Beste forumleden,
Mijn motoroliepeil stijgt. mijn motorolie word steeds dunner dus dacht meteen aan diesel eigenlijk maar het kan natuurlijk ook bij mijn hydropomp vandaan komen dat de keerring verrot is. dus wat zou het zijn en hoe kom ik er het simpelst achter: Opvoerpomp of hydropomp? en klopt het dat mijn achterbrugolie en olie voor de hef en hydrauliek gescheiden is?
Alvast bedankt allemaal.
Harmen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D5506 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als je hydrauliekoliepeil niet daalt is vrijwel zeker dieselbijmenging de oorzaak. Hoogstwaarschijnlijk door een lek opvoerpompje.
(Ook zou de brandstofinspuitpomp inwendig kunnen lekken waardoor de diesel in het motorcarter komt).
Als het aan de verstuivers ligt dan gaat de motor slechter lopen vooral wanneer deze koud is. Starten word dan al helemaal moeilijk.
Inderdaad, normaal gesproken is er niet gouw lekkage langs de pompaskeerring maar wie weet is de trekker een schuurvondst, of wellicht na 20 jaar uit de brandnetels getrokken. Dan is een uitgedroogde, verkleefde, en/of door roestige pompas beschadigde keerring niet uit te sluiten.
Een zuinige boer zou, om de brandstoflekkage te voorkomen, zelfs het overlooppijpje dicht hebben kunnen knijpen omdat hij het slangetje wat er mogelijk op zou horen er niet los bij zag bengelen.
Ik zie in de Deutz 5506 handleiding dat het opvoerpompje op de brandstofpomp zit. Bij lekkage van het opvoerpompje zou in beginsel de gelekte diesel via het overlooppijpje (indien aanwezig?) of beluchtingsdop op de brandstofpomp moeten uitstromen. Dit gebeurd dan kennelijk niet. :?
Handleiding Deutz D5506: (blz 49 figuur 62)
[url] vieux.tracteurs.free.fr/pdf/Deutz_D5506.pdf[/…]
het probleem heb ik nog niet verholpen. bedankt voor de reacties allemaal. mijn olie is dusdanig dun nu dat ik er zo min mogelijk meer mee wil rijden dus wil het gaan maken. mijn motorolie peil op de peilstok stijgt 1 mm per uur. maar wat is het nou wat er bij komt? het druipt zo van de peilstok af en is vrij schraal. mij lijkt dan diesel maar hoe komt dat dan bij de olie?
Ik wil er nu wel echt wat aan doen want dit is echt niet goed zo.
alvast bedankt allemaal.
Harmen
Harmen