Illustratie van:

Mc-Cormick D 430 - moeilijk starten

Mijn 430 start moeilijk hoewel de motor in prima staat verkeert en de gloeibougies zijn getest ook goed alle vier. als ik hem voorverwarm (met koude motor)slaat 1 cylinder onmiddelijk aan en na een hele tijd blijven starten ontploffen de andere cylinders mee met een grote witte rookwolk tot gevolg . Even later is alles normaal en draait hij als een klok en geen rook meer(ook geen zwarte of blauwe). Bij warme motor start hij prima.Zou het aan de inspuiting kunnen liggen? De specialisten onder jullie weten hier waarschijnlijk de oorzaak van. Met dank en waardering kijk ik uit naar jullie antwoord.

Deel dit topic

Reacties

vossie
Waarschijnlijk zijn het de verstuivers jah 😉 draai ze er even uit en laat ze testen dan weet je het gelijk. een verstuiver nozzle kost nou eenmaal de hele wereld ook niet
ihc-driver
Niks aan de hand

wij hebben zon 12 jaar een D 439 en die heeft ook grote moeite om goed aan te slaan, eerste paar minuten blijft die flink pruttelen en roken met een plaatselijke mistbank en daarna loopt die goed. Bij mijn weten hoort t bij die types tractoren.

Aan de motor van ons kan t iig niet liggen die is vorig jaar gereviseerd vanwege dat de pakkingen oud waren geworden.
+1
valmet
Vervang alle gloeiers maar door 12v gloei stiften dan word het beter. hoef je maar 10 sec meer voorgloeien en start veel beter.
Fendt-Niels
Een klasgenoot heeft gloeibougies van een VW golf in z'n D439 die werd t zaakje beter mee verwarmd en sloeg dus wel aan
Fendt_favorit
Idd, dit is heel normaal bij deze types cormick. Bij de hele d-serie is dit zo.
maarten-inter
Ik heb n tijdje terug n d439 gehad en die had hetzelfde probleem, en daar heb ik alleen nieuwe 12v gloeistiften (geen gloeibougies) ingezet en de 2 weerstanden die onder je dashboard zitten er tussenuit gehaald, en daarna starte hij na 20sec. gloeien super zonder veel te roken.
maar wat vossie zegt zou ook heel goed kunnen.
Vergeet de kleppen niet, daar hebben die cormickjes vaak last van 😉
remmie432
Waarschijnlijk je verstuivers of terugslagklepjes in de brandstofpomp heb ik ook gehad bij mn 432 ik heb de cilinderkop ook laten vlakken/slijpen scheelt ook een stuk
tractorfan louis
Alvast hartelijk dank voor jullie spontane reacties, ga de kleppen eens checken, misschien staan er wel een paar te strak afgesteld. Weet iemand van jullie hoeveel speling er moet zijn tussen tuimelaar en klepsteel?(klep gesloten)Er zal wel een klein verschil zijn tussen in-en uitlaatspeling,zo is dat tenminste bij oude motorfietsen waar ik nogal veel aan knutsel(B.S.A) mvrgr.
remmie432
In en uitlaat o,3 mm
tractorfan louis
Bedankt, ben nu toch al een stukje wijzer geworden. Bestaat er misschien ook een werkplaatshandboek? Zo ja, waar of hoe kan ik die kopen?
Gr.
case power melvin
Wij hebbben toen ook van alles aan vervangen want die starte ook slecht wij hebben er een nieuwe startmoter op gezet gloeiboegies en daarna starte die veel beter met koud weer
jaspercasedriver
Dit is je brandstof pomp ik heb het ook met men 436 maar die word nu gereviseerd;)
met oude pomp starte die wel goed en lekte die alleen
+1
wolseley
Gloeispiralen er direkt uitknippen en er gloeistiften in doen.
dn start de hele d serie direkt goed!!
als brandstofpomp en verstuivers dn ook goed zijn lopen ze na 15a20 seconden.
Bertus 1970
Hallo allen, ik zit nu met het zelfde probleem met mijn d 439. Maar Wat voor verschil zit er in gloeistiften en gloeispiralen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
1.009