Ik heb hier een Ceres 95x staan die letterlijk diesel zuipt.
Verstuivers zijn goed.
Tractor heeft fronthef en pto.
Ik denk dat de pomp is opgedraaid.
Er ligt een Bosch Roto-diesel op.
Wie weet hoe ik dit kan controleren
En evt. kan verhelpen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault Ceres 95X ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Loopt de diesel niet het carter in?
Als hij erg rookt (veel diesel geeft) zou je hem naar iemand met een pompentestbank kunnen brengen die de pomp opnieuw afstelt, of constateert wat er mis mee is.
en ik had eigenlijk gehoopt dat ik de pomp er niet af hoefde.
Maar zo iets kon terugstellen .
Zo iets terugstellen is een beetje beun.
Het best kun je het af laten stellen door een specialist.
Of misschien is het verbruik wel normaal voor deze tractoren.
Bij koude motor roken kan altijd wel een beetje.
In plaats van de Roto-Diesel pomp "opschroeven", de pomp 'afschroeven' met behulp van onderstaande fotoreportage van T.F.-lid Atlaspower:
Klik 1 voor 1 op de foto's voor het onderschrift
De verzegeling is ook weg, dus hier is vast aan gesleuteld.
Als ik jou was zou ik niet zomaar terug gaan draaien. De afstelling komt zich zeer precies en dan kan je vermogen gaan verliezen.
Ik zou hem ook eerst voor een vermogens rem zetten voor dat je iets doet.
Dan kan je ook zien of je daadwerkelijk veranderingen krijgt.
Ook daarna kan je weer brandstof meten en zie je de verschillen.
En het luchtfilter vol 'draadjes'? (Gras).
De plaatjes die Wim hier heeft geplaatst , zijn overigens van een CAV Roto diesel inspuitpomp .
Bij een Bosch roterende pomp zal het verstellen van de pomp-plunjer(s)-slag wel anders gaan denk ik .
volgens mij waren deze types ook in john deere 3000/3100.
kijk maar is bij foto's de knipperlichten enzo
Waarschijnlijk hebben we hier een Babilonische spraakverwarring met namen.
Jaap (topicschrijver) noemt "Bosch Roto Diesel", maar het merk Bosch brandstofpomp werd volgens mij niet in combinatie met de M.W.M.-motor in Renault trekkers gebruikt.
(Bovendien lijkt Jaap de afbeeldingen (van de RotoDiesel CAV) te herkennen).
Ik heb al het andere uitgesloten.
Volgens de laatste gegevens zou de tractor 105pk hebben.
Ik ga natuurlijk niet onbesuisd aan het draaien.
Ik wou enkel weten of het een mogelijkheid is dat iemand er aan heeft zitten sleutelen.
Hoho, geen gerommel A.U.B.: 'slechts' 83 p.k. standaard.
konedata.net/Traktorit/renaultCeres93.htm/
Dat in elkaar zetten van die Fransen kennen we onderhand wel, die kijken niet op twee pk meer of twee minder