Hallo,ik heb een 9641 volgens aankoop een type uit 2007,bij de folder voor 2007 staat een iets andere 9641 met b.v grotere cijfers voor typeaanduiding en een andere trekhaakblok en een knopje op de vloer bij het gaspedaal.
Weet iemand wanneer de verschillende types overgaan bij welk jaartal?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor Forterra 9641 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tweede serie
derde serie
tweede serie 2001 tot 2006
derde serie 2007 tot 2009
1+2 een SLH zescilinder?
SLH 6 cilnder is
eerste serie
tweede serie
derde "serie" ( is een 4cil ! volgens mij omdat de 6cil Same geen succes was)
Alleen de grootste dus. Dat de SLH geen succes was, heb ik al vaker gehoord
En Zetor kan nog steeds geen 6cil aanbieden dit keer
krijgen we 4 en 6 cilinders van Deutz
Zetor 4 cilinder blijven ook door gaan
Deutz motoren zijn : TCD 2.9 L4 en TCD 6.1 L6
Ik denk, dat de Zetorrijders nog niet eens zo'n probleem maken van een Deutz.
Denk het ook niet
dit is trouwens de Deutz waar de zelfde motor in zit
Dan zal het wel goed zitten. Fendt gebruikt m ook?
Weet niet als dat de zelfde motor is
wat was het probleem dan met deze 6 cil.
Bij mijn weten waren dit toch goede blokken en lagen bij shl in trekkers tot 190 pk. dan moet dat bij een trekker net boven de 100 pk toch geen problemen geven.
De echte rede weet ik ook niet
misschien lag het probleem ook wel tussen SLH en Zetor..
@ZetorTwente
Nee ook de 11641 heeft Same
De echte rede weet ik ook niet
misschien lag het probleem ook wel tussen SLH en Zetor..
SLH motor was wel eens akkefietjes mee maar ze zijn niet echt slecht ofzo, maar een Italiaanse motor in een Tsjechische trekker, dat zat voor't gevoel niet goed. Er zijn er weinig van verkocht en ook in de tweedehands markt waren de types met Zetor motor veel populairder.
Produktie van 11741 is gestopt toen Same voor de TIER 3A emissienorm Deutz motoren boven de 100pk ging inbouwen en dus geen TIER 3A zescilinders meer leverde.
Voor zover ik weet is er niemand die echt iets tegen Deutz motoren heeft, dus Zetor met Deutz is een combinatie die veel breder geaccepteerd zal worden.
Heb ik toch wel iets een prettiger (degelijker) gevoel bij dan de Italianen. Al zijn die ook niet super slecht.
Zal een foto maken en bijvoegen.
Is ook een motorremproef gedaan en kwam op 92 pk uit,toen was de trekker nog nieuw.
@Renze 11741 heb je ook in 4cil model?
We zitten nu aan 1006 TIER 3B. 1004 is dus TIER 2, dat was de tweede generatie Forterra. tot 2006/07 (ik weet de jaartal van invoering van TIER 3A van de 75-100pk klasse niet uit mn hoofd, daar deden wij nooit wat in)
2007 was een overgangsjaar. Konedata.net is de Europese trekkerbijbel: konedata.net/Traktorit/Zetor8641-2002.htm/
Witte velgen is TIER 2, grijze velgen is TIER 3A. overgangsjaar in 2007.