Ford 5610 - hefinrichting werk zeer matig

Hefinrichting ford 5610 werkt zeer matig. Omhoogkomen van de hef kost veel moeite en tijd. Tevens zie je dat laten zakken van de hef ook veel tijd kost. Wat kan de reden zijn?
Groet,
Wim

Deel dit topic

wimzand

Reacties

old man jose
De snelheids regelaar verschoven zonder dat je er erg in had??????????
Loeideutz
Verstopte filter
Geknikte olieleiding
Platgeknepen slang
Rommel in de olie
Hurli356
Zit er een smoorklep op het hefventiel?
HesselFiatpower
Zal wel een kwaaltje zijn bij die trekkers, je bent niet de enige 😁
Wimsumar
Beste WimZand: Is het hefvermogen wel 'normaal'?
Ook ik denk vuile/dikke olie.
Wanneer het laatst ververst?
Welke olieviscositeit?
Aanzuigfilter grotendeels vervuild/verstopt + daalsmooring te dicht gedraaid?
wimzand
De hefinrichting is voorzien van een extra cilinder welke gemonteerd is aan de linkerhefarm. Zou het ook nog kunnen dat deze cilinder de problemen veroorzaakt?
Wim
wimzand
Nog een toevoeging van Wim Zand.
Er zitten 4 hydraulique ventielen op de tractor en deze werken perfect, Daarom heb ik de neiging om te zeggen dat het niet aan de olie kan liggen.

Wim Zand
wimzand
Waar vind ik de smoorklep op de hefventiel bij een 5610
Wimsumar
Beste WimZand:
Quote @wimzand:
extra cilinder

Het 'litertje' olie wat in/uit deze extra cylinder gaat is nauwelijks merkbaar op de hef-/daalsnelheid.
malcon
@wimzand wat voor cabine zit er op de 5610
wimzand
Malcon,

Er zit een dichte, redelijk geluidsarme cabine op de tractor, zoals deze bovenstaand is afgebeeld met de kuilvoersnijder.
Wim
wimzand
Wimsumar,
Ben ere niet zeker van dat het hefvermogen normaal is. Ik heb het vermoeden dat ruim 1000 kg uiteindelijk ook wel getild wordt.

Wim
Valtra-Fordpower
Waarschijnlijk heb je ook een pomp achter op de motor aan de nokkenas, deze voed jouw ventielen. In de achterbrug zit je hefpomp... Dat zegt dus niet alles, dat je ventielen werken. Er kan iets aan je prioriteits ventiel mankeren, zuigfilters heeft de trekker volgens mij niet.
malcon
@wimzand onder de zitting op het Hef deksel, zit een blok met 2 schuiven erin.
In 1 schuif zit op de kopse kant een inbusbouten verzegeld met geel plastic. Deze willen wel eens loslopen. 2 slagen indraaien en proberen. Dit Is waarschijnlijk de oplossing
wimzand
Onder de stoel bleek toch een kraan te zitten en dit blijkt toch de oplossing te zijn voor het probleem. Blijkbaar is deze kraan in de afgelopen periode in beweging gekomen, waarschijnlijk door de grote hoeveelheid zand wat hier aan het ophopen is. Dank voor alle antwoorden.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!