Aanrijding trein met trekker

Kwam deze link tegen op Facebook.
Een man is blijven hangen op het spoor met zijn Fendt trekker en gierton.
Helaas zeer tragisch afgelopen.

Deel dit topic

Reacties

Nick421
Aanrijding trein met trekker?
Hoort dat nier andersom te zijn?

Aanrijding van trekker met een trein?
SJB533
@Nick421
Iets beter lezen: de trekker stond stil, de trein niet!
mdoornekamp
Ik had die Fendt daar mooi laten staan en de benen genomen. Dit is wel een tragische afloop.
Dr Fendt
Ik had voor mijn leven gekozen...
en daarna maar janken om de trekker 😉
Valtrapowerr
Maar laten we ons niet druk maken om dat stuk ijzer.

Is er niet best afgelopen voor de man.. triest zat
Jan F
Lag misch wel aan de spoorovergang , slechte aansluiting van weg naar spoor met kuilen of gladheid?
Zeker triest voor de beste man en nabestaanden.
Wimsumar
Beste Jan F e.a.:
Quote @Jan F:
gladheid?

Nee, volgens getuigenverklaringen was er iets mis met het (lucht)remsysteem. Minutenlang zou er op de chauffeur ingesproken zijn de trekker te verlaten voor de naderende trein. De chauffeur weigerde.

Ander nieuwsbericht hierover:

[url]ndr.de/nachrichten/niedersachsen/…]
Bakker S
Het luchtsysteem deed het niet meer naar het schijnt. Trekker was van een loonbedrijf te zien aan nummer op de motorkap. Trekker van de baas..., daar zou ik niet voor zitten blijven....
selten
Als diegene er meerdere minuten stond en niet weg kon, kon er niet bijv 112 gebeld worden oid dat er geen trein zou komen?
mdoornekamp
@selten Dat is wel een logische gedachte, maar valt in de praktijk niet mee. Ik heb een kennis die ook met de kraan op het spoor rijdt 's nachts. Die zou ik dan bellen want die weet wel waar hij heen moet bellen. Maar als jij een hulpdienst gaat bellen of de NS, dan wordt je eerst 7 keer doorverbonden of ze geloven je niet. Ben je zo een kwartier verder en dan is het al te laat. Die trein heeft sowieso een remweg van 3 km, dat zijn ook al 2 minuten tijd.

Die chauffeur had beter de pen er uit kunnen trekken als hij zijn Fendtje wou redden.
mdoornekamp
@old man jose Ik begreep dat er een probleem met de luchtremmen was. De aanhanger stond dus vast, de trekker niet. Kogel is nog makkelijker. Borgklipje omhoog en gas. 😄 Het bellen van die vriend is een laatste poging om de trein te stoppen. Anders heb je pech.
walker1
Beetje eigenwijs is die chauffeur dan wel geweest, als die daar al aantal minuten stond en zelfs de trekker niet verliet nadat omstanders op hem ingepraat hadden. Ik heb altijd zoiets jammer van die trekker, maar ze bouwen elke dag nog nieuwe en laat de verzekering het maar oplossen, maar zorg er vooral voor dat je er zelf heelhuids vanaf komt.
Wimsumar
Beste Walker1:
Quote @walker1:
Ik heb altijd zoiets...........

Zooohooow, ervaren 'overwegvastrijder'? 😉
walker1
Quote @Wimsumar:
Zooohooow, ervaren 'overwegvastrijder'?

gelukkig niet 😄
jehan
Hmm raar verhaal zeg
peter566
Das gek zat
peter566
Das gek zat
mdoornekamp
Ze praten over een schade van 100.000 euro. Ik denk dat ze wel een nulletje vergeten zijn. 1 miljoen komt eerst.
walker1
@mdoornekamp dat is net genoeg voor de trekker. spoor en trein zullen ook wel schade hebben, waarschijnlijk zullen een aantal van die nieuwe Mercedessen op de trein ook wel krassen en zo opgelopen hebben.
mdoornekamp
@walker1 Schade aan de spoorwegen is altijd heel duur. Ik heb ook een keer een kiper van een aannemer onder de trein zien verdwijnen. Op een onbewaakte overgang. Gelukkig brak de trekker van de kipper af. Later hoorde ik dat de verzekering de schade maar amper kon dekken. Er is namelijk wel een max bedrag per ongeval. 😄
walker1
@mdoornekamp Ja het kan hard oplopen soms. Zeker als een spoor dagenlang buiten werking is en ze alles door berekenen zoals het inhuren van bussen voor het passagiersvervoer, vrachttreinen die om moeten rijden, enz.
mdoornekamp
@walker1 De NS/DB kan heel goed rekenen. Vooral voor zichzelf. Ze hebben juristen in loondienst, dus maak je borst maar nat. @ Duits loonwerkertje
Mengeledriver
Misschien was de chauffeur overtuigd dat hij op tijd de combi weg kon krijgen en wou hij dat proberen om eventuele slachtoffers in de trein te voorkomen?
Wimsumar
Beste MengeleDriver (e.a.):
Quote @Mengeledriver:
Misschien was de chauffeur overtuigd dat hij op tijd de combi weg kon krijgen

Het is een "bewaakte" spoorwegovergang. Op het moment van dichtgaan van de spoorbomen had de chauffeur eieren voor z'n geld moeten kiezen ( en "het zinkende schip" moeten verlaten). Maar ja, op zulke momenten in zo'n situatie heb je geen tijd na te denken.
Jan F
@Wimsumar Oke , Bedankt voor de uitleg , Naar verhaal voor alle betrokkenen en getuigen.
Mengeledriver
@Wimsumar

Juist, dat zeg ik Wim

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
2