Het gaat om het motorblok OM cp-3-100 van een 1300,
De bout loopt de hele tijd uit de poelie en drijft daardoor het distributie gedeelte niet meer aan, zijn deze bouten niet op ene van de manier geborgd met een spie ofzo?
Wie kan me hierbij helpen?
Mvg, wouter
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 1300 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Of heb je dat niet geleerd bij Stege? Haha.
Verkoop maar voor weinig aan mij.
Heb je nooit geen schade aan je kleppen + bediening ?
Zit het krukas-distributie tandwiel niet met een spie op de krukas ?
Haal je de krukas-poelie bout wel aan volgens de fabrieks-voorschriften ?
Moeten soms loeivast ( b.v. 10nm en dan nog 90graden verder aandraaien .)
Althans bij automotoren is dit soms zo ; altijd nieuwe bout kopen ( zijn rekbouten , dus voor eenmalig gebruik )
Ja Beste Wim ; dat vroeg ik dus ook .
Oh ja kipper werkt nu goed met de slangen "goed"
Dus je kunt 'm weer omhoog krijgen? Heb je het op die natte plek geprobeerd?
Ehhhhh,.... de kieper, in het sompige weitje.
gaat dus waarschijnlijk om de v snaar die dan niet draait?
Anders idd lloctite
Motor loopt 100% niks mee aan de hand, de bout is er uitgelopen en toen zag ik de v-snaar slippen en stopte de koelvin etc. Kan zijn als hier een eenmalige rekbout in zit maar ik weet niet hoe fiat dat heeft, ik kan ook nergens zien of die geborgd was.
Okee, duidelijk. Het heeft niets met de distributie te maken (dus dit veroorzaakt geen motorschade).
Volg de genoemde montagetips voor de poelie/bout.
Ik weet niet precies hoe fiat die bout geborgd heeft de een zegt met een rekbout zoveel nm aantrekken, of geborgd met een spie of wat jij zegt met een borgplaatje?
Ja dat snap ik wel, maar ik wil graag de oorzaak weten van het loslopen, dat is toch niet normaal zo, hij loopt toch niet zo vanzelf los. Er moet iets ontbreken waardoor hij losdraait
Wat je dan kan doen, is de bout vaster zetten, of een nieuwe bout steken.
Loctite is een goed hulpmiddel. Als het hier niet mee zou lukken, gewoon een nieuwe bout gebruiken samen met loctite. wel zien ook, dat de poelie niet beschadigd is door de bout.
Ook een paar keer voorgehad bij auto's ... met die hulpmiddelen daarna nooit meer een probleem gehad.
Wat je soms wel hebt bij een wagen, dat deze bout wel degelijk de poelie van de distributieriem op zijn plek houd. Lost de bout, dan is je motor ook naar de maan. Dus voor de mensen die ooit denken hun wagen te doen, er kan een verschil opzitten tegenover een trekker.