Illustratie van:

Renault 551 - Koppeling komt niet vrij

Hallo,

Nadat we de krukas en versnellingsbak keerringen en alles weer gemonteerd hebben, blijft de koppeling kleven.. De koppelingsplaat is nog prima en heb ik goed ontvet voor het monteren. Hij gaat nu krakend in de versnelling.. Ik heb ook al de rem ingehouden en de koppeling even flink laten slippen in de 3e versnelling, helaas heeft dit niet geholpen..

Wat kan het probleem zijn..? Voor het uit elkaar halen was dit probleem nog niet!

Gr. Niek

Deel dit topic

Reacties

rickrenault
Koppelings plaat er verkeerd om ingezet
ford3600fan
@rickrenault

Meen je.. Op de koppelingsplaat zit een soort borst, waar de priceas in gaat zeg maar. Deze "borst" heb ik richting de versnellingsbak geplaatst.
rickrenault
@ford3600fan volgens mij moet die precies anders om ik weet bijna zeker dat het de koppelings plaat is als je verder nergens aan hebg gedraaid of veel te veel vrije slag op pedaal
ford3600fan
@rickrenault

Ik heb weinig vrije slag, deze staat nu al op z'n Max.. Zal dat het probleem zijn? De koppelingsplaat verkeerd om..?
rickrenault
@ford3600fan ja dan zit waarschijnlijk de plaat verkeerd om ik zou even de reacties af wachten maar denk dat dat het is
ford3600fan
@rickrenault

Bedankt alvast!
Ik wacht inderdaad even de reacties af.
deeremeneer
Klinkt mij ook als een verkeerd om gemonteerde plaat. Ging de trekker wel helemaal met de hand dicht om moest je het laatste stukje met de bouten bijdraaien?
Heb je de afstand van de vingers gemeten ten opzichte van de druklagers ??
Voordat je de trekker weer aan elkaar hebt geschroefd ?
De drukgroep is er af geweest dus opmeten is raadzaam.
Volgens mij is het een afstel probleem.
de koppeling kan niet opeens blijven kleven.
Geen pogingen meer doen om hem te laten slippen want anders kan hij weer door de midden.
Nieuwe koppeling gemonteerd? Of waren je keerringen lek?

Als je plaat door lekkage erg vet is geworden had je deze beter kunnen vervangen. Olie trekt in de voering en krijg je er niet meer uit. Alleen als ie warm wordt komt het er weer uit. Waardoor ie dus weer kan gaan kleven.

Maar je hebt de kant waar het hart uitsteekt t.o.v. de plaat dus richting bak gemonteerd? Dan zit ie bij de meeste merken verkeerd om. Maar weet niet hoe dat bij Renault zit. Heb ook geen idee of je bij deze trekkers drukgroep kunt en moet afstellen.
ford3600fan
Ik heb hem inmiddels alweer doormidden, de koppelingsplaat zat inderdaad verkeerd om. Doordat hij verkeerd om zat bleef hij tegen het vliegwiel aan lopen..
rickrenault
@ford3600fan hoe is je drukgroep en vliegwiel? als deze goed zijn een nieuwe plaat er tussen kost rond de 180 euro bij granit controleer gelijk het toplager kost ook paar centen en druklagers kan je weer jaren voor uit had ik ook maar vervangen als ik jou was
ford3600fan
@rickrenault

Alles ziet er nog prima uit, dit is namelijk 4 jaar geleden allemaal vervangen
Wimsumar
Beste Ford3600Fan:
Quote @ford3600fan:
een soort borst,

Hoe weet ie dat?
Heb je ooit 1 in handen gehad? 😉

P.S.: We noemen dat liever een kom.
ford3600fan
@Wimsumar

Die voelde wel anders dan die "kom" haha
rickrenault
@ford3600fan ja dan kan je het wel laten zitten ja
Bij een volgende keer even de plaat markeren bij het demonteren.
Ik wist niet dat je de plaat verkeerd om kon monteren zonder spanning.
atlaspower
Die rick word nog een echte techneut 😃
ford3600fan
Haha, morgen de boel maar weer in elkaar zetten en dan kijken wat hij doet. @Ferdinanddijkstra De volgende keer zal ik hem idd markeren, in eerste instantie wist ik niet dat een plaat verkeerd om kon zitten.
@ford3600fan kan gebeuren toch.
Wij hebben het nog nooit gehad dus wist ik niet dat de plaat er niet anders om in past.
Wij demonteren de drukgroep met een demontage as zodat alles ineen keer van het vliegwiel af komt.
ford3600fan
@Ferdinanddijkstra @rickrenault @Fendt-Farmer-Vario

De plaat zat wel verkeerd om, inmiddels zit hij weer in elkaar en rijdt weer prima. Bedankt voor de hulp mensen!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 551 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
7