijkstra
Case5130
@Ferdinanddijkstra nee nooit ijzer tegen gekomen. De omkeer schakelt wel goed in. Trekker wordt vooral zomers gebruikt voor de schudder en op de bult en in het najaar staat ie aan de slotenmaaier. Hoeveel uur de trekker precies heeft weet ik niet aangezien er een nieuwe teller in zit denk rond de 9500 uur

@pino dat de trekker minder heft heb ik niet gemerkt en met omkeren staan we meestal met de trekker
rickrenault
Wij hebben nu een renault 75 32 tx uitelkaar liggen hele bak word nageken was een arreterings blokje los geschoten en een lager stuk gelopen heeft nu kleine 10000 uur aan de voor en achteruit nog geen slijtage
@Case5130 gezien de uren stand is het waarschijnlijk dat de synchromesch ringen versleten zijn zoals @Tom VB ook al zegt vooral omdat je ook op de bult zit met de trekker.
Het is ook geen schande met deze uren stand.
Mooi klusje van een paar dagen.
Toch zou ik even de pomp opbrengst laten meten , om dingen uit te sluiten.
@rickrenault is het tussenlager van de aftakas kapot, daar is een modificatie voor.
rickrenault
@Ferdinanddijkstra nee die van de onderste as in de versnellingsbak daardoor kon die iets zakken en kon het arreterings blokje er uit en die is tussen een tandwiel gekomen en toen hong ik tegen het vooraam stond met een klap stil reed toen midden in sintniek
Case5130
@Ferdinanddijkstra zullen de pomp wel door laten meten en zien wat ie geeft. In ieder geval bedankt voor de hulp 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 90-34 TX ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
9