Case International 1056 XL - mazoutmeter stuk?

De mazoutmeter van de 1056 van een kennis slaat bij contact aan direct omhoog. De garage heeft er aan gewerkt, wat bleek dat een knoeier te zijn. bijna alle kabels lagen omgekeert zodat hij nog slechter terug kwam dat dat hij was. aan mijn vlotter krijg ik mooi12 volt maar aan mijn fiche van de mazoutmeter krijg ik niets. zekeringen zijn niet stuk en ik zie nergens een gebroken kabel. Zit er daartussen ergens een transfo of relais ? kan er iemandt helpen eventueel met een schema ? Alvast bedankt

Deel dit topic

Coeneuh

Reacties

fendt favorit 4s
Snap die naam mazout (is diesel) niet
waar komt die naam vandaan ???
SJB533
old man jose
@SJB533 Daar in F had je vroeger Mazout en diesel Mazout was huisbrandolie ik geloof HB2 en die kon je ook las diesel gebruiken maar was iets goedkoper, later werd dat verboden.
Wimsumar
Beste Coeneuh: Afgelopen hadden we eenzelfde probleem in dit theater:

Misschien heb je er wat aan:

KLik:
tractorfan.nl/topic/75591/

UItgaande van de informatie in dat "Fendt-tankmetertopic"denk ik dat de storing bij jouw in de vlotter zit. Ik meette:

Met de (8 volt) draad vanaf de meter los staat de meternaald op [volle tank].
Met de draad vanaf de meter tegen de tank (kortsluiting) staat de naald op [lege tank].

Advies: meet de weerstand door de tankvlotter. (vermoedelijk 100% weerstand).
jo845xl
Op de vlotter zitten 2 draadjes 1 naar de massa en de andere naar de meter ( er zit niets tussen )
Draadje dat naar de meter gaat lostrekken dan contact op .
één keer laat je het draadje los en de andere keer leg je dat draadje aan de massa , als je dan een verschil ziet in de meter is de meter niet stuk maar de vlotter .
Zou trouwens de eerste keer niet zijn dat die vlotters defect gaan , heb het zelf ook al meegemaakt .
ErDee
@jo845xl als je er de tijd en het geduld voor neemt zijn ze ook wel te repareren binnen een minuut of 10, heb het vanmiddag nog gedaan 😉
Coeneuh
Bedankt voor de vele tips alvast, maar ik heb de weerstand gemeten van de vlotter en deze verandert nog mooi dus is deze niet stuk.als ik het blauwe draadje eraf trek contact aan blijft deze vol staan op de meter zijn er 3 draadjes (blauw (kleur die ook naar de vlotter gaat ) en 2 geel groene ) trek ik deze stekker uit contact aan dan blijft de tank vol.is er dan meer kans dat de meter stuk is dan of kan het nog iets anders zijn ?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!