Ford 9600 - Trekker rijdt niet meer
Trekker rijdt in versnelling heel iets, hij slipt, met beetje gas rijd hij wel zachtjes, nu heb ik de trekker in 2en gehaald, de koppeling is verder goed, maar de as wat o.a. de oliepomp aandrijft zijn de splines afgedraaid. Zou het kunnen dat de dual-power slipt? Doordat de oliepomp niet wordt aangedreven? De dual-power is afgelopen paar jaar niet gebruikt. De trekker heeft een knal gemaakt onder het rijden, en deed toen weinig meer, hydrauliek en aftakas werkten sinds dien ook niet meer. Wat zou het kunnen zijn?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 9600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
je hydraupomp krijgt zijn aandrijving via je aftakaskoppeling volgens mij.
mocht het je aftakas koppeling zijn kan ik je nog wel aan onderdelen helpen
hydraupomp is nieuw te krijgen maar kost een 800 euro dacht ik
Maar als je de trekker toch al doormidden hebt kun je misschien beter wel de platen in de DP vernieuwen, deze zijn niet zo duur.
Zijn de splines gewoon versleten geweest of is bijvoorbeeld de pomp vastgelopen? Of is mijn gedachtegang nu verkeerd?
Pomp is niet vastgelopen naar mijn denken, trekker heeft 15000 uur, maar de trekker Heef de laatste paar jaar voor de voermengwagen gelopen, en met het elke keer aanzetten van de vijzel, vraagt nogal kracht.