ZF 7200 Kalibratie (Case CS/Steyr 9100, Deutz Agrotron, Fendt 500

Weet iemand of en hoe je een ZF 7200 versnellingsbak kunt kalibreren? Ik weet dat de hoofdkoppeling te kalibreren is met een laptop en bijbehorende apparatuur. Maar zijn de powershift trappen ook te kalibreren en kun je de hoofdkoppeling ook zonder laptop kalibreren?
De bak is gebruikt in de Case CS/Steyr 9100 series. Maar ook in de Fendt 500 en verschillende Agrotron series.

Deel dit topic

Reacties

AVA
Nee is niet mogelijk.. Enige optie is stikstofbollen monteren om de soepelheid te verbeteren.
casejxu
@AVA valt tegen avaatje... is vooral om de y-ventielen op ze plek te houden. Niet voor soepeler schakelen in principe....
RobDeutz104
C shift kopen
CaseCS130
@casejxu @AVA Bedankt voor de reacties. Weer wat wijzer van geworden.
casejxu
@RobDeutz104 wat rijd dat Mooi he 😃
casejxu
@CaseCS130 der zijn wel wat dingen wat je af kunt stellen... maar dan moet je heel goed weten wat je doet en het werkt niet altijd
CaseCS130
@casejxu Oké, ik dacht dat je bij de meeste powershiftbakken die paketten af en toe moest kalibreren. Bij ZF zit dat dus wat anders.
Vandaag bij de dealer hoofdkoppeling gekalibreerd, maar wilde niet zo best. Telkens storing 11. Op een gegeven moment wel gelukt, maar effect is nauwelijks merkbaar. Druk staat nu op 6.4 bar.
AVA
@casejxu klopt jxu alleen piekdruk haal je dr wel uit... Theoretisch gezien dan!
AVA
@CaseCS130 als je een trekker van cnh hebt is die heel erg mooi te calibreren... Ik heb alleen dan altijd, als het gecalibreerd moet worden om de 1000 uur is er toch een hoop slijtage in die bakken, Maargoed niks negatiefs over die transmissies want er draaien er genoeg probleemloos hier in de polder. En de PowerShuttle is moeilijk te calibreren idd van een t7200! Drukstoring is dat idd. Als de trekker de 5000 uur heeft overschreden wordt hij aanzienelijk soepeler. Dat is mijn ervaring in ieder geval
casejxu
@CaseCS130 welke druk???? systeem druk moet minimaal 18 bar zijn naar mijn weten anders Brand je je koppelingen de uit. En met hoofd koppeling calibreren... wiel opkrikken en als hij der opvraagt t wiel met de hand draaien. Daarmee geef je zelf het aangrijpende moment aan.
casejxu
@AVA zeg maar paul hoor beffie 😛
AVA
???????????? we houden het professioneel poeles ouwe likker
CaseCS130
@AVA Die ervaring deel ik met jou. De 130 heeft 6000 uur en schakelt aanzienlijk soepeler als de 110 met 2800 uur.
CaseCS130
@casejxu naar mijn weten de aangrijpdruk van de hoofdkoppeling. Weet het niet precies, maar hoe lager die druk hoe soepeler hij aangrijpt. Bij kalibreren moet de trekker in 2e versnelling en trap 2, motor 1500 toeren en dan kalibratie uitvoeren. Als het goed ging reed hij een heel klein stukje naar voren. Meestal ging er iets fout en kwam storing 11, te hoge druk. We hebben het ook geprobeerd met de trekker op licht aflopend terrein zodat er minder weerstand is met kalibreren. Dat hielp iets, maar niet veel. Doen jullie het daarom op de krik?
casejxu
@CaseCS130 jaa daarom. Oke aangrijp druk kan wel kloppen ja

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
23