Beste tf'ers,
Laatst heb ik nieuwe klepafdichtrubbers in mijn international 724 gezet omdat er olie uit de uitlaat kwam. Nadat ik deze er in heb gezet komt er veel meer olie uit dan voorheen. Koppakking is niet lek. Iemand hier een verklaring voor? Ik denk zelf dat de afdichtrubbers waardeloos zijn, ze zijn van het merk Elring.
Alvast bedankt!
Jelmer
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 724 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bovendien zal deze met de inlaatlucht aangezogen olie verbranden bij de werkslag van de motor.
Deze olie zal mijns insziens verdampen/verbranden door de hete uitlaatlucht en niet als olie zichtbaar zijn zoals bij lekke klepseals het geval zal zijn.
De olie via de kleppenstelen komt toch ook bovenop de zuiger terecht en wordt toch verbrand?
Dat is normaal zo. De tuimelaars, klepveren e.d. moeten ook gesmeerd worden, nietwaar?
Slecht starten heeft niets te maken met het eventuele olieverlies via de klepsteelafdichtingen.
Dr. uren 12800. Trekker verder nog in prima conditie. Totale motorrevisie kostte ongeveer 1000 euro per cilinder bij vakman.( 2020)
Loopt weer als nieuw.