Illustratie van:

Ford 9600 - aansluiten dieplader

Enige hulp gevraagd hierbij om en hydrolisch geremde dieplader aan te sluiten op de 9600.

dank bij voorbaat

kurt

Deel dit topic

Reacties

bietje
Ik zou hem vastmaken met een trekhaak ofzo!
Arrie94
Kan je hier uit opmaken dat de 9600 geen hydraulisch remventiel heeft? Of wat is de precieze vraag?
walker1
Quote @Arrie94:
Kan je hier uit opmaken dat de 9600 heeft geen hydraulisch remventiel heeft? Of wat is de precieze vraag?

Dat vraag ik me ook af. hij vraagt hulp met aansluiten, misschien moet er iemand aanwijzingen geven, zo van nog iets naar rechts, stukje naar achter, nee, dat is te ver, iets naar voren, enz, enz.
Valtraboerties
Heeft de 9600 een rem ventiel? In dat geval zou je kunnen overwegen om de slang daaraan te sluiten.. als er geen rem ventiel aanwezig is zijn er twee opties: rem ventiel maken of remslang aansluiting op gewone hydraulic koppeling.
jd4050
@Valtraboerties

Die laatste kun je beter maar laten... Want of dat echt veilig is :?
valmet 605
Opletten. Niet zomaar hydroliek leiding omleiden naar remventiel. Het remsysteem en dus met name remcilinders en de kracht die deze uitoefenen op de remschoenen in de trommel zijn kleiner.

Dus even via het ventiel omzetten kan zorgen voor 1 keer goed remmen....
Vervolgens een dieplader bellen voor je dieplader.
jd4050
Hydraulisch remventiel remt met een druk van ong. 140/150 bar.

Als je er noodstop moet maken en je grijpt mis dan kan dat grote gevolgen hebben als je hem op de gewone ventielen hebt aangesloten.
Albert Peters
Op de hydro leiding kan wel.dan moet je remmen met handle .Ik heb dit ook eensgedaan maar er moet den wel een reduceerventiel tussen. Inheb die helemaal terug geschroefd tot bijna 0en toen steeds iets vaster tot de rem goed werkte . Ik heb dit gemaakt omdat John deere voor mijn 1640 geen complete set kon of wilde lev eren en in losse onderdelen nog. 3maalzo duur was.
Ik we et alleen niet of dit van de wet dit ook goed vind
Favorit614
Als de trekker remt met remolie , kun je dit nog overwegen.
kramp.com/shop-nl/nl/…
kurtje37
Zal dus de vraag dan beter formuleren op de 9600 staat geen hydroremventiel.
nu is de kwestie kan dit er op gebouwd worden om degelijk met en geremde dieplader te werken.
Valtraboerties
@jd4050

Tuurlijk heeft het niet de voorkeur.... maar tis een optie toch?
Valtra-Fordpower
@kurtje37 Jazeker is dit mogelijk, Mijn Ford 5610 remt met remstangen e.d. en heeft een werkend remventiel. Deze wordt aangestuurd door een piepklein cilindertje waar aan getrokken wordt in de remstang vanaf de pedaal, deze drukgever stuurt vervolgens een (universeel) rem ventiel aan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 9600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
4