Illustratie van:

Deutz D10006 - rookt blauw

Hallo, ik heb overlaatst een deutz 10006 gekocht. als hij stationair draait rookt hij blauw-wit achtig maar als ik dan gas geef is dit niet weeet iemand hoe dit komt? de motor is gereviseerd zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Deel dit topic

Reacties

old man jose
De verbrandings-temperatuur blijft te laag,
te veel diesel ingespoten, timing niet helemaal okay, verstuiver druk te laag, compressie te laag, motor olie verbruik, olie lekkage langs de klepstelen, enz enz enz.
G210
Blauwe rook is verbrande olie, dus in die richting zoeken.
willem5505
Heb je met reviseren ook naar de klepgeleiders gekeken daar lekt vaak olie langs op en die verbrand de motor met als resultaat blauwe rook
CaseCS130
Onze deed dat ook altijd wel wat, maar gebruikte eigenlijk geen olie. Hoefde nooit bij te vullen. Ik zou het oliepeil even in de gaten houden, verbruikt ie veel dan verder kijken.
Onze 8006 heeft nu 1000 uur gedraaid na zen gereviseerde moter. Rookt ook blauw wit, maar neemt 0,0 olie. Ik gooi het op de verstuivers omdat deze niet mee genomen zijn met het reviseren
3130ls
Als ver stuivers niet goed vernevelen gaat hij ook blauwig roken. Zou ik eerst eens testen voordat je alles open haalt
goeiedag eem
@G210 blauwe rook hoeft echt geen verbrande olie te zijn, we hebben een 6006 helemaal opengeweest, verstuivers nieuw, koppen gereviseerd en gevlakt, bussen gevlakt en alles weer super afgesteld. Die rookt altijd blauw als hij stationair loopt, en zet je hem aan het werk, of voor de waterrem met trekkertrek, staan ze allemaal te wachten op de rookpluim die er niet komt, je ziet hem ietsje roken en meer niet, zo zuiver is hij afgesteld, en toch alles origineel kwa brandstofpomp en 64 pk aan de aftakas wat 62 op de motror hoort te zijn. En verbruikt geen drup olie, dus blauw roken is echt altijd geen verbrande olie,bij een deutz zeker niet
twand2505
Een 6 cillinder deutz staat bekend om het blauwe roken..
lindehydrocart30
Onze 7506 is ook helemaal gereviseerd, ook de koppen, nieuwe kleppen enz! onze rookt ook blauw als ie stationair loopt, zo ken ik er nog wel een aantal meer.
goeiedag eem
Het is net wat old man jose zegt, de verbrandings temp is wat laag en komt waarschijnlijk doordat een deutz luchtkoeling heeft en de motor dus niet op een 80graden komtwat met een waterkoeling wel is. Verbruikt hij geen loie en zet je hem aan het werk en het is over niets aan doen, we hebben nu ook een 10006 die doet het ook, en rijd je er mee is het over, waarschijnlijk is hij iets opgedraait,of wat dan ook. Onze 6006 doetg het ook zet je hem aan het werk is het over en verbruikt geen drup olie. Wat je wel even na moet kijken is als de trekker gereviseerd is dat je nadat hij een uur of 20 gelopen heeft de klepspeling even weer controleerd, die kan door het gebruik iets verandert zijn doordat je motor zich even goed "gezet" heeft, dit kan ook al een hoop schelen. Wat je wel kunt kijken is als je het luchtfilter eruit haalt of dat scheelt, want die kan ook dicht zitten en krijgt hij niet genoeg lucht binnen wat ook een onvolledige verbranding veroorzaakt is het dan minder even een nieuw lucht filter erin zetten, en je brandstof filter even vervangen, dat heb ik ook eens gehad. Maar als het met rijden over is zou ik me er geen zorgen over maken
old man jose
Dus toch maar op de motor/verbrandings temperatuur houden
goeiedag eem
@old man jose ja dat wel maar er zit geen thermostaat op deze motoren, dus dat wordt dan niet wat.
old man jose
@goeiedag eem

Dus toch even exacter afstellen van het geheel denk ik.
zandvliet-120
Mijn d5006 heb ook als je hem uit de schuur rijd en verder alleen stationair laat draaien dat hij lichtjes blauw rookt en die is ook gereviseerd maar als ik ga rijden is het over dus ik weet eigenlijk zeker dat het komt omdat de motor niet warm word.
goeiedag eem
@old man jose nee heeft weinig zin, de koeling draait conctant door omdat de koelvin rechtsteeks op de krukas zit dus loopt de motor dan koelt hij direct, en dan is de koeling meer dan wat hij nodig heeft, ik heb eens gehoord dat er op de dx series een soort thermostaat op zit die een elektsche koelvin inschakelt en hij dan beter op temp komt. maar een deutz rookt wel eens wat blauw met stationair draaien,en je rijd er mee is het over,
rene roadless
Ik denk dat ie verslaafd is aan zware van nelle
deutz-driver
Dus eigelijk kan het goed zijn dat er niets mis is aan de motor?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D10006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
21