Illustratie van:

Fendt 610 - geratel in achterbrug ??

Mijn 610 rijd in middels terug weer maar als ik traag rijd is er een geratel in mijn achterbrug vermoed ik wat zou dat kunne zijn als ik draai lijkt erger ook als ik achteruit rij. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt 😉

Deel dit topic

Reacties

pekelderboer
Gaat je 4wd wel uit ??
fendtinterfan
Heeft geen 4wd 😉 t zal wel een losliggend lager wezen denk ik 😉
pekelderboer
Oowjuist , maar dan gaat die dus ook niet uit 😉

waarschijnlijk zit er dan bij de koppeling iets niet lekker
pekelderboer
Als er een lager zo los zit dat die begint teratelen dan doen sommige versnellingen het waarschijnlijk ook niet , lijkt mij.
fendtinterfan
Of er ligt een lagerballetje ergens los, dat het lager wel nog intact is.
fendtowner
Had mijn ook in het begin als k achteruit ree
pekelderboer
Als je zo langzaam rijdt en hij ratelt moet je de pook eens een beetje heen en weer drukken , kijken of je iets voelt of dat het geluidt miss anders wordt, (versnellings bak niet gaan verkrachten natuurlijk he)
fendtkubota
Het is geen constante ratel hoor om de é seconden of zo soms is het zefs een knack dat je hoort :s en 4wd heeft hij niet 😉 en het lijkt mij langs de rechtse kant als ik er op zit
fendtkubota
En @ fendtowner wat heb je daar aan gedaan ?
pekelderboer
Ik denk tog koppeling. iets met druk groep of dat 1 van de vinger niet helemaal lekker zit.
boer
Koppeling ratelt niet slimbo:P

@ fendkubota is het onder belasting of alleen zonder?
fendtkubota
Maar het is in mijn achter brug hoor @ pekelderboer
fendtkubota
Zonder belasting @ boer
pekelderboer
Wedden dat zoon koppeling ratelen kan !! omdat je met minder toeren veel meer onbelans krijgt en als er dan iets niet lekker zit gaat dat ratelen!! ik heb het wel eens met de koppeling van de aftakas gehad .
pekelderboer
Maar als je zeker weet dat het in de achter brug zit dan is dat het niet neej
boer
Ratelen van koppeling heb ik pas bij 1 ding gehoort bij de nokkenslipkoppeling van je aftakas al gaat die er door
pekelderboer
Dan bedoel ik dus de koppeling van trekker van de aftakas he.

maar jah als jij het al zo goed weet jong , dan klop je jeg zelf tog even op de borst jong.
boer
Ja maar dat zit niet op je trekker is de aftakas zelf:P
driessie
Deze trekker heeft een aparte koppeling voor de aftakas geen dubbele platen koppeling kans is klein dat die in onbalans raakt of er moet een lager uit wezen dan is je trekker ook lek
heb wel eens gehad dat er een trekker tikte in de transmissie was er een tand van het pignon wiel af gebroken en en ik heb een keer gehad tikte een trekker ook in de transmissie dat er een tand van een satelliet wiel in de eind vertraging was af gebroken heb laast nog n wat bij een deutz 13006 jankte de bak in de hoge groep tijden het rijden bleek dat het lager/ tandwiel van de lage groep was gaan vreten warmlopen als je de trekker in de hoge groep had staan dan begon dat tandwiel aan te lopen en te janken
casekoen
Heb ooit bij een case en een steyr aan de hand gehad dat ze klant zei dat er geratel was in de achterbrug, achteraf bleek gewoon de beschermkap van de 4WD hing los.
maar kvermoedt dat jij aandrijf as langs de zijkant uit de center van de vooras hebt gelijk een 1455 ?
fendtinterfan
Het is geen 4wd 😞 casekoen
driessie
Tap de olie maar eens af draai t filter er maar onderuit en schijn maar eens met een lampje rond in de bak je kan t schakel deksel er ook wel ff afpakken kan je direct eens kijken hoe de boel er uit ziet lager van de hoofdas wil er nog wel eens uitlopen waar je hoog laag achteruit op draait kijk maar eens even
1046
Et kan ook de price-as zijn,komt vaker voor bij oudere trekkers met zf achterbrug
kace

Of het lager aan het eind bij de flens vh achterwiel.
Knarst ook en lijkt net of het in de bak is.
Ga er maar eens achter staan en kijk of je wiel er nog recht aan staat.
fendtkubota
In de boite is het niet en heb de olie er al af gehad en er hing geen ijzervijlsel aan de stop dus daar lijkt me alles in orde dus denk dat het in de achterbrug te doen is :s
haasjeRens
Knakt het differentieel nie is da nie kapot omdat je bij het sturen harder tikt dan bij het gewoon vooruit rijden of de planetair kapot lager ofzo of tandiel
afbrekerke
Hey sven is het dan niet gemakelijekr om de achetrbrug eens open te doen is er geen plaat ofzo op de bovenkant die ge kunt losdoen?
as ge er hulp me nodig hebt ge wet mene nr.
1046
Dan zie je niks bijzonders
fendtkubota
Ja zo kan ik niet veel zien hoor als ik die plaat er af vijs want het lijkt me meen in de eind aandrijving

en iemand enig idee of het moeilijk is om er een hydrolische wagenrem op te bouwen ?
1046
Als je et al denk te wete,wrom vraag je et dan??
fendtkubota
Omdat iemand een idee heeft wat dit kan zijn he
1046
Wat ik al zei,price as.heb ook zf achterbrug met etzelfde probleem
fendtkubota
En dat blijft zo ?
RobinBos
Als het met sturen erger word, dan is het vaak het differentieel (sper mechanisch? hydraulisch? komt deze wel volledig vrij?
met vooruit/achteruit is het vaak pignonas lager, of de lagers van de klok. Als je zeker weet dat het onder je stoel vandaan komt, kun je beginnen me het hefdeksel eraf halen (of werkt dat niet zo bij dit type trekkers?)
1046
Als je er niks an doet wel
fendtkubota
Dat weet ik niet hoe dit allemaal in elkaar zit :s ben ook nog steeds op werkplaats boek aant wachte voor deze trekker :s
fendtkubota
En heb jij dan er iets aan gedaan ?
1046
Nee ,kost nog al wat ,rij er al 8 jaar mee kan nie veel kwaad zei de dealer
fendtkubota
Ah owkej bedankt 😉
fendtowner
Wij hebben der ook nog niets aangedaan.
en een hydraulische wagenrem opzetten is niet zo moeilijk gwn vlak achter de pomp zetten en dan alles goe gaan ontluchten :d
Fendt_favorit
Maar je moet niet afgaan wat iedereen hier zegt. Wij kunnen het geluid niet horen.
driessie
Boeken komen dr an heb t bijna klaar duss kump goed
keeko
Als je je achterwielen eens om de beurt opkrikt en met de hand draait voel of hoor je misschien of het in de eindaandrijving of differentieel zit. Symptoom doet me denken aan een afgebroken tand van kroonwiel o.i.d..
Teakew
Sper-differentieel gecontroleerd?
Als je voet licht op de koppeling rust, veranderd dan het geluid?
Want dan druk je de speling uit het druk-lager weg, het eerste stukje gaat nog zonder ontkoppelen.
En even de beide achterwielen vrij zetten, in de versnelling, en dan een wiel draaien zodat de andere de andere kant uitdraait.
Op dat moment draait enkel en alleen de achter-brug.
Zet je hem in de vrij, en blokkeer je 1 wiel, en draai je het andere, kun je een ander deel van de bak beluisteren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!