International 423 - zelf nakijken ????
Beste allen, ik wil dit jaar zelf mijn international 423 nakijken (vorig jaar december gereviseerd) hoe kan ik er voor zorgen dat hij er weer een jaar tegenaan kan. alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gebruikershandleiding I.H.C.-423:
vieilles.soupapes.free.fr/mc_cormick_international…
Onderdelenboek:
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Als je hem als hobby gebruikt dan gewoon alles peilen en doorsmeren inderdaad. Misschien voor de zekerheid de accu keer vol laden. Mocht de trekker aan de uren zitten (motor 250 uur?) dan inderdaad olie verversen en filters vervangen. Achterbrug dacht ik bij 1000 werkuren. Maar dat zal vast in het werkplaatshandboek staan.
meer reacties altijd welkom
Na revisie geldt een verkorte termijn voor motorolieverversing (nieuwe onderdelen slijten in verhouding de eerste tientallen draaiuren het snelst + eventuele extra vervuiling van de reparatiehandeling doen de olie verouderen. De normale I.H.C.-423 termijn is 200 uur (zie "Schema de graissage" pdf blz 28).
Aan te raden is nu na de eerste 100 uur na revisie de olie te verversen (+ nieuw filter).
Tevens is het oliebadluchtfilter aandachtspunt bij 200 draaiuren.
Als de trekker 'binnen mag slapen' (onderdak staat) kunnen ander verversingstermijnen (versnellingsbak/achterbrug) bij het hobbygebruiksdoel flink opgerekt worden.
Hiermee bedoel ik dat je "troetelkind" na aangenaam verpozen in de buitenlucht onderdak wordt gestald en niet in weer en wind aan z'n lot wordt overgelaten waardoor regen- en condenswater overal in kunnen lekken/trekken .