Illustratie van:

International 745 XL - international schakelt niet meer

Hallo,

ik ben stond vandaag voor een stoplicht te wachten,
toen ik wou wegrijden heb wil ik van de 2e versnelling naar de 3e overschakelen maar dat deed hij niet meer. de hij zit nu vast in de 2e versnelling ik heb geen rare geluiden of zoiets dergelijks gehoord de vooruit en teruguit doet het wel dat is de pook naast de versnellings pook , wat kan dit zijn.

alvast bedankt! groeten rik

Deel dit topic

Reacties

matzzz
Zal wel iets met de schakelvork zijn. Makkelijk te zien door dat deksel los te halen bij de poken.
rik-janssen
@matzzz heb het nog nooit open gehad dus weet niet hoe het moet zitten.
matzzz
@SJB533

Kijk dat bedoel ik. Is met een boutje of4 deksel met poken erop eraf halen en de blokjes vervangen
SJB533
@matzzz
Zit nogal meer werk in, dan een platformtrekker hoor
matzzz
@SJB533

Ik heb het gemaakt bij een 633 vielt best wel mee hoor
matzzz
@SJB533

Of us dat bij een 745 anders dan heb ik niks gezegd
SJB533
Quote @matzzz:
Of us dat bij een 745 anders dan heb ik niks gezegd
A-familie of B-familie met XL is een wereld van verschil!
matzzz
@SJB533

Ooh sorry dan heb ik niets gezegd
rik-janssen
@SJB533 het is een ouder model met korte poken
SJB533
@rik-janssen
Weet ik. Daar gaat die link over
rik-janssen
@SJB533 welke link??
SJB533
2e reactie
case-5120
Bekend probleem, Je hebt dan de busjes versleten waarmee de poken om de as heen zitten
rik-janssen
@SJB533 ja ik zal monteur is laten kijken naar die zogenaamde blokjes ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus dacht ik vraag het even:p
rik-janssen
@case-5120 wat voor as?
case-5120
@rik-janssen
Als je de hoesjes om de poken onhoog trekt kijk je erop.
Zit met 6 boutjes vast, om het los te halen moet je alleen alles wat er onder aan vast zit los maken. En daarna kun je de poken er van boven uithalen. As eruit trekken alle busjes vervangen en de as ook! zodat er niks geen speling meer op zit.
rik-janssen
[@case-5120 kan ik het ook zien als ik die hoesjes omhoog trek dat er speling opzit? er zijn dus geen grote reparaties nodig met de cabine eraf halen enzo 😛
ansems
Hallo Rik, het is een bekend probleem bij de eerste Xl cabines of het is wat case-5120 verteld of het zijn de teflon blokjes die schijnbaar onder de cabine zitten, ik heb het ook een keer meegemaakt en kon toen door met de stangen onder de cabine te schuiven weer rijden, ik heb het naderhand nog wel eens gehad maar als je hem dan een keer in de achteruit of lage gearing zet schiet alles weer los, hij maakt bij mijn niet veel uren dus doe ik er nog niets aan. (wij hebben hem in 1981 nieuw gekocht en toevallig vandaag op 5000 uur gezet)!
case-5120
@rik-janssen
Ja, kun je wel zien en voelen. Cabine hoeft er niet voor af, ik heb toen de tank eronder weg gehaald en dan kun je er wel bij.
rik-janssen
@ansems oke bedankt ik zal het bekijken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
19