Illustratie van:

Ford 9600 - Trekker rijdt niet meer

Trekker rijdt in versnelling heel iets, hij slipt, met beetje gas rijd hij wel zachtjes, nu heb ik de trekker in 2en gehaald, de koppeling is verder goed, maar de as wat o.a. de oliepomp aandrijft zijn de splines afgedraaid. Zou het kunnen dat de dual-power slipt? Doordat de oliepomp niet wordt aangedreven? De dual-power is afgelopen paar jaar niet gebruikt. De trekker heeft een knal gemaakt onder het rijden, en deed toen weinig meer, hydrauliek en aftakas werkten sinds dien ook niet meer. Wat zou het kunnen zijn?

Deel dit topic

Reacties

radium45
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat wanneer de oliepomp niet meer werkt dat een pakket uit bv de dualpower niet meer bekrachtigd wordt met alle te raden kenmerken.
BdeHond
Je aftakaskoppeling of hydrauliekpomp ligt aan barrels dus haal je versnellingsbak er maar van voor dan zie je hoe en wat.
je hydraupomp krijgt zijn aandrijving via je aftakaskoppeling volgens mij.

mocht het je aftakas koppeling zijn kan ik je nog wel aan onderdelen helpen
hydraupomp is nieuw te krijgen maar kost een 800 euro dacht ik
wouterdp
Je zegt het probleem zelf al, splines doorlopende as doorgedraaid. Deze drijft de oliepompen aan
jd4020slepper
Moet je wel even nagaan hoe het komt dat de splines er af zijn gedraaid
appie1967
Zoals iedereen al zegt de aandrijfing van de aftakas mist dus splines net voor de aftakas koppeling word de dualpower/hydropomp door dezelfde as aangedreven dus geen druk in het dualpower systeem
JD3010
@appie1967 En is de kans groot dat die dualpower dan nu ook kapot is?
Valtra-Fordpower
@JD3010 Als de trekker op tijd stil gezet is kan de Dual Power het wel overleven.. Die is ook niet meteen stuk.

Maar als je de trekker toch al doormidden hebt kun je misschien beter wel de platen in de DP vernieuwen, deze zijn niet zo duur.
JD3010
@Valtra-Fordpower Ik begrijp dat er nog mee gereden is. Bij de oude JD's staat die dan in hoog en laag, niet echt bevorderlijk.
Valtra-Fordpower
@JD3010 Deze heeft druk nodig om de platen de bekrachtigen, is er geen druk staan beide pakketten drukloos en is het enige wat dan heel ietsje gaat slippen. Zie het als een ingetrapte koppeling.
appie1967
@JD3010 ik denk dat het mee valt als er niet te veel mee door gestoeid is tenminste
ardpassat
De vraag is dan denk ik:
Zijn de splines gewoon versleten geweest of is bijvoorbeeld de pomp vastgelopen? Of is mijn gedachtegang nu verkeerd?
fanMF
@ardpassat

Pomp is niet vastgelopen naar mijn denken, trekker heeft 15000 uur, maar de trekker Heef de laatste paar jaar voor de voermengwagen gelopen, en met het elke keer aanzetten van de vijzel, vraagt nogal kracht.
ardpassat
Kan natuurlijk,ik ken niet precies de constructie, maar je moet wel alles uitsluiten vor je hem weer in elkaar zet. Ik ben ook door schade en schande wijs geworden,haha.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 9600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
7