Zomaar tijdens een ritje is mijn deutz onregelmatig gaan lopen, daarna heb ik de tank schoon gemaakt alle brandstofslangen vervangen, verstuivers vervangen en opnieuw af laten stellen, kleppen opnieuw gesteld, perskleppen van brandstofpomp vernieuwd, olie daarvan ververst, opvoerpompje schoon gemaakt, compressie gemeten, allemaal hetzelfde en goed.
Volgens mij blijft nu alleen de brandstofpomp over, zou dit juist zijn?
Tijdens al deze reparaties is het wel zo dat alleen bij de koude start de motor slecht loopt later warm wordt het wel beter.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D4005 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat is slecht lopen trouwens? onregelmatig? veel roken?
Hoe kan de timing dan opeens verloen?
Kan ik zelf zomaar een pomp demonteren of is dat echt specialistisch werk?
Voor op de brandstof pomp (tandwiel) zitten 2 koperen/messing ringentjes deze waren bij ons door gesleten waar door de hele timing verkeerd liep. Dus de pomp spuit dan te laat in en regelt te laat bij.
Ben even vergeten hoe die blokjes heten kom ik nog op terug.
Dit kan je heel snel zien door een deksel voor de pomp ( 3 bouten los) los te halen. Zit er een breuk in die messing/koper ringentjes dan is dat het euvel
Hoop dat je/u er wat aan hebt
Mvg,
Wat zou het beste zijn? Toch de brandstofpomp laten testen? Of is het raadzaam om de cilinder ( de voorste daar zit het euvel) er af te halen?
Dank jullie voor meedenken.
Klopt het dat de vingers 24 mm achter het vliegwiel horen te liggen en dat de tussenruimte drukstift voor de aftakas 1,5 mm moet zijn?