Illustratie van:

Ford 8340 - springt uit versnelling

Ik heb een ford 8340 met 5600u maar als ik de trekker in 1.2.3 of 4 steek springt de versnellingspook er meestal uit maar ook niet altijd, ik heb hem al gekalibreerd maar het is nog steeds niet beter. hebben jullie hier enige ervaring mee?

Deel dit topic

Reacties

jammermaarhelaas
Je hebt kans dat de bowdenkabel tussen de hendel en de versnellingsbak bijgesteld moet worden. In dat geval zal de bak ook maar net schakelen terwijl je de hendel helemaal tot het uiterste tegen de aanslag drukt (naar je toe haalt).

Voor het afstellen kun je de cabinevloermat eruit halen, hieronder op de stalen vloer zit een rechthoekige deksel. Deze deksel losschroeven en eruit halen. Nu zie je de kabels, en de afstel-hulzen, daar waar de bedieningsstangen de bak in gaan.
Door de hendel te bedienen kun je zien/voelen welke van de twee je moet hebben, de andere is voor de omkeerschakeling. Door de contramoer te lossen kun je huls op de juiste maat afstellen (versnellingshendel heeft dan in beide versnellingen even veel ruimte tot dat deze tegen de eindaanslag komt) en dan de contramoer weer aandraaien.
Je kunt dan meteen zo nodig de omkeerhendel ook afstellen.

Succes.
remcotrekker
@jammermaarhelaas hoog laag hendel ook?
jammermaarhelaas
Deze heeft ook een bowdenkabel, deze kun je afstellen rechts naast de versnellingsbak, onder de cabine, zitten 2 moeren op een draadeind van de buitenkabel.
MaxxuM4ever
@jammermaarhelaas Als ik in zijn profiel kijk dan staat er SLE op zijn motorkap. 1,2,3,4 worden dan elektro-hydraulisch geschakeld toch? Zou het dan niet een oliedruk probleem kunnen zijn op de lamellenpakketten?
@siebe Geeft de trekker ook een foutcode als hij uit zijn versnelling springt?
armpie
@MaxxuM4ever volgens mij bedoelt @siebe dat hij niet in de versnelling blijft staan, dat hij er hoorbaar uit schiet.
jammermaarhelaas
@MaxxuM4ever

In de topicvraag verteld hij dat de "versnellingspook" er uitschiet als hij hem in de 1,2,3 of 4 wil zetten, dus ik neem aan dat het de eerste versnelling betreft, niet de elector-hydraulische powershift-trappen.

Wanneer het probleem bij de powershift ligt zou hij dit ook in de tweede versnelling, hoog, laag, vooruit en achteruit moeten hebben.
siebe
@jammermaarhelaas u had idd gelijk, het probleem is al opgelost 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
19