Hallo,
Nadat we de krukas en versnellingsbak keerringen en alles weer gemonteerd hebben, blijft de koppeling kleven.. De koppelingsplaat is nog prima en heb ik goed ontvet voor het monteren. Hij gaat nu krakend in de versnelling.. Ik heb ook al de rem ingehouden en de koppeling even flink laten slippen in de 3e versnelling, helaas heeft dit niet geholpen..
Wat kan het probleem zijn..? Voor het uit elkaar halen was dit probleem nog niet!
Gr. Niek
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 551 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Meen je.. Op de koppelingsplaat zit een soort borst, waar de priceas in gaat zeg maar. Deze "borst" heb ik richting de versnellingsbak geplaatst.
Ik heb weinig vrije slag, deze staat nu al op z'n Max.. Zal dat het probleem zijn? De koppelingsplaat verkeerd om..?
Bedankt alvast!
Ik wacht inderdaad even de reacties af.
Voordat je de trekker weer aan elkaar hebt geschroefd ?
De drukgroep is er af geweest dus opmeten is raadzaam.
Volgens mij is het een afstel probleem.
de koppeling kan niet opeens blijven kleven.
Geen pogingen meer doen om hem te laten slippen want anders kan hij weer door de midden.
Als je plaat door lekkage erg vet is geworden had je deze beter kunnen vervangen. Olie trekt in de voering en krijg je er niet meer uit. Alleen als ie warm wordt komt het er weer uit. Waardoor ie dus weer kan gaan kleven.
Maar je hebt de kant waar het hart uitsteekt t.o.v. de plaat dus richting bak gemonteerd? Dan zit ie bij de meeste merken verkeerd om. Maar weet niet hoe dat bij Renault zit. Heb ook geen idee of je bij deze trekkers drukgroep kunt en moet afstellen.
Alles ziet er nog prima uit, dit is namelijk 4 jaar geleden allemaal vervangen
Hoe weet ie dat?
Heb je ooit 1 in handen gehad?
P.S.: We noemen dat liever een kom.
Die voelde wel anders dan die "kom" haha
Ik wist niet dat je de plaat verkeerd om kon monteren zonder spanning.
Wij hebben het nog nooit gehad dus wist ik niet dat de plaat er niet anders om in past.
Wij demonteren de drukgroep met een demontage as zodat alles ineen keer van het vliegwiel af komt.
De plaat zat wel verkeerd om, inmiddels zit hij weer in elkaar en rijdt weer prima. Bedankt voor de hulp mensen!