Mijn 610 rijd in middels terug weer maar als ik traag rijd is er een geratel in mijn achterbrug vermoed ik wat zou dat kunne zijn als ik draai lijkt erger ook als ik achteruit rij. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
waarschijnlijk zit er dan bij de koppeling iets niet lekker
@ fendkubota is het onder belasting of alleen zonder?
maar jah als jij het al zo goed weet jong , dan klop je jeg zelf tog even op de borst jong.
heb wel eens gehad dat er een trekker tikte in de transmissie was er een tand van het pignon wiel af gebroken en en ik heb een keer gehad tikte een trekker ook in de transmissie dat er een tand van een satelliet wiel in de eind vertraging was af gebroken heb laast nog n wat bij een deutz 13006 jankte de bak in de hoge groep tijden het rijden bleek dat het lager/ tandwiel van de lage groep was gaan vreten warmlopen als je de trekker in de hoge groep had staan dan begon dat tandwiel aan te lopen en te janken
maar kvermoedt dat jij aandrijf as langs de zijkant uit de center van de vooras hebt gelijk een 1455 ?
Of het lager aan het eind bij de flens vh achterwiel.
Knarst ook en lijkt net of het in de bak is.
Ga er maar eens achter staan en kijk of je wiel er nog recht aan staat.
as ge er hulp me nodig hebt ge wet mene nr.
en iemand enig idee of het moeilijk is om er een hydrolische wagenrem op te bouwen ?
met vooruit/achteruit is het vaak pignonas lager, of de lagers van de klok. Als je zeker weet dat het onder je stoel vandaan komt, kun je beginnen me het hefdeksel eraf halen (of werkt dat niet zo bij dit type trekkers?)
en een hydraulische wagenrem opzetten is niet zo moeilijk gwn vlak achter de pomp zetten en dan alles goe gaan ontluchten :d
Als je voet licht op de koppeling rust, veranderd dan het geluid?
Want dan druk je de speling uit het druk-lager weg, het eerste stukje gaat nog zonder ontkoppelen.
En even de beide achterwielen vrij zetten, in de versnelling, en dan een wiel draaien zodat de andere de andere kant uitdraait.
Op dat moment draait enkel en alleen de achter-brug.
Zet je hem in de vrij, en blokkeer je 1 wiel, en draai je het andere, kun je een ander deel van de bak beluisteren.