Massey Ferguson 3080 - niet meer in versnelling na zuiver spuiten met water
Hallo. Als we deze tractor reinigen met de HD spuit krijgt een bepaalde contact altijd water op zich. (Zit rechts onder de cabine met die fiches aan) Dit zorgt ervoor dat je van baan versnelling naar veld wil of omgekeerd. De juiste benaming voor dit contact weet ik niet maar als we bv vandaag voor hebben dat die niet meer in versnelling gaat dan gaat die weer als het water is opgedroogd wat op dat contact zit of kan dat misshien aan iets anders liggen het gekke is dat we dat contact al hadden nagemete maar het aangaf dat er niks aan was. Door dit element te vervangen zou het dan opgelost zijn? of kan het ook aan wat anders liggen? Alvast bedankt.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 3080 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
misshien specifieker die stekker beschrijven of dmv een foto iventueel.
- Wil alleen de veld/transport niet meer, of doet bijvoorbeeld de aftakas, differentieel en de powershift ook niet meer?
- Brandt er dan ook een lampje van de oliedruk op het dashboard?
- Veranderen de lampjes van de haas en het schildpad bij de pook wel?
de schakelaar zit daar ergens waar jij beschrijft, zo is het bij claas en renault wel tenminste... die hoog-laag schakelaar lekt door van binnen uit daar loopt olie vanuit de bak in en dan wil die niet meer hoog-laag schakelen of andersom
De schakelaar die de hoog/laag activeert zit waar de pook van 1-2-3-4 de bak in gaat. En dan daar onder. Als die weigert kun je de 2 draadjes daar van af nemen, en doorverbinden, terwijl iemand anders de pook naar links houdt(anders lukt het schakelen niet door een mechanische beveiliging). Kijken of die dan wel schakelt..
Anders zal de bedrading naar de autotronic wel haperen, of de autotronic zelf, maar dat laatste lijkt het niet op met dat vocht. Stekkers op de autotronic willen ook wel eens verrotten. Zit achter een paneeltje, hangt onder de cabinevloer bij de rechterdeur..
als dit gebeurt kan het zijn dat er geen goed contact meer gemaakt wordt.