Hoe werkt tussenbak 844-sb

Hallo

ik ben aan het kijken hoe de tussenbak (zo noem ik het) dus de hendel achter de gearingpook goed te zetten maar wanneer rijdt die het hardst? als de hendel naar voor of naar achter staat, en hoeveel scheelt het ongeveer in snelheid?

Deel dit topic

Reacties

case-inter
Als hij omhoog staat is hij bij mij ingeschakeld, dat zal 20/30% schelen.
inter633733
Het kan ook best een zijn dat je een bak hebt met 70% vertraging, alleen dat moet je wel snel genoeg merken haha 😉
IHC44powers
Bij mij moet die naar achter of naar voren dus ik weet nie of dat hetzelfde is, ik vermoed dat die in de vertraging staat omdat een vriend van mij achter me reed en zei dat ik 28km/h ging.
erik9831
Met originele banden dan ? Normale snelheid dan of ben ik verkeerd ? Denk dat die van mij niet echt sneller gaat
IHC44powers
Zitten zo goed als nieuwe 480/70 r34 op
mc-cormick-ihc
Bij de cabine uitvoering werkt hij andersom ten opzichte van een cabrio. Maar je merkt het goed genoeg
IHC44powers
Ohh zal ik dat deze dagen wel even uitproberen dan
IHC44powers
Het is trouwens wel een international 844-sb ik weet niet of daar veel verschil in zit qua transmissie
RobertR
Die van mij moest het hendeltje naar voren voor "snelgang" trekker reed met 16.9 34 rond de 30 km/h later met 600/65/38 en 2700 motortoeren over de 40km/h
ErDee
@RobertR jij wilt de motor zeker sneller kapot hebben, met zoveel toeren extra
SJB533
@ErDee
Zijn berekend op 3000 rpm
ErDee
@SJB533 ja proficiat, ga jij maar ns rondrijden met 3000 toeren, houd ie niet heel lang vol zonder schade. Waarom zouden de industrieversies anders zijn dan? iig het balancer verhaal is dan anders naar mijn weten. koeling is anders maar dat heeft niet veel met de toeren te doen
de d-206 loopt normaal 2200 toeren, volgens het werkplaatshandboek mag deze max. 2400 toeren maken. de industrieversie maakt 2800 toeren
SJB533
@ErDee
Een trekkermotor is niet gebouwd op een constant motortoerental, een industriemotor niet voor wisselende toerentallen
RobertR
@ErDee niks aan de hand hoor net wat Sjoerd zegt kunnen ze heel goed tegen..
Corne S
@ErDee

Volgens mij heb je gelijk. Ook de brandstofpomp heeft een maximum toerental. Dit is terug te vinden in het type nummer van de pomp. Dit scheelt natuurlijk een factor 2 van het motortoerental.
inter-Eric
844 -s met 3000 toeren? of überhaupt een 268 hoog in toeren? vooral mee door rijden krijg je hem wel kort mee! 268 en 402 kan hier niet zoo goed tegen als een 206 of 239 of 358, slag is namelijk korter
hebbink
Helemaal met @Inter-Eric eens. Die lange slag blokken vinden dat helemaal niet fijn. Onze vind 2400 toeren al niet fijn.

Langeslag motoren zijn voor lage toerentallen, als je hoge toeren wilt rijden moet je een John Deere 50 serie kopen..
IHC44powers
Maar nu is mijn vraag nog niet beantwoord

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
2